×

Ostrzeżenie

JUser::_load: Nie można załadować danych użytkownika o ID: 50.
Autobus Neoplan

Autobusy MAN i NEOPLAN na targach IAA 2018

Wyzwania transportu jutra.

Autobusy MAN już dziś gotowe na wyzwania transportu jutra. Na tegorocznych targach IAA MAN Truck & Bus zaprezentuje szeroką ofertę autobusów. Nowy MAN Lion's City eBus i CNG oraz minibus, który powstał na bazie modelu MAN TGE, zostaną po raz pierwszy zaprezentowane szerokiej publiczności.

Po premierze nowej generacji autobusów miejskich wiosną 2018 r., podczas targów IAA w ramach prezentacji pojazdów użytkowych, model MAN Lion's City po raz pierwszy zostanie zaprezentowany szerokiej publiczności. Równocześnie, na targach odbędzie się premiera hybrydowego modułu MAN EfficientHybrid. Z jednej strony, model dzięki odzyskowi energii hamowania, oszczędza paliwo. Z drugiej strony, funkcja stop-start pozwala uzyskać ciche i wolne od emisji fazy podtrzymania. Zaprezentowany na IAA pojazd dwuosiowy nie tylko przyciąga uwagę dzięki nowemu designowi Smart Edge, lecz także dzięki wyraźnie widocznym nowym elementom drzwi: Podświetlane krawędzie okalające drzwi, za pomocą różnych barw sygnalizują ich otwieranie i zamykanie.

Z okazji IAA 2018 oprócz wersji z silnikiem Diesla, rodzina autobusów miejskich zostanie uzupełniona o alternatywne napędy. Firma MAN Truck & Bus po raz pierwszy zaprezentuje miejski autobus z nowo opracowanym silnikiem gazowym, a także prototyp całkowicie elektrycznego Lion's City E. Ten ostatni, dzięki nieco innej konstrukcji, która podkreśla szczególną cechę napędu elektrycznego, rożni się wizualnie od swojego konwencjonalnego brata również prezentowanego na stoisku handlowym. eBus można łatwo rozpoznać po dodatkowych siedzeniach znajdujących się z tyłu, których montaż był możliwy dzięki pominięciu wieży silnika. W pełni elektryczny układ przenoszenia napędu wytwarza od 160 do maksymalnie 270 kW. Trzy pary elektrycznie sterowanych drzwi prowadzą do wnętrza autobusu jednoczłonowego, który dysponuje 29 miejscami siedzącymi.

Jako lider rynku w segmencie miejskich autobusów z napędem gazowym, firma MAN w tym samym roku co MAN Lion‘s City prezentuje także zupełnie przebudowany silnik gazowy MAN E18, opcjonalnie dostępny wraz z MAN EfficientHybrid. Dzięki temu MAN udowadnia jak dużą wagę wśród swoich produktów przywiązuje do napędów alternatywnych. Przedstawiony autobus przegubowy demonstruje efekt optymalizacji przepływu pasażerów dzięki innowacyjnym, podświetlanym zależnie od sytuacji ściankom działowym i półprzezroczystemu łącznikowi harmonijkowemu. W zoptymalizowanym pod kątem pojemności, czterodrzwiowym modelu dostępnych jest 39 miejsc. Nowo opracowany MAN E1856 LOH osiąga moc 320 KM (235 kW) i wykorzystuje 4-biegową automatyczną skrzynię biegów.

Ofertę stoiska z produktami MAN uzupełnia MAN Lion's Coach L, w wersji długodystansowej z windą i dwoma miejscami dla wózków inwalidzkich. W porównaniu do modelu Lion's Coach zaprezentowanego po raz pierwszy w ubiegłym roku, pozycja słupka C została zoptymalizowana pod kątem lepszego widoku, również w pierwszym rzędzie siedzeń. Ponadto autobus posiada sterowaną elektrohydraulicznie oś nadążną, która wpływa na wzrost zwrotności oraz nową 12-biegową skrzynię biegów MAN TipMatic Coach. MAN D2676 LOH, w wersji po tuningu, osiąga moc 470 KM (346 kW) i maksymalny moment obrotowy 2400 Nm. Nowa wersja silnika będzie dostępna od lipca 2019 roku.