Dostawcze eVito i eSprinter

Dostawcze eVito i eSprinter

Elektromobilność w samochodach użytkowych

Wydajny, ekonomiczny, elastyczny i niezawodny przez cały czas: w codziennej eksploatacji floty pojazdów z napędem elektrycznym są rozliczane według tych samych parametrów, co samochody z konwencjonalnymi napędami. Dzięki eVito, który pojawi się na rynku tuż po targach pojazdów użytkowych IAA 2018, Mercedes-Benz Vans udowadnia, że napędy elektryczne są konkurencyjne i, w zależności od zastosowania, opłacalne w utrzymaniu pod względem kosztów w stosunku do klasycznych silników spalinowych. Właśnie dlatego marka z trójramienną gwiazdą przyjęła nowe podejście od czasu wprowadzenia strategii eDrive@VANs – zastosowanie pojazdu jest teraz kluczowym czynnikiem, jeśli chodzi o wybór różnych opcji układu napędowego. Napęd elektryczny lub klasyczny silnik spalinowy ma być wybierany w zależności od tego, który z nich oferuje optymalne warunki wstępne dla określonego zastosowania. Gama napędów zostanie poszerzona w niedługim czasie o ogniwa paliwowe. Zalety tej technologii prezentuje pojazd koncepcyjny Sprinter F-CELL.

Aby zaspokoić jak najwięcej potrzeb transportowych i umożliwić wejście w lokalną mobilność elektryczną o zerowej emisji różnym sektorom, w blokach startowych już czeka eSprinter. Jako drugi model po eVito, ten duży pojazd dostawczy będzie świętować swoją rynkową premierę w przyszłym roku.

Zainteresowanie nową formą mobilności, widoczne już przed wprowadzeniem na rynek, pokazuje, że nowy model eVito spełnia oczekiwania klientów. Dobrym wskaźnikiem pozytywnych opinii klientów jest między innymi szerokie zastosowanie aplikacji eVAN Ready, która umożliwia użytkownikom symulację online tego, jak modele z napędem elektrycznym sprawdziłyby się w ich flocie.

- Flota o zerowej emisji lokalnej, która wciąż spełnia wszystkie oczekiwania w zakresie codziennej użyteczności, elastyczności, niezawodności i oszczędności – eVito łączy te pozorne sprzeczności. Jesteśmy w czołówce, jeśli chodzi o rozwój w tej dziedzinie, wykorzystamy dynamikę i wejdziemy na rynek z eSprinterem, a w perspektywie średnioterminowej zaoferujemy napęd elektryczny w całej gamie pojazdów użytkowych. Chcemy, aby wybór wariantu napędowego był determinowany przez konkretne zastosowanie, a nie przez dostępność odpowiedniej klasy pojazdu. - mówi Volker Mornhinweg, szef Mercedes-Benz Vans.

Nowe eVito działa przede wszystkim w ruchu miejskim. Jednak jego zasięg i ładowność spełniają również wymagania handlowców i techników serwisowych. Zainstalowana bateria o mocy 41 kWh zapewnia zasięg około 150 kilometrów. Nawet gdy warunki są niekorzystne, klient nadal ma do dyspozycji 100 kilometrów. Po sześciu godzinach ładowania pełny zakres znów jest dostępny.

Napęd elektryczny generuje 84 kW i moment obrotowy do 300 Nm – w sam raz dla użytku miejskiego. Maksymalna prędkość może być uzależniona od zastosowania. Jeśli eVito jest użytkowany w dużej mierze w centrum miasta, maksymalna prędkość 80 km/h oszczędza energię i zwiększa zasięg. Alternatywnie można go skonfigurować na maksymalną prędkość do 120 km/h.

