Kabiny do zadań specjalnych

Kabiny do zadań specjalnych

Scania w ćwiczeniach służb ratowniczych

Kiedy w wypadku bierze udział pojazd do ciężkiego transportu, na akcje posyła się najbardziej doświadczony zespół ratowniczy. Od 2010 roku Straż Pożarna z Ålesund w Norwegii szkoli swoje brygady w zakresie usuwania skutków wypadków z udziałem pojazdów do ciężkiego transportu. Przez ostatnie pół roku kursanci trenowali z wykorzystaniem prototypów kabin Scania.

Wszystko zaczęło się w 2010 roku kiedy czworo z nas, należących do Straży Pożarnej w Ålesund, pojechało na szkolenie do Szwecji. Szkolenie dotyczyło ratownictwa w zdarzeniach z udziałem pojazdów do ciężkiego transportukomentuje Geir Egil Haug, strażak ze Straży Pożarnej w Ålesund.

Geir Egil Haug jest koordynatorem szkolenia z ratownictwa w zdarzeniach z udziałem pojazdów do ciężkiego transportu w Straży Pożarnej z Ålesund. Pełni też kluczową funkcję w kontaktach z krajowym zespołem treningowym dedykowanym do działań ratowniczych w zdarzeniach z udziałem pojazdów do ciężkiego transportu.

Poznaliśmy wtedy Jimmy’iego Säfströma z Heavy Rescue Sweden, który jest światową ikoną w tej dziedzinie. Nauczyliśmy się, jak należy pracować z kompletnymi kabinami i na co zwrócić uwagę w trakcie szkoleń. Uwolnienie ofiary wypadku z kabiny jest bardzo trudne i wymaga umiejętności, doświadczenia i odpowiednich narzędzi. Wszystko zależy od wcześniejszego przygotowania, ponieważ zadania, z jakimi musimy się mierzyć są bardzo różnedodaje Geir Egil Haug.

Dotychczas zdobycie kabin, na których moglibyśmy ćwiczyć było dużym wyzwaniem. Ciężko było je dostać i często musieliśmy korzystać z samej obudowy kabiny, bez wnętrza i wyposażenia mówi Geir Egil Haug.

Obecnie Straż Pożarna w Ålesund zyskała dostęp do prototypów kabin Scania: kompletnego rozwiązania do szkoleń zastępów straży pożarnej w Norwegii.

Nie chodzi tylko o usuwanie skutków wypadków z udziałem pojazdów do ciężkiego transportu i o wyzwania z tym związane, ale także o wyposażenie jakie jest potrzebne do przeprowadzenia akcji ratunkowej, najefektywniej, jak to możliwewyjaśnia Geir Egil Haug.

Nie tylko Scania oferuje wsparcie w ramach krajowych szkoleń z ratownictwa w zdarzeniach z udziałem ciężkich pojazdów w Norwegii. Geir Egil Haug, który pracował dla Enger Transport w Ålesund opowiada, że firma z własnej inicjatywy podjęła się zapewnienia transportu kabin z siedziby Scania w Södertälje w Szwecji do Ålesund. Ponadto okręg Sunnmøre, gdzie Ålesund jest usytuowane, posiada własną firmę paliwową, Bunkers Oil, która dostarczyła paliwo do tego transportu.

Wyszukiwarka

Informacje

Zapisz się do newslettera

Raz w tygodniu otrzymasz od nas przegląd wydarzeń z branży TSL