×

Ostrzeżenie

JUser::_load: Nie można załadować danych użytkownika o ID: 50.
MAN TGE 5,5 t

MAN TGE 5,5 t

MAN TGE – siłacz wśród transporterów

Dzięki modelowi MAN TGE tradycyjny producent pojazdów z Monachium od ubiegłego roku z powodzeniem zdobywa segment transporterów. Ten „maluch” to lekki pojazd użytkowy dla wymagających klientów i do ambitnych zadań. Doradcy przeszkoleni w zakresie TGE dbają o tworzenie rozwiązań idealnie dopasowanych do indywidualnych potrzeb.

Gdy trzeba znaleźć właściwą odpowiedź na każde zadanie transportowe, MAN z ofertą od 3,0 do 44 ton to dostawca szerokiej palety rozwiązań. Wprowadzając model TGE koncern MAN przenosi swoją ukierunkowaną na potrzeby klienta koncepcję samochodów ciężarowych do klasy transporterów. Na pierwszym miejscu jest zawsze najlepsze rozwiązanie dla klienta. Specjalnie przeszkolony i przygotowany personel oferuje kompetentne wsparcie przy dokonywaniu wyboru. Wieloletnie doświadczenie oraz perfekcyjna koordynacja z różnymi producentami nadwozi jest tak samo oczywista, jak ścisła współpraca z danym klientem kluczowym. W ramach pracy zespołowej między klientem, producentem nadwozia, działem sprzedaży i serwisem powstaje pojazd, który przez cały okres eksploatacji oferuje najlepszą wartość użytkową. Grupy docelowe to przykładowo logistyka i budownictwo, ale także specyficzne wymagania takich branż, jak rzemiosło i przewóz osób – takie są przyszłościowe obszary eksploatacji lekkiej „ciężarówki” ze stajni MAN Truck & Bus. Wspólna cecha wszystkich wariantów: dzięki minimalnej wartości cW wynoszącej 0,33, najniższemu zużyciu paliwa w swojej klasie oraz niskim kosztom napraw i konserwacji model MAN TGE oferuje najlepszą wartość TCO (Total Cost of Ownership).

Oprócz furgonu i przeszklonego kombi wybór karoserii uzupełniają podwozia z pojedynczą i podwójną kabiną. Te ostatnie są także dostępne z wieloma różnymi nadwoziami prosto z fabryki. Model MAN TGE oferuje dwa rozstawy osi, trzy wysokości dachu oraz trzy długości pojazdu do wyboru. Dostępne długości pojazdu typu furgon obejmują warianty 5983 mm, 6833 mm oraz 7388 mm z odpowiednim poziomem zawieszenia. Oferowane wysokości pojazdu to 2340 mm, 2575 mm oraz 2800 mm. Odpowiednia kombinacja umożliwia stworzenie maksymalnej ładowności wynoszącej 18,4 metra sześciennego. W każdej wersji przestrzeń ładunkowa oświetlona jest diodami LED. Najmniejsza ładowność pojazdów MAN TGE to 3,0 t dopuszczalnej masy całkowitej, a największa to 5,5 t. Dodatkowe 3,5 t można przewieźć dzięki sprzęgowi przyczepowemu. Imponujący jest maksymalny ciężar użyteczny 3,5-tonowego pojazdu. W idealnych warunkach może pomieścić do 1,5 t ładunku.

Wiele opcji oferuje także napęd. W zależności od dopuszczalnej masy całkowitej dostępny jest napęd na przednie i tylne koła oraz napęd na wszystkie koła, do wyboru z 6-biegową skrzynią biegów lub 8-biegową automatyczną skrzynią biegów. W modelu MAN TGE zastosowano najnowszą generację silników wysokoprężnych, oferujących trwałość i niezawodność. Oferta obejmuje duże silniki 1968 cm3 o mocy 75 kW / 102 KM, 90 kW / 122 KM, 103 kW / 140 KM oraz 130 kW / 177 KM. Ponadto ten czterocylindrowy silnik został opracowany specjalnie pod kątem „twardych” warunków pracy pojazdu użytkowego. Oszczędność i wytrzymałość to przy tym najważniejsze cechy. MAN TGE łączy je w sobie, oferując najlepsze wartości w swoim segmencie, zarówno pod kątem ekonomicznym, jak i ekologicznym.

Stanowisko pracy za kierownicą modelu TGE to serce tego pojazdu użytkowego. Wiele przemyślanych schowków ułatwia codzienną pracę kierowcy. Dostępne w czterech wersjach fotele kierowcy zapewniają komfort na długich trasach dzięki odpowiedniej tapicerce i wyprofilowaniu, a także podporom po bokach. Odporne na ścieranie i wytrzymałe obicia z serii samochodów ciężarowych gwarantują trwałość.