Tego średniej wielkości vana będzie można zamówić z jednym z dwóch dostępnych rozstawów osi. Wersja podstawowa ma całkowitą długość 5140 milimetrów i maksymalną ładowność 1073 kilogramy, co odpowiada mocy konwencjonalnie napędzanego Vito. Dłuższa wersja ma 5370 milimetrów. Jego duża przestrzeń ładunkowa zapewnia miejsce na nawet 1048 kg różnego rodzaju towarów i rzeczy. Maksymalna masa całkowita pojazdu wynosi 3200 kilogramów. Umiejscowienie akumulatorów zapewnia również doskonałą elastyczność, przy objętości ładunku od 6,0 do 6,6 m3 – znajdują się one pod pojazdem i w żaden sposób nie naruszają przestrzeni ładunkowej.

Co więcej, eVito zademonstrowało swoją niezawodność i techniczną dojrzałość wszystkich komponentów podczas intensywnych testów zimowych. Obsługa, efektywność, ergonomia i komfort w ekstremalnych warunkach były dokładnie badane w temperaturach dochodzących nawet do minus 30 stopni Celsjusza, w śniegu i na oblodzonych drogach. Testy obejmowały również charakterystykę ładowania i jazdy w niskiej temperaturze oraz odporność na niskie temperatury elementów układu napędowego i oprogramowania.

W przyszłym roku śladem eVito podąży eSprinter. Pionier segmentu dużych pojazdów dostawczych jest idealnym partnerem, niezależnie od tego, czy jest używany jako warsztat na kołach, czy jako przestronny samochód dostawczy. Nowy eSprinter będzie początkowo oferowany jako furgon z wysokim dachem i masą całkowitą pojazdu 3500 kilogramów. Podobnie jak Sprinter z silnikiem spalinowym, maksymalna ładowność wynosi 10,5 m3.

Z baterią o mocy 55 kWh przewidywany zasięg wynosi około 150 kilometrów przy maksymalnej ładowności 900 kilogramów. Druga opcja akumulatora pozwala klientom ustawić inaczej priorytety w parametrach użytkowania. Trzy zespoły akumulatorowe o mocy 41 kWh zapewniają zasięg około 115 kilometrów. W zamian maksymalna ładowność wzrasta o około 140 kilogramów do około 1040 kilogramów.

Podobnie jak w przypadku podstawowego silnika wysokoprężnego, napęd elektryczny w eSprinterze wytwarza 84 kW i moment obrotowy do 300 Nm. Podobnie jak w eVito, maksymalna prędkość może być skonfigurowana w zależności od charakteru użytkowania – od maksymalnej prędkości 80 km/h do 120 km/h, jeśli wymagane jest więcej tempa.

Jednak strategia eDrive@VANs obejmuje nie tylko stworzenie elektrycznej gamy pojazdów, ale także opracowanie całościowego rozwiązania systemowego, dostosowanego do potrzeb klienta. Obejmuje to na przykład porady dotyczące doboru pojazdów, obsługę narzędzi, takich jak aplikacja eVAN Ready i ogólną analizę całkowitego kosztu posiadania. Krytyczne znaczenie dla potencjalnych użytkowników eVito i eSprintera ma również analiza warunków organizacyjnych i technicznych dostępnych w siedzibach klientów komercyjnych. Ostatecznie to integracja inteligentnie zaprojektowanej infrastruktury ładowania stanowi podstawę trwałej konkurencyjności i ochrony zasobów za pomocą floty handlowej.

Ważną rolą w realizacji tych celów jest kreatywna współpraca z klientem. Zaczyna się od kompleksowej oceny, po której następuje wspólne opracowywanie indywidualnych rozwiązań w ścisłej współpracy z firmą i konsultacje ekspertów. Obejmuje to wszystkie indywidualne aspekty, od wyboru pojazdów poprzez infrastrukturę ładowania, aż do niezbędnej modernizacji sieci energetycznych w odpowiednich lokalizacjach.

Dwa przykłady uwzględnienia perspektywy klienta w opracowywaniu całościowych rozwiązań systemowych stanowią projekty pilotażowe prowadzone z firmami logistycznymi Hermes i Amazon Logistics. Partner współpracujący Hermes Niemcy wprowadza do użytku 1500 samochodów elektrycznych Mercedes-Benz. Integracja wydajnej infrastruktury ładowania, a także inteligentne zarządzanie ładowaniem, sterowane za pomocą oprogramowania, są również częścią projektu pilotażowego.

