MAN Truck & Bus na targach IAA 2018

MAN Truck & Bus na targach IAA 2018

Zapowiedzi nowych pojazdów na IAA Hanowerze

Na targach IAA 2018 firma MAN zaprezentuje kompleksowo zaktualizowaną niedawno serię TG. Marka z symbolem lwa koncentruje się przy tym zdecydowanie na sprawdzonych, mocnych stronach produktów, takich jak niezawodność, wydajność i zorientowanie na klienta. Oprócz tego zaprezentowane zostaną usługi Digital Services, będące odpowiedzią firmy MAN na oczekiwania klientów i branży logistycznej, które pojawią się w przyszłości.

Układy przenoszenia napędu w serii TG zapewniają bardzo efektywne zużycie paliwa przy wysokiej wydajności i dynamice jazdy oraz jak zwykle wysokiej niezawodności. W najmocniejszej wersji silnik D38 gwarantuje do 640 KM i osiąga moment obrotowy do 3000 Nm już przy niskich prędkościach obrotowych. Do zastosowań flotowych najbardziej optymalny jest silnik D26, oferujący spektrum mocy od 420 do 500 KM przy jednoczesnym niewielkim ciężarze własnym oraz niskim zużyciu paliwa. W połączeniu z precyzyjną skrzynią biegów MAN TipMatic z indywidualnymi programami jazdy do każdego zastosowania, czułą strategią ruszania oraz efektywną, a jednocześnie dostosowaną do sytuacji strategią zmiany biegów, ciężkie serie MAN TGS i TGX są wyposażone w wydajne, oszczędne i ekologiczne układy przenoszenia napędu. W segmencie średnich samochodów ciężarowych, MAN TGL i TGM są wyposażone w zaprezentowany pod koniec 2017 roku nowy silnik D08 o mocy 160, 190 i 220 KM w wersji czterocylindrowej oraz do 250, 290 i 320 w wersji sześciocylindrowej. Nowa generacja silników MAN D08SCR wyróżnia się układem oczyszczania spalin polegającym całkowicie na technologii SCR oraz prostszą budową. Przyczyniło się to nie tylko do poszerzenia ich zakresu zastosowania, lecz także do łatwiejszej konserwacji i zwiększonej niezawodności. Ponadto firmie MAN udało się ponownie zredukować zużycie nowego agregatu o 5,5 procent. Wprowadzone wraz z aktualną generacją D08 funkcje skrzyni biegów TipMatic dodatkowo wpływają korzystnie na komfort jazdy i wydajność w pojazdach TGL i TGM.

Zaprezentowane w 2017 i wprowadzone do produkcji seryjnej w 2018 roku innowacje we wnętrzu kabiny kierowcy sprawiają, że praca i życie kierowcy w samochodzie ciężarowym z serii TG są jeszcze wygodniejsze. Podczas gdy w przypadku krótkich kabin kierowcy C i M zmiany w układzie wnętrza koncentrują się przede wszystkim na miejscu pracy, w długich kabinach L-, LX-, XL-, XLX- i XXL, stosowanych przede wszystkim w pojazdach MAN TGX i TGS, kierowca może dodatkowo korzystać ze zmienionego układu przestrzeni mieszkalnej. Należy do tego na przykład, oprócz lodówki chowanej całkowicie pod leżanką, układ półek i oświetlenia zoptymalizowany specjalnie pod kątem strefy wypoczynku. Centralna koncepcja obsługi umożliwia sterowanie wszystkimi ważnymi udogodnieniami. O dobrą jakość snu dba również dostępny w serii TGX pakiet akustyczny, który dzięki specjalnemu wytłumieniu odczuwalnie redukuje poziom hałasu w kabinie. Specjalnie z myślą o zastosowaniu w obszarze trakcji nowe wnętrze kabiny jest również opcjonalnie dostępne w wyjątkowo odpornym na zanieczyszczenia wykonaniu Urban Concrete.

