×

Ostrzeżenie

JUser::_load: Nie można załadować danych użytkownika o ID: 50.
Jak warsztaty mogą spełnić wymogi normy Euro 6

Jak warsztaty mogą spełnić wymogi normy Euro 6

Obniżenie dopuszczalnej ilości pyłu zawieszonego oraz tlenków azotu.

Euro 6, ostatnia norma określająca standardy emisji, weszła w życie we wrześniu 2015 roku, wprowadzając tym samym do warsztatów bardziej skomplikowane technologicznie rozwiązania. Jak warsztaty mogą spełnić jej wymogi?

Norma gwałtownie narzuciła obniżenie dopuszczalnej ilości pyłu zawieszonego oraz tlenków azotu (NOx) emitowanych przez układy wydechowe pojazdów silnikowych, co doprowadziło do polepszenia jakości powietrza, zwłaszcza w gęsto zaludnionych obszarach. Co istotne, jeden pojazd ciężarowy wyprodukowany 20 lat temu wytwarza tyle samo spalin, co piętnaście obecnie produkowanych pojazdów tej samej klasy.

Menadżerowie flot przyzwyczajeni do wygody związanej z utrzymaniem ciężarówek i autobusów przy wykorzystaniu własnych, dostępnych na miejscu narzędzi i sprzętu, mogą mieć pewne zastrzeżenia co do zwiększonej liczby zaawansowanych technologicznie rozwiązań stosowanych w pojazdach spełniających wymagania normy Euro 6. Dodatkowa trudność w utrzymaniu i przeglądzie tego typu pojazdów wynika z połączenia systemu wtrysku paliwa common rail z takimi zaawansowanymi systemami oczyszczania spalin, jak EGR (układ recyrkulacji spalin), DPF (filtr cząstek stałych) oraz SCR (selektywna redukcja katalityczna).

Wielu najpopularniejszych producentów ciężarówek i autobusów, jak Mercedes, DAF, Volvo, Renault, Citaro, Optare i Van Hool wykorzystuje układy paliwa zaprojektowane i wyprodukowane przez  Delphi Technologies. Firma dostarcza dla branży motoryzacyjnej zarówno oryginalne wyposażenie, jak i rozwiązania dedykowane na rynek części zamiennych, włącznie z najnowszymi systemami zgodnymi z normą Euro 6. Dzięki produktom Delphi Technologies przeznaczonym na rynek części zamiennych, warsztaty mają dostęp do narzędzi diagnostycznych na poziomie producenta, oryginalnych części oraz sprzętu niezbędnego do przeprowadzania testów.

Aby spełnić standard emisji spalin Euro 6 dla silników diesla heavy duty (wysoko obciążonych/pojazdów użytkowych), Delphi Technologies rozwinęło technologię Common Rail o wysokim ciśnieniu wtrysku, która umożliwia elastyczne sterowanie zarówno dawką, jak i momentem wtrysku paliwa. Dzięki temu efektywniejsze jest samo wtryśnięcie paliwa, a co za tym idzie lepsze wymieszanie paliwa z powietrzem, nawet przy niskiej prędkości obrotowej silnika i przy niskim obciążeniu. Delphi Technologies produkuje sterowniki silnika, które stosowane są we wszystkich układach silnika, z kolei narzędzie diagnostyczne firmy jest wykorzystywane do programowania każdego wtryskiwacza. Dzięki temu można osiągnąć optymalne spalanie oraz odpowiednią ilość emitowanych przez pojazd spalin. Narzędzie diagnostyczne Delphi Technologies jest także używane do sprawdzenia ECU pod kątem prawidłowości działania innych systemów. Mogą one obejmować działanie systemu AdBlue, na przykład w DAF z systemem wtrysku Delphi EUP, lub system monitorowania zamrożenia systemu AdBlue w Volvo z wtryskiwaczami EUI (Electronic Unit Injector). AdBlue jest płynem z 30% zawartością amoniaku/mocznika i jest podstawowym elementem systemu SCR. System SCR działa poprzez redukcję NOx (tlenków azotu) przy użyciu amoniaku (AdBlue) do nieszkodliwych związków, jakim jest czysty azot oraz para wodna. Prawidłowe działanie systemu oczyszczania spalin, w tym i DPF, warunkowane jest prawidłowym i optymalnym działaniem systemu zasilania paliwem. Dlatego też niezbędne jest właściwe serwisowanie i utrzymanie w sprawności systemu paliwowego.

Przeczytaj też:
Pierwsze w Polsce śmieciarki zasilane skroplonym gazem ziemnym LNG Zamówione przez PGK w Śremie trzy pojazdy do zbiórki odpadów, zabudowane na podwoziach IVECOS-WAY, to pierwsze w naszym kraju tego rodzaju pojazdy zasilane LNG. Flota tego wielkopolskiego przedsiębiorstwa komunalnego wzbogaciła się także o imponujący zestaw z ciągnikiem siodłowym IVECO S-WAY, również napędzany ekologicznym LNG.
Rusza produkcja VW Caddy z napędem CNG W zakładzie Volkswagen Poznań ruszyła produkcja kolejnej wersji modelu Caddy 5 - z napędem na gaz ziemny CNG.
Ciężarówki gazowe nie podlegają zakazowi jazdy nocnej Grupa Hegelmann złożyła zamówienie na 150 ciągników siodłowych IVECO S-WAY LNG oraz 10 ciągników siodłowych IVECO S-WAY CNG.
Gaz czy biogaz? Pojazdy na gaz stają się coraz bardziej popularne w całej Europie, ale rynki takie jak Hiszpania, Włochy, Francja, Niemcy oraz Europa Środkowo-Wschodnia wysuwają się na pierwszy plan.
Co w zamian za rosyjski gaz do napędu samochodów ciężarowych CNG LNG? Komisja Europejska ogłasza ograniczenie zależności od rosyjskiego gazu dla transportów ciężarowych.
Co oznacza program H2-ICE Wkrótce może się okazać, że napędy elektryczne nie spełniają oczekiwań branży transportowej i na rynku pojawi się kolejna technologia. Technologia ta nie jest niczym nowym, jednak do tej pory zdecydowanie ustępowała miejsca przekazom medialnym gloryfikującym napędy elektryczne. Obecnie wyraźniej widać wzrost zainteresowania napędem wodorowym, czego dowodem jest choćby niedawna nagroda Truck Innovation Award 2022 dla DAF'a XF Hydrogen.
Amazon zamawia IVECO S-WAY CNG IVECO dostarczyło już pierwsza partię 216 jednostek IVECO S-WAY CNG (na sprężony gaz ziemny), kolejne 848 jednostek zostanie dostarczone w połowie 2022 roku. Oznacza to, że całkowite zamówienie wynosi 1064 ciężarówek.
AGROMEX z nowymi ciągnikami siodłowymi IVECO S-WAY LNG Firma AGROMEX Wojciech i Jacek Fraszka Sp. j. odebrała pierwsze 18 ciągników IVECO S-WAY LNG z 30 sztuk zamówionych na rok 2021. Dołączą one do 20 pojazdów IVECO S-WAY LNG, które pracują już w firmie AGROMEX od 2020 roku.
IVECO S-WAY LNG dla firmy Don Trucking Firma transportowa Don Trucking odebrała ciągniki IVECO S-WAY NP w wersji LNG wyposażone w silnik o mocy 460 KM.