×

Ostrzeżenie

JUser::_load: Nie można załadować danych użytkownika o ID: 50.
Druga generacja pojazdów elektrycznych

Druga generacja pojazdów elektrycznych

Kompletna gama pojazdów z.e. od 3,5 do 26 t od Renault

Po dziesięciu latach eksperymentów przeprowadzanych we współpracy ze swoimi klientami-partnerami w warunkach rzeczywistych Renault Trucks przedstawia drugą generację w pełni elektrycznych pojazdów: Renault Master Z.E., Renault Trucks D Z.E. i Renault Trucks D Wide Z.E, kompletną gamę pojazdów od 3,5 do 26 ton idealnie dopasowaną do transportu miejskiego.

Pojazdy Renault Trucks D i Renault Trucks D Wide Z.E. będą produkowane w fabryce Renault Trucks w Blainville-sur-Orne, a do sprzedaży trafią w roku 2019. Renault Master Z.E. będzie dostępny już w 2018 roku.
 
Aby nadążyć za zmianami w transporcie miejskim, Renault Trucks, pionier w dziedzinie elektromobilności, wprowadza drugą generację elektrycznych pojazdów ciężarowych. Gama pojazdów Renault Trucks Z.E., którą tworzą Renault Master Z.E., Renault Trucks D Z.E. i Renault Trucks D Wide Z.E., w zakresie od 3,5 do 26 ton, obejmuje pełen wachlarz zastosowań miejskich, od dystrybucji i dostawy towarów aż po wywóz śmieci.

Elektromobilność była dla Renault Trucks od samego początku oczywistą odpowiedzią na problemy związane z jakością miejskiego powietrza i hałasem oraz jedynym sposobem na zmniejszenie emisji CO2.

Przez ostatnie dziesięć lat Renault Trucks, wraz ze swoimi klientami-partnerami, testowała elektryczne pojazdy ciężarowe w warunkach rzeczywistych, aby uzyskać najważniejsze informacje na temat eksploatacji, zachowania akumulatorów, sprzętu do ładowania i szczególnych wymagań w zakresie obsługi.

Testy w warunkach rzeczywistych umożliwiły klientom-partnerom Renault Trucks pomoc ich własnym klientom w zmierzeniu się z technologią elektryczną. Dzięki pojazdowi Renault Maxity Renault Trucks ma ponad dziesięcioletnie doświadczenie z  w dziedzinie pojazdów elektrycznych.
 
Dziesięć lat temu byliśmy pionierami promującymi elektryczne pojazdy ciężarowe, których celem była poprawa powietrza w mieście tłumaczy prezes Renault Trucks, Bruno BlinDziś możemy zaoferować gamę pojazdów elektrycznych o udowodnionych osiągach, a nasi eksperci są  gotowi pomóc klientom w przejściu na elektromobilność. Dziesięć lat temu byliśmy pionierami, dziś jesteśmy ekspertami.

Najnowsze osiągnięcia technologiczne czynią elektryczne pojazdy ciężarowe opłacalną alternatywą dla przewoźników, dlatego też Renault Trucks wprowadza obecnie kompletną gamę pojazdów bezemisyjnych – Z.E.

Niezależnie jak surowe ograniczenia pojawią się w strefach miejskich, pojazdy Renault Trucks Z.E. dadzą sobie bez problemu z nimi radę.

Stanowią bowiem idealne rozwiązanie w zakresie ochrony jakości powietrza i zmniejszenia natężenia ruchu, ponieważ pozwalają na bezgłośne dostarczanie towarów poza normalnymi godzinami pracy i nie emitują ani miejscowych zanieczyszczeń, ani CO2.

Niektóre znane firmy transportowe zdążyły przetestować elektromobilność w swoich flotach. Jedną z takich firm jest XPO Logistics. "W XPO daliśmy przykład, ponieważ branża transportowa staje się coraz bardziej świadoma potrzeby alternatywnych źródeł energii" - powiedział Luis Gomez, dyrektor zarządzający ds. Transportu, XPO Logistics Europe. "Doceniamy naszego dostawcę Renault Trucks za inwestowanie w rozwój pojazdów elektrycznych, które oferują swoimi rozwiązaniami możliwość osiągnięcia „zerowej emisji”. Renault Trucks kształtuje tym samym przyszłość transportu w zmieniającym się otoczeniu miejskim."
 
Firma Suez śledzi również zainteresowanie asortymentem Renault Trucks Z.E. "Cieszymy się, że konkurencyjne nowe rozwiązanie przemysłowe pojawiło się na rynku i możemy współpracować z Renault Trucks" - wyjaśnia Edouard Hénaut, dyrektor wykonawczy władz lokalnych w Suez. "Ta nowa oferta elektrycznych samochodów ciężarowych pozwoli Suezowi pomóc swoim klientom zmniejszyć emisję dwutlenku węgla dzięki bezemisyjnym, przyjaznym środowisku i cichym systemom zbierania odpadów."

Nowy Renault Trucks Master Z.E., który ukaże się we wrześniu 2018 roku, idealnie nadaje się do transportu na ostatnim odcinku dostawy i umożliwia dostęp do wszystkich obszarów miejskich – nawet tych, w których obowiązują surowe ograniczenia ruchu. Akumulator tego w pełni elektrycznego pojazdu użytkowego ładuje się przez sześć godzin.