Montowany seryjnie w modelu TGE asystent hamowania awaryjnego EBA (Emergency Brake Assist) stanowi istotny wkład koncernu MAN w zapewnianie bezpieczeństwa na drodze. Czujniki odległości kontrolują krytyczną odległość od pojazdu jadącego z przodu i pomagają skrócić drogę hamowania. Dodatkowo zintegrowana funkcja hamowania awaryjnego w mieście automatycznie hamuje pojazd przy niskich prędkościach, redukując w ten sposób najczęstszą przyczynę wypadków, jaką jest najechanie oraz minimalizując czasy przestojów i koszty napraw, co zwiększa wartość pozostałą pojazdu. Opcjonalny asystent cofania pomaga przy wyjeżdżaniu tyłem z parkingu. W razie potrzeby można skorzystać z pomocy asystenta manewrowania z przyczepą. Dodatkowo układ kierowniczy ze wspomaganiem elektromechanicznym kompensuje siły na przegubach, powstające przykładowo pod wpływem wiatru bocznego. Wysoki komfort na długich trasach oferuje tempomat wyposażony w funkcję utrzymywania bezpiecznej odległości od poprzedzającego pojazdu. Zapewnieniu bezpieczeństwa wszystkich uczestników ruchu służy system rozpoznawania zmęczenia oraz hamulec wielokolizyjny. Ten ostatni umożliwia uniknięcie kolizji następczych z innymi przeszkodami lub uczestnikami ruchu.

Nowa seria korzysta z profesjonalnego serwisu oferowanego przez MAN: słynie on między innymi z nieskomplikowanego wsparcia – często także bez umówionego terminu w warsztacie – szybkiej pomocy w sytuacjach awaryjnych, także w weekendy i nocą, jak również bardzo długich godzin otwarcia. Oczywiście serwis dla całego pojazdu jest równie ważny, jak dogodne umowy o konserwację i naprawy. Rozszerzenia gwarancji, gwarancja mobilności oraz całodobowa pomoc drogowa uzupełniają zakres usług warsztatowych. Ponadto MAN oferuje idealnie dopasowane usługi finansowe, wspierające menedżera floty pojazdów oraz właściciela przy zakupie oraz w okresie eksploatacji pojazdu. Nieustanny rozwój zawodowy kierowców umożliwiają różne szkolenia i kursy prowadzone przez trenerów MAN ProfiDrive. W ramach różnych modułów ćwiczy się przykładowo prawidłowe postępowanie w razie wypadku, ekonomiczną jazdę, a także bezpieczne mocowanie ładunku. Tak szeroki wachlarz usług umożliwia użytkownikom i właścicielom stworzenie dogodnego dla siebie pakietu, nieczęsto spotykanego w segmencie lekkich pojazdów użytkowych.

Przeczytaj też:
Pierwszy MAN eTruck sprzedany w Polsce W piątek 19 stycznia 2024 r. w Krakowie została podpisana pierwsza w Polsce umowa sprzedaży w pełni elektrycznej ciężarówki MAN eTruck.
Rejestracje samochodów ciężarowych w 2023 - kto zwycięzcą? W całym 2023 roku przybyło 37 323 szt. nowych pojazdów użytkowych (ciężarowe, dostawcze, autobusy) o DMC pow. 3,5 t. co oznacza wzrost (+3,5%) w skali całego roku.
Gdańskie elektryczne MAN-y jeżdżą normalnie na zaplanowanych trasach W dniu 5 października br. firma MAN Truck & Bus Polska przekazała spółce Gdańskie Autobusy i Tramwaje łącznie 18 autobusów elektrycznych.
Podsumowanie roku 2022 w MAN Truck & Bus Polska Rok 2022 dla MAN Truck & Bus był rokiem pełnym wyzwań. W wyniku działań wojennych i po agresji Rosji w Ukrainie koncern stracił dwie z trzech fabryk produkujących komponenty do samochodów ciężarowych.
MAN TGX i naczepa z TIP Trailer Services w zestawie dla ośrodków nauki jazdy
Nowy rok w branży pojazdów użytkowych W całej grupie nowych samochodów ciężarowych pow. 3,5 t w styczniu 2023 r. zarejestrowano 2486 szt. To rezultat o 233 szt. wyższy niż w tym samym miesiącu przed rokiem (+10,3% r/r) i jednocześnie najwyższy wynik dla analogicznego miesiąca w całej historii notowań.
Elektryczny debiut autobusów MAN w Siedlcach Po ośmiu latach MAN wraca do Siedlec i to elektrycznie.
Ciężarówki i autobusy - jak minął rok W roku bieżącym rynek samochodów ciężarowych jest niestabilny. Mimo iż dotychczas radził sobie nieco lepiej z zakłóceniami dostaw półprzewodników niż inne kategorie pojazdów, to po wybuchu wojny za wschodnią granicą sytuacja została skomplikowana dodatkowo brakami komponentów z Ukrainy.
MAN TGX z projektu WOMAN ma nowego właściciela Na drodze widać go z daleka. Wyróżnia się charakterystyczną barwą i pełnym wyposażeniem w akcesoria przydatne każdemu kierowcy, a w szczególności paniom pracującym w zawodzie kierowcy ciężarówki.