Aby również jazda w korku oraz w wolno poruszającej się kolumnie pojazdów była dla kierowcy jak najmniej męcząca, MAN oferuje tempomat wyposażony w funkcję utrzymywania bezpiecznej odległości od poprzedzającego pojazdu ACC z funkcją stop-and-go. Automatycznie reguluje on odstęp od jadącego z przodu pojazdu również przy niskich prędkościach, w razie potrzeby wyhamowuje pojazd do zatrzymania, a po krótkim zatrzymaniu samoczynnie uruchamia się ponownie. Dzięki temu kierowca swobodnie i bez stresu porusza się płynnie również w ruchu wymagającym częstego zatrzymywania się i ruszania. Oprócz funkcji stop-and-go, nowa generacja systemu ACC firmy MAN oferuje również komfortowy sposób zbliżania się do poprzedzających pojazdów. Ponadto system unika niepotrzebnego hamowania i przyspieszania, dzięki czemu redukuje zużycie okładzin hamulcowych i zużycie paliwa podczas jazdy z ACC.

ACC i ACC stop-and-go idealnie uzupełniają systemy bezpieczeństwa Emergency Brake Assist (EBA2) oraz Lane Guard System (LGS), i pomagają ty samym unikać wypadków. System hamowania awaryjnego wspomagający kierowcę EBA2 znacznie przekracza obowiązujące od października bieżącego roku wytyczne ustawowe dotyczące układów hamowania awaryjnego. Dzięki zaawansowanemu zestawieniu danych z radaru i kamery, EBA2 może bardziej niezawodnie interpretować również wymagające sytuacje na drodze i z większą pewnością identyfikować pojazdy poprzedzające oraz stojące przeszkody, by w razie potrzeby zastosować hamowanie awaryjne. Na podstawie pozytywnych doświadczeń z taką filozofią układu, od wiosny 2017 roku firma MAN montuje EBA2 bez możliwości wyłączenia przyciskiem na tablicy rozdzielczej, by dodatkowo zwiększyć poziom bezpieczeństwa zapewniany przez system. Pełna kontrola kierowcy nad systemem jest przy tym w dalszym ciągu zapewniona w każdej chwili.

Wprowadzając nową gałąź koncernu – MAN DigitalServices, firma MAN oferuje idealnie dostosowane usługi i aplikacje wyłącznie dla pojazdów MAN. Operatorzy flot mieszanych mogą na wszystkich poziomach połączyć w sieć i jeszcze efektywniej wykorzystywać swoje pojazdy marki MAN oraz innych marek dzięki kompleksowym usługom MAN DigitalServices na bazie otwartej, logistycznej platformy RIO działającej na zasadach chmury (cloud). Jednocześnie aplikacje MAN DigitalServices są niezwykle funkcjonalne i przystosowane do codziennego zastosowania, a także wyjątkowo przyjazne dla użytkownika. Od sierpnia 2017 roku moduł RIO Box jest montowany seryjnie we wszystkich fabrycznie nowych seriach samochodów ciężarowych MAN w Europie, zgodnych z normą Euro 6. Tym samym samochody ciężarowe marki MAN są wyposażone w pierwszy element infrastruktury, która w przyszłości może połączyć w sieć całą branżę transportową i logistyczną. RIO Box stanowi przy tym łącznik pomiędzy pojazdem a platformą RIO.

Przeczytaj też:
Kolejny ważny etap w rozwoju zakładu

Autobusy elektryczne będą produkowane w zakładach MAN Bus w Starachowicach

Autobusy MAN i NEOPLAN na targach IAA 2018

Wyzwania transportu jutra.

Przeznaczony do obsługi obszarów miejskich

MAN eTGE – ZERO emisji

Dynamiczny wzrost sprzedaży MAN

Zakończona sukcesem realizacja przez MAN Truck & Bus programu PACE2017 i niezwykle korzystne prognozy na 2018 r.

Trofea na Busworld Awards Competition

Oczekiwania wobec nowego autokaru

Wyjątkowe wydarzenie

100 000 pojazd MAN

Home Speed Home Tour 2017 - prezentacja nowej gamy MAN TG

Prezentacja nowej gamy MAN TG zgromadziła liczne rzesze klientów.

Pierwsze pojazdy marki MAN we flocie firmy
10 ciągników MAN TGX dla firmy GALAAUTO z Lublina MAN ProfiDrive Tour 2017

Wyszukiwarka

Informacje

Zapisz się do newslettera

Raz w tygodniu otrzymasz od nas przegląd wydarzeń z branży TSL