×

Ostrzeżenie

JUser::_load: Nie można załadować danych użytkownika o ID: 50.
Aktywny styl życia ze sportowymi osiągami

Aktywny styl życia ze sportowymi osiągami

Klasa X z silnikiem V6 i stałym napędem na wszystkie koła już dostępna w sprzedaży w Polsce​

Czy to ruch miejski, czy kręte drogi krajowe, czy wyboisty szuter albo błotniste lasy: Klasa X z sześciocylindrowym silnikiem, automatyczną skrzynią biegów 7G-TRONIC PLUS i stałym napędem na wszystkie koła 4MATIC wszędzie zachwyca wyjątkową dynamiką, pewnością siebie i stylowym wyglądem. Nowy flagowy model X 350 d 4MATIC (orientacyjne dane: łączne zużycie paliwa: 9,0 l / 100 km, łączna emisja CO2: 237 g / km) rozwija 190 kW (258 KM) przy maksymalnym momencie obrotowym 550 Nm. Ten solidny pickup przyspiesza od 0 do 100 km w 7,9 sekundy. Stały napęd na wszystkie koła zapewnia wysoki poziom stabilności jazdy i dynamikę zarówno na drodze, jak i poza nią – nawet na mokrym i zimowym asfalcie. Wybór trybu reakcji silnika i skrzyni biegów, od komfortowego po sportowy, jest na wyciągnięcie ręki. Dzięki temu model X 350 d 4MATIC stanowi idealne połączenie sportowego charakteru i praktyczności – odpowiadając w ten sposób na wszelkie wyzwania, jakie niesie różnorodność dzisiejszego stylu życia.

Od 30 lipca 2018 r. można zamówić najbardziej zaawansowany model z liniami wyposażenia PROGRESSIVE i POWER w Europie. W Polsce ceny za X 350 d 4MATIC zaczynają się od 173 600 PLN netto (213 528 PLN z VAT) za wersję PROGRESSIVE. Luksusowa wersja POWER kosztuje od 183 800 PLN netto (226 074 PLN z VAT).

Mercedes wśród pickupów oferuje wyjątkowe możliwości terenowe, dużą ładowność i ogromną siłę uciągu, a także komfortową i dynamiczną jazdę na drodze. Za ten wysoki poziom osiągów w dużej mierze odpowiada szeroki rozstaw kół, długi rozstaw osi i wyrafinowane komfortowe zawieszenie. Składa się z ramy typu drabinkowego, niezależnego zawieszenia przedniego z podwójnym wahaczem, osi tylnej ze sztywną sekcją i sprężyn śrubowych na obu osiach. W połączeniu z sześciocylindrowym silnikiem o mocy 190 kW (258 KM) i stałym napędem na wszystkie koła, nowa Klasa X 350d 4MATIC zapewnia dodatkową porcję radości z prowadzenia i dynamiki jazdy zarówno na drodze, jak i poza nią.

3-litrowy sześciocylindrowy silnik wysokoprężny z bezpośrednim wtryskiem common-rail imponuje mocą. Maksymalny moment obrotowy 550 Nm jest dostępny w szerokim zakresie obrotów silnika od 1400 do 3200 obr / min. Oznacza to, że wysoki moment obrotowy jest dostępny już przy niskich prędkościach obrotowych silnika. Niezależnie od tego, czy chodzi o sportowy styl jazdy, komfortowe dalekie podróże, czy jazdę terenową w trudnych warunkach – V6 zawsze zapewnia spokojny i wydajny napęd. Jego wyjątkowe cechy to lekka konstrukcja, jednostopniowa turbosprężarka o zmiennej geometrii turbiny, zapewniająca szczególnie zwinną reakcję silnika, oraz innowacyjna powłoka gładzi cylindrowych NANOSLIDE®, stosowana również w Formule 1.

