Nowy tabor dla Grudziądza

Nowy tabor dla Grudziądza

Volvo dostarczy autobusy hybrydowe do Grudziądza

Volvo Polska dostarczy autobusy hybrydowe Miejskiemu Zakładowi Komunikacyjnemu w Grudziądzu. To kolejne miasto w Polsce zamawiające tego typu pojazdy – w ubiegłym roku Volvo dostarczyło największą jak dotąd flotę 35 hybryd do Sosnowca, w ostatnim czasie firma wygrała też przetargi na dostawę autobusów miejskich o napędzie hybrydowym do Krakowa, Jeleniej Góry, Białegostoku i Krosna.

Miejski Zakład Komunikacyjny w Grudziądzu rozstrzygnął przetarg na dostawę siedmiu nowych autobusów miejskich o napędzie hybrydowym, a także siedmiu stacji wolnego i dwóch szybkiego ładowania.

Zgodnie ze specyfikacją przetargową autobusy muszą pomieścić co najmniej 80 pasażerów, w tym 28 na miejscach siedzących (co najmniej 6 dostępnych z poziomu podłogi). Mają być zasilane silnikiem spalinowym spełniającym normy Euro 6 i elektrycznym – trójfazowym, być wyposażone w akumulatory litowo-jonowe i system odzyskiwania energii. W środku mają się znaleźć się co najmniej 3 kasowniki do biletów, monitoring, minimum 2 podwójne porty USB w przestrzeni pasażerskiej i 1 w kabinie kierowcy.

Takie parametry spełniają autobusy miejskie Volvo 7900 Hybrid. Są zasilane energią elektryczną podczas ruszania i postojów na przystankach. Po osiągnięciu prędkości 15-20 km/h przełączają się na zasilanie silnikiem diesla. Są wyposażone w baterie, silnik elektryczny i mały silnik diesla. Baterie ładują się podczas hamowania, a autobus nie wymaga dodatkowej infrastruktury do ładowania. Autobusy tego typu zużywają od 30 do 40 proc. mniej paliwa i emitują od 40 do 50 proc. mniej spalin w porównaniu z analogicznymi autobusami z napędem diesla. Są też bardzo ciche, a ich wnętrze i wyposażenie może być konfigurowane w zależności od potrzeb zamawiającego.

Grudziądz jest kolejnym polskim miastem, które zdecydowało się na pojazdy o napędzie hybrydowym. Dzięki temu mieszkańcy już niedługo będą mogli jeździć nowoczesnymi i ekologicznymi autobusami. Napęd hybrydowy bardzo dobrze sprawdza się w ruchu miejskim - dzięki wykorzystaniu silnika elektrycznego podczas zatrzymania i przy niedużych prędkościach zużywa mniej paliwa, emituje mniej zanieczyszczeń, jest cichy, a co za tym idzie – dużo bardziej przyjazny dla środowiska niż tradycyjne autobusy napędzane silnikami diesla. - powiedziała Małgorzata Durda, dyrektor Volvo Buses na Polskę i Kraje Bałtyckie.

Autobusy hybrydowe Volvo trafią do Grudziądza w ciągu dziewięciu miesięcy od daty złożenia zamówienia – bezpośrednio z wrocławskiej fabryki Volvo, gdzie produkowane są seryjnie od 2010 roku. W Polsce hybrydy Volvo jeżdżą we Wrocławiu, Sosnowcu, Inowrocławiu, Tarnowskich Górach i Warszawie, a ostatnio firma wygrała przetargi na dostawę tego typu pojazdów do Krakowa, Jeleniej Góry, Białegostoku i Krosna. W ub. roku Volvo dostarczyło 35 hybryd do Sosnowca – to największa obecnie w Polsce flota autobusów o napędzie hybrydowym.

Do tej pory Volvo na całym świecie dostarczyło operatorom transportu publicznego ponad 4 tys. zelektryfikowanych autobusów.

Przeczytaj też:
Volvo Trucks z nowymi silnikami do modeli ciężarówek FH FM i FMX

Volvo Trucks zaprezentowało zmodernizowane silniki wysokoprężne D11 i D13 do samochodów ciężarowych Volvo FH, FM i FMX.

Ile za wysoka ile za szeroka? Jakie mają być wymiary zestawu ciężarowego?

Zwykle bywa jednak tak, że policja, gdy zatrzyma ciężarówkę do kontroli, potrafi coś znaleźć. W tych dwóch przypadkach nie chodziło o wiele.

25 elektrycznych ciężarówek Volvo będzie dostępnych w wynajmie

Niemiecka firma zajmująca się wynajmem pojazdów użytkowych będzie oferować swoim klientom 25 w pełni elektrycznych pojazdów Volvo FL Electric.

Pierwsze nowe Volvo FM LNG trafiły do polskiej firmy

Firma Bisek Asfalt zakupiła dwie nowe ciężarówki Volvo FM zasilane gazem ziemnym LNG. jest zapowiedź poszerzenia floty o więcej tego typu samochodów.

Złote Volvo FH zamówiła jedna z firm transportowych

Z okazji 50 lecia działalności firma zafundowała sobie wyjątkowy prezent - złote Volvo FH.

6 autonomicznych ciężarówek Volvo rozpocznie pracę w kopalni

Autonomiczne ciężarówki Volvo FH będą pracować w kopalni odkrywkowej przy transporcie wapienia.

Nowe normy emisji CO2 dla samochodów ciężarowych

Parlament Europejski przegłosował nowe normy emisji spalin dla ciężarówek.

Ciężarówka Volvo F89 z niesamowitą historią

Emerytowany kierowca Mike ma 70 lat. Jego Volvo F89 od ponad 18 lat służy mu do transportu dwóch zabytkowych łodzi. Zestaw jeździ po całej Europie.

Volvo Trucks szkoli kierowców w Afryce

Volvo Group w Afryce Południowej zainwestowało 1.9 mln. w zaawansowany rozwój i szkolenia bezrobotnych kierowców pojazdów użytkowych.

Wyszukiwarka

Informacje

Zapisz się do newslettera

Raz w tygodniu otrzymasz od nas przegląd wydarzeń z branży TSL