×

Ostrzeżenie

JUser::_load: Nie można załadować danych użytkownika o ID: 50.
MAN Truck Bus Polska

Rekordowe półrocze dla MAN Truck Bus Polska

Polska wśród 3 największych rynków dla MAN

Po rekordowym roku 2017, w którym MAN Truck & Bus Polska dostarczył 4732 ciągników siodłowych i podwozi oraz 143 autobusy, firma nie zwalnia tempa i nadal utrzymuje się w czołówce najczęściej zamawianych pojazdów ciężarowych, a w sektorze autobusów na koniec czerwca br. po raz pierwszy osiągnęła drugie miejsce w sprzedaży w Polsce.

- Bardzo cieszę się z tak dobrych wyników spółki MAN w Polsce, zarówno w obszarze pojazdów ciężarowych, jak i autobusów. Nasze udziały i wzrost rynkowy w obu tych pionach są bardzo wyrównane, co daje podstawę do patrzenia z optymizmem na rozwój rynku i umacnianie naszej pozycji w kolejnych miesiącach. – powiedział Marc Martinez, dyrektor zarządzający MAN Truck & Bus Polska.

Do końca czerwca 2018 klienci odebrali 3040 pojazdów z logo lwa, o dmc powyżej 6t, co pozwoliło na uzyskanie udziału w ryku w wysokości 20,3% i odnotowanie 46% wzrostu sprzedaży w stosunku do analogicznego okresu w roku ubiegłym. Zdecydowana większość z dostarczonych pojazdów – 2277 to ciągniki siodłowe.

Jeśli chodzi o sprzedaż autobusów to do końca pierwszego półrocza 2018 MAN dostarczył 166 autobusów marki MAN oraz 5 autobusów marki Neoplan. Dzięki przekazaniu 171 autobusów MAN osiągnął udział w rynku w wysokości 19,2%, zajmując w ten sposób trzecie miejsce na polskim rynku. Również w tym sektorze sprzedaż wzrosła o 46% porównując ją do czerwca 2017.

Największym zrealizowanym do tej zamówieniem była dostawa 61 autobusów MAN Lion’s City Hybrid dla Grupy Mobilis, która na zlecenie ZTM zapewnia transport na ulicach Warszawy. Inne ważne zrealizowane w tym półroczu zamówienia, to min. 40 autobusów MAN Lion’s City dla PKM Katowic, 28 MAN Lion’s City dla MZK Opola, czy 10 MAN Lion’s City dla MPK Olsztyna. W czerwcu br. została podpisana również umowa z MZA Warszawa na dostawę 110 autobusów MAN Lion’s City z napędem CNG. Warto wspomnieć, że wszystkie autobusy miejskie MAN produkowane są w zakładach MAN Bus w Starachowicach.

Rekordowa jak dotąd liczba dostarczonych autobusów MAN w Polsce wpłynęła na fakt, że nasz kraj stał się dla monachijskiego koncernu drugim po Niemczech rynkiem, pod kątem sprzedaży autobusów, a w pionie pojazdów ciężarowych Polskę wyprzedzają jedynie Niemcy i Francja.

Przeczytaj też:
Pierwszy MAN eTruck sprzedany w Polsce W piątek 19 stycznia 2024 r. w Krakowie została podpisana pierwsza w Polsce umowa sprzedaży w pełni elektrycznej ciężarówki MAN eTruck.
Rejestracje samochodów ciężarowych w 2023 - kto zwycięzcą? W całym 2023 roku przybyło 37 323 szt. nowych pojazdów użytkowych (ciężarowe, dostawcze, autobusy) o DMC pow. 3,5 t. co oznacza wzrost (+3,5%) w skali całego roku.
Gdańskie elektryczne MAN-y jeżdżą normalnie na zaplanowanych trasach W dniu 5 października br. firma MAN Truck & Bus Polska przekazała spółce Gdańskie Autobusy i Tramwaje łącznie 18 autobusów elektrycznych.
Defence Trucks Experience 2023 Mercedes-Benz Special Trucks od dziesięcioleci oferuje swoim klientom pojazdy użytkowe różnych typoszeregów i konfiguracji, spełniające te wysokie wymogi zarówno w bardzo niskich temperaturach, jak i w palącym pustynnym upale.
Podsumowanie roku 2022 w MAN Truck & Bus Polska Rok 2022 dla MAN Truck & Bus był rokiem pełnym wyzwań. W wyniku działań wojennych i po agresji Rosji w Ukrainie koncern stracił dwie z trzech fabryk produkujących komponenty do samochodów ciężarowych.
MAN TGX i naczepa z TIP Trailer Services w zestawie dla ośrodków nauki jazdy
Nowy rok w branży pojazdów użytkowych W całej grupie nowych samochodów ciężarowych pow. 3,5 t w styczniu 2023 r. zarejestrowano 2486 szt. To rezultat o 233 szt. wyższy niż w tym samym miesiącu przed rokiem (+10,3% r/r) i jednocześnie najwyższy wynik dla analogicznego miesiąca w całej historii notowań.
Elektryczny debiut autobusów MAN w Siedlcach Po ośmiu latach MAN wraca do Siedlec i to elektrycznie.
Ciężarówki i autobusy - jak minął rok W roku bieżącym rynek samochodów ciężarowych jest niestabilny. Mimo iż dotychczas radził sobie nieco lepiej z zakłóceniami dostaw półprzewodników niż inne kategorie pojazdów, to po wybuchu wojny za wschodnią granicą sytuacja została skomplikowana dodatkowo brakami komponentów z Ukrainy.