Automatyczna skrzynia biegów 7G-TRONIC PLUS w standardzie, wraz z manetkami zmiany biegów na kierownicy, działa bez przerw w dostawie mocy podczas zmiany biegów. Poprawia to prowadzenie na pochyłościach, w terenie i podczas holowania przyczepy. Kolejne zalety to szybka zmiana biegów i niski poziom prędkości obrotowej silnika. Ma to pozytywny wpływ, szczególnie jeśli chodzi wydajność i poziom hałasu. Szeroki rozstaw kół zapewnia indywidualne wrażenia z jazdy za pośrednictwem systemu DYNAMIC SELECT. Ręczne zmiany biegów są również możliwe za pomocą manetek zmiany biegów na kierownicy.

W ramach systemu DYNAMIC SELECT, który jest montowany standardowo, X 350 d 4MATIC wyposażony jest w przełącznik trybu jazdy, dotychczas rzadko dostępny w segmencie pickupów. Kierowca może zmieniać charakterystykę jazdy jednym ruchem palca, wybierając jeden z pięciu trybów – od spokojnego i komfortowego po sportowy i dynamiczny. Tryby te modyfikują reakcję silnika, punkty zmiany biegów automatycznej skrzyni biegów i funkcję ECO start / stop.

Stały napęd na cztery koła 4MATIC z przekładnią redukcyjną i opcjonalną blokadą mechanizmu różnicowego na tylnej osi zapewnia doskonałą wydajność i przyczepność na szerokiej gamie nawierzchni. Napęd na wszystkie koła obejmuje dwustopniową skrzynię rozdzielczą, która jest montowana do głównej przekładni 7G-TRONIC PLUS. Jest on wyposażony w centralny mechanizm różnicowy o konstrukcji planetarnej, który rozprowadza siłę napędową między przednią i tylną osią przy stałym rozkładzie momentu obrotowego wynoszącym 40 do 60 procent. Taka konfiguracja zapewnia lepszą dynamikę i wyższe przyspieszenie poprzeczne na drodze oraz lepszą trakcję podczas przyspieszania. Podczas jazdy w terenie optymalną trakcję zapewnia płynnie regulowany mechanizm różnicowy między osiami w skrzyni rozdzielczej, w postaci elektromechanicznego sprzęgła wielotarczowego. Zapewnia to pełne wykorzystanie potencjału trakcyjnego wszystkich czterech kół w trudnym terenie.

Dostępne są trzy tryby z napędem na cztery koła: 4MAT dla zwiększenia dynamiki pojazdu, 4H dla lepszej trakcji terenowej i 4L dla szczególnie trudnego terenu. Połączenie kontrolowanej blokady mechanizmu różnicowego między osiami (0-100%), mechanizmu różnicowego blokowania tylnej osi i przekładni redukcyjnej zapewnia dobre osiągi zarówno na drodze, jak i poza nią.

Napęd na wszystkie koła i zawieszenie z długimi skokami sprężyny i prześwitem do 222 milimetrów oferują doskonałe właściwości jezdne. Klasa X bez wysiłku wspina się pod kątem do 45 stopni, brodzi w wodzie o głębokości do 60 centymetrów i zachowuje równowagę na pochyłościach prawie 50 stopni.

1632 milimetrów z przodu i 1625 milimetrów z tyłu – Klasa X ma szerszy rozstaw kół niż większość konkurentów. Zapewnia to idealne warunki dla optymalnej stabilności jazdy i umożliwia pokonywanie zakrętów z wyższą prędkością. 3150 milimetrów długości rozstawu osi to również więcej niż w przypadku wielu średniej wielkości pickupów. Zmniejsza to wibracje podczas podróży i zapewnia płynną jazdę i niezawodną stabilność wzdłużną.