Jego pojemność ładunkowa jest taka sama jak w konwencjonalnym pojeździe Renault Master napędzanym silnikiem wysokoprężnym, ponieważ akumulatory zamontowane są pod jego przednimi fotelami. Gama Master Z.E. dostępna jest w sześciu wariantach (cztery pojazdy o nadwoziu furgonowym i dwa o nadwoziu skrzyniowym), zaprojektowanych tak, aby spełnić wszystkie wymagania profesjonalistów pracujących w środowisku miejskim.

Dodatkowo, w celu ochrony kierowcy i ładunku, a także zapewnienia bezpieczeństwa mieszkańców miasta, pojazd Master Z.E. w wersji standardowej został wyposażony w kamerę cofania, czujnik cofania oraz lusterko szerokokątne.

Specjalnie zaprojektowana 16-tonowa wersja pojazdu Renault Trucks D Z.E. idealnie nadaje się do realizacji dostaw w środowisku miejskim i przy ładunkach transportowanych w kontrolowanej temperaturze. Pojazd Renault Trucks D Wide Z.E., służący do sprawnej zbiórki odpadów, będzie dostępny w wersji 26-tonowej. Oba te modele będą produkowane w zakładzie Renault Trucks w Blainville-sur-Orne, we francuskiej Normandii, w drugiej połowie 2019 roku.

Pojazdy z gamy dystrybucyjnej Renault Trucks Z.E. mają zasięg roboczy do 300 km w zależności od zastosowania i konfiguracji akumulatora. Akumulator jest najdroższym elementem przy zakupie elektrycznego pojazdu ciężarowego. W przypadku Renault Trucks nie ma mowy o kompromisach w zakresie ładowności czy ekonomiczności, dlatego też dostępne będą różne opcje zasięgu roboczego, dostosowane do konkretnych potrzeb klientów.

Dzięki szybkiemu ładowaniu prądem stałym, litowo-jonowe akumulatory pojazdów Renault Trucks D Z.E. i Renault Trucks D Wide Z.E. można w pełni naładować w zaledwie jedną do dwóch godzin za pośrednictwem złącza 150 kW Combo CCS. W przypadku nocnego ładowania prądem przemiennym, czas potrzebny do pełnego naładowania 300 kWh akumulatora wynosi 12 godzin. W tym przypadku użycie trójfazowego przemysłowego gniazda elektrycznego 380 V 32 A jest w pełni wystarczające.

Dla zapewnienia maksymalnej elastyczności w zakresie eksploatacji pojazdu i zastosowanego nadwozia, pojazdy Renault Trucks D Z.E. i Renault Trucks D Wide Z.E. są wyposażone w wał odbioru mocy ze standardowym złączem mechanicznym.

Przeczytaj też:
Renault Trucks w Polsce przejmuje cztery punkty serwisowe Z dniem 1 grudnia 2023 r. nastąpiły zmiany w sieci serwisowej Renault Trucks Polska w związku z przejęciem przez Volvo Polska Sp. z o. o. czterech punktów serwisowych Serwisy Józef Skrzypa.
Janusz Buława nowym prezesem Renault Trucks Polska Z dniem 1 października 2023 r. Janusz Buława obejmie stanowisko prezesa Renault Trucks w Polsce.
Indeka odbiera kolejne Renault Trucks Flota firmy, licząca ponad 260 pojazdów, powiększyła się właśnie o 30 zestawów kubaturowych na podwoziach Renault Trucks T 480 P6×2Low.
Elektryczna ciężarówka Renault Trucks już na polskich drogach W maju tego roku, w Polsce, zarejestrowano pierwszą w 100% elektryczną ciężką śmieciarkę Renault Trucks D-Wide Z.E.
Rejestracje nowych pojazdów użytkowych - ciężarówki, autobusy i samochody dostawcze W kwietniu 2021r. zarejestrowano 3243 pojazdy użytkowe pow. 3,5 t, to ponad trzykrotnie więcej (+226,9%), niż przed rokiem.
Konkurs dla kierowców ciężarówek Optifuel Challenge Renaullt Trucks - podajemy harmonogram eliminacji Renault Trucks Polska ogłasza 10., jubileuszową edycję konkursu Optifuel Challenge.  
Samochody dostawcze Renault - propozycje 2021 Renault chce podbić rynek samochodów dostawczych kilkoma nowymi pojazdami. Jak zapowiedział wczoraj, na konferencji, francuski producent, w prawie każdej klasie powinien pojawić się nowy pojazd.  
Z myślą o klientach posiadających starsze ciężarówki Renault Trucks Siedmioletnie i starsze samochody ciężarowe nie pozostaną bez opieki. Firma Renault Trucks Polska przygotowała specjalną ofertę Le Camion Classique - w tłumaczeniu: klasyczna ciężarówka.  
Wirtualny sprzedawca Renault Trucks Renault Trucks staje się cyfrowe! W związku z sytuacją Covid-19 Renault Trucks Szwajcaria oferuje swoim klientom dostęp do ofert pojazdów drogą wyłącznie cyfrową.