Z kolei Amazon Logistics do końca roku będzie posiadał 100 pojazdów eVito w swojej flocie, w oddziałach firmy w Bochum i Düsseldorfie. Co więcej, Amazon i Mercedes-Benz Vans współpracują z innymi partnerami nad szeroko zakrojoną koncepcją operatora dla oddziału w Bochum. Oprócz infrastruktury ładowania, obejmuje to zarządzanie przestrzenią parkingową i automatyczne przechwytywanie statusu pojazdu.

Usługi cyfrowe świadczone przez Mercedes PRO connect oferują nowe rozwiązania pozwalające na ekologicznie efektywne zarządzanie flotą. Obejmują one zarządzanie serwisowaniem i konserwacją, a także analizę stylu jazdy, zoptymalizowaną komunikację między menedżerem floty a kierowcami oraz zdalną kontrolę takich parametrów jak zamknięte drzwi czy okna. Ponadto Mercedes-Benz Vans oferuje po raz pierwszy nową usługę inteligentnego zarządzania ładowaniem, która umożliwia również sprawdzenie poziomu naładowania akumulatorów każdego pojazdu. Umożliwia to optymalne wykorzystanie infrastruktury ładowania i może pomóc uniknąć dodatkowych inwestycji w modernizację sieci energetycznej obiektu.

Oferta Mercedes-Benz Vans jest w pełni skalowalna, a zatem można ją skonfigurować w taki sposób, aby pasowała do szerokiej gamy rozmiarów floty, od jednego przedsiębiorcy z jednym pojazdem do dużej firmy z kilkuset pojazdami. Umożliwia też indywidualne dopasowanie do każdego rodzaju pracy na stanowisku roboczym za kierownicą, którego komfort jest porównywalny z komfortem samochodu osobowego.

Przeczytaj też:
Kalendarz z ciężarówkami od Grupy Wróbel

Mercedes-Benz Actros oraz Kamila Świerc to ikony kojarzone ze wszystkim co najlepsze.

Samochody dostawcze po wakacjach

W grupie samochodów dostawczych do 3,5 t w sierpniu 2018 r. według analiz PZPM przygotowanych na podstawie wstępnych danych CEP, przybyło 5210 szt. nowo zarejestrowanych pojazdów.

Aktywny styl życia ze sportowymi osiągami

Klasa X z silnikiem V6 i stałym napędem na wszystkie koła już dostępna w sprzedaży w Polsce​

Daimler uzyskał licencje

Zezwolenie na testy drogowe wysoce zautomatyzowanej jazdy w Pekinie

Ikona odkryta nowo

Mercedes-Benz Klasy G objawia się w nowej, topowej formie.

Nowa Cyfrowa książka serwisowa dla ciężarówek Mercedes-Benz

Od października 2016 roku dział Mercedes-Benz Trucks na 30 rynkach europejskich wprowadza Cyfrową książkę serwisową (DSB). Ford sprzedał najwięcej samochodów użytkowych w Europie

W 2015 roku odnowiona i rozszerzona gama modelu Transit przyczyniła się do uzyskania przez Forda pierwszego miejsca wśród producentów sprzedających w Europie najwięcej samochodów użytkowych. Światowy debiut Transportera szóstej generacji

Na całym świecie w ciągu 13 lat sprzedano prawie dwa miliony egzemplarzy modelu T5. Bosch finalizuje przejęcie spółki ZF Lenksysteme

Dnia 30 stycznia 2015 Grupa Bosch sfinalizowała przejęcie 50-procentowego pakietu udziałów w spółce joint venture ZF Lenksysteme GmbH (ZFLS), należących dotychczas do ZF Friedrichshafen AG.

Wyszukiwarka

Informacje

Zapisz się do newslettera

Raz w tygodniu otrzymasz od nas przegląd wydarzeń z branży TSL