Solidna rama drabinkowa daje podstawę do przewozu ciężkich ładunków transportowych i do trudnych zadań terenowych. Zawieszenie zostało zaprojektowane w taki sposób, aby z jednej strony osiągnąć wysoki poziom dynamiki pojazdu i komfort jazdy na równi z samochodami osobowymi Mercedes-Benz na drodze, a z drugiej zapewniać maksymalną zdolność do jazdy terenowej w połączeniu z napędem na wszystkie koła 4MATIC . Podwójne wahacze w przedniej osi gwarantują Klasie X wysoką dynamikę, niski poziom hałasu drogowego i wibracji opon oraz maksymalną zdolność do jazdy w terenie. Stabilizatory poprzeczne redukują przechyły nadwozia. Ponieważ przednia oś jest odłączona, niezależne zawieszenie kół minimalizuje drgania przenoszone na nadwozie pojazdu, dzięki czemu prowadzenie jest wygodne, a poziom hałasu niski. Pięć wahaczy w osi tylnej zapewnia precyzję i komfort, jeśli chodzi o przyczepność nawet w najtrudniejszym terenie. Prześwit jest duży, ponieważ obudowa osi podnosi się, gdy tylko koło przejedzie przez przeszkodę. Dzięki dobrej artykulacji osi i długim skokom sprężyn śrubowych, kontakt między podłożem a kołami jest tak dobry, jak tylko to możliwe. Wyjątkowa sztywność tej konstrukcji zapewnia precyzyjną kontrolę kół i wysoki poziom komfortu jazdy na drodze.

Obie osie są wyposażone w sprężyny śrubowe, które pomagają zrównoważyć komfort zawieszenia. Rozpórki zawieszenia na przedniej osi są połączone ramą typu drabinkowego za pomocą łożyska głowicy. Siły tłumienia przenoszone są przez tłoczysko do elastycznego gumowego uchwytu w łożysku głowicy, a następnie do ramy drabinkowej. Konstrukcja gumowego uchwytu jest zoptymalizowana pod kątem komfortu. Tłumiki na tylnej osi są przymocowane bezpośrednio do ramy drabinkowej za pomocą tulei nośnej. Amortyzatory są zaprojektowane tak, aby były elastyczne w generowaniu sił równoważących. Podczas normalnej jazdy po płaskich drogach i podczas wolnej jazdy w terenie, system reaguje miękko. W trybie sportowym lub podczas nagłych manewrów omijania, amortyzatory stają się sztywniejsze, aby zapewnić dobrą stabilność jazdy.

Dzięki precyzyjnemu dopasowaniu zawieszenia, specyficznym wzmocnieniom konstrukcyjnym na ramie i karoserii oraz wszechstronnemu systemowi uszczelniania, Klasa X oferuje swoim pasażerom poziom wyrafinowania na równi z pojazdem np. Klasy V.

Model X 350 d 4MATIC jest dostępny w dwóch wersjach wyposażenia PROGRESSIVE i POWER, które wyznaczają nowe standardy komfortu i postrzeganej wartości w segmencie średnich pickupów. Różnią się one wyglądem, poziomem wyposażenia i funkcjonalnością. W obu liniach flagowy model Klasy X posiada standardowo system KEYLESS-GO i 2-strefową klimatyzację THERMOTRONIC.

Linia PROGRESSIVE obejmuje standardowo: 17-calowe 6-ramienne obręcze kół ze stopu metali lekkich, otwory wentylacyjne chromowane na srebrno, skórzaną kierownicę i hamulec postojowy, siedzenia w czarnym obiciu Posadas (opcjonalnie sztuczna skóra ARTICO / mikrofibry DINAMICA), system Audio 20 USB i system 8 głośników.

Standardowe funkcje w wysokiej klasy wyposażeniu linii POWER obejmują chromowaną osłonę podwozia w przednim zderzaku, chromowany tylny zderzak, 18-calowe 6-ramienne koła ze stopu metali lekkich, reflektory LED High Performance, deskę rozdzielczą o dużej średnicy, poziomy element wykończeniowy w stylizacji pikselowej w kolorze czarny mat, z górną częścią ze sztucznej skóry ARTICO, siedzenia ze sztucznej skóry ARTICO / mikrofibry DINAMICA (opcjonalnie czarna lub orzechowo brązowa skóra), elektrycznie regulowane fotele i system Audio 20 CD z wielofunkcyjnym panelem dotykowym.