Czystsze powietrze w stolicy

Czystsze powietrze w stolicy

Zrównoważony transport miejski w Warszawie dzięki autobusom hybrydowym MAN

 

MAN Truck & Bus Polska przekazał firmie Mobilis 61 miejskich autobusów typu Lion’s City Hybrid.

Warszawa należy do 10 największych miast w Unii Europejskiej. Mieszka tu pond 1,7 miliona osób, a liczne zabytki, takie jak historyczna Stare Miasto wpisane w 1980 r. na listę światowego dziedzictwa UNESCO, pałace, pomniki i muzea, co roku przyciągają tysiące turystów. Znaczną rolę odgrywa także atrakcyjna komunikacja miejska o niskiej emisji spalin.  

Mobilis, największe przedsiębiorstwo autobusowe w Polsce, wprowadziło w dniu 09.06.2018 do eksploatacji 61 hybrydowych autobusów miejskich MAN Lion’s City Hybrid. Te nowoczesne autobusy przyczynią się do zapewnienia w Warszawie atrakcyjnego i zrównoważonego publicznego transportu miejskiego.

- Bardzo się cieszymy, że Mobilis zdecydował się na autobusy MAN Lion’s City Hybrid. Oprócz jakości pojazdów inwestora przekonała innowacyjna koncepcja napędu, która łączy zrównoważoną jazdę z dużą ekonomicznością - mówi Kamil Gromek, dyrektor ds. produktu i sprzedaży autobusów w MAN Truck & Bus Polska. - Cieszy nas fakt, że na ulice Warszawy wyjeżdżają autobusy w 100% wyprodukowane w Polsce, w zakładach MAN Bus w Starachowicach - dodaje Gromek.
Autobus hybrydowy MAN zużywa do 30% mniej paliwa, dzięki czemu pozwala zaoszczędzić średnio nawet 10.000 litrów oleju napędowego w ciągu roku. Również emisja CO2 jest znacznie mniejsza w porównaniu z analogicznymi autobusami miejskimi. 61 zakupionych autobusów MAN Lion’s City Hybrid jest wyposażonych w silnik wysokoprężny o mocy 250 KM (184 kW) spełniający wymagania normy EURO 6 i w silnik elektryczny zasilany dodatkowo energią uwalnianą podczas hamowania i gromadzoną w kolektorach Ultracaps. Dzięki wykorzystaniu odzyskanej i magazynowanej energii pojazd podczas ruszania z przystanku nie emituje spalin i hałasu.

Autobus MAN Lion’s City Hybrid przekonuje także pod względem komfortu. Niskie wejście zapewnia pasażerom wygodę przy wsiadaniu i wysiadaniu. W razie potrzeby dostępna jest ręczna rampa zainstalowana przy jednych z trzech drzwi otwierających się do wewnątrz, która umożliwia szybki przepływ strumienia pasażerów. Oświetlenie LED przy drzwiach zapewnia bezpieczeństwo podczas wsiadania do autobusu nocą. Dwuosiowe autobusy o długości 12m są ponadto wyposażone w systemy wspomagania, takie jak elektroniczny układ hamulcowy EBS wraz z funkcją ABS/ASR, sygnalizacja hamowania awaryjnego, elektroniczny wyświetlacz zużycia klocków hamulcowych i gaśnica komory silnika. Dodatkowo bezpieczeństwo zapewnia instalacja monitoringu w strefie pasażerów. Kierowcę chronią drzwi kabiny z szybą odporną na zbicie.

Warszawa wybierając te nowoczesne, ekologiczne i oszczędne autobusy dołącza do grona europejskich miast, takich jak Barcelona, Paryż, Wiedeń, czy też Białystok, Gorzów Wielkopolski oraz Kalisz, po ulicach których jeżdżą już te autobusy.

Wyszukiwarka

Informacje

Zapisz się do newslettera

Raz w tygodniu otrzymasz od nas przegląd wydarzeń z branży TSL