×

Ostrzeżenie

JUser::_load: Nie można załadować danych użytkownika o ID: 50.
Transport wolny od paliw kopalnych do 2050 roku

Transport wolny od paliw kopalnych do 2050 roku

To kluczowe wnioski z badania zainicjowanego przez ekspertów Scania

 

Wolny od paliw kopalnych system transportowy jest możliwy do osiągnięcia oraz korzystny finansowo, biorąc pod uwagę perspektywę społeczną.

Osiągnięcie zerowej emisji CO2 w naszej branży w okresie obowiązywania porozumienia paryskiego jest możliwe, będzie jednak wymagało zmian na niespotykaną dotąd skalę, a także wspólnego zaangażowania sektora prywatnego i publicznego – komentuje Henrik Henriksson, prezes i dyrektor generalny Scania CV AB.

Badanie Pathways pt. „Transport komercyjny wolny od paliw kopalnych do 2050 roku”, to kompleksowa analiza przeprowadzona przez ekspertów Scania i poddana weryfikacji przez niezależny zespół akademicki. Udowadnia ona, że stopniowe zmniejszenie emisji dwutlenku węgla w ramach czasowych określonych w porozumieniu paryskim jest możliwe do osiągnięcia na kilka sposobów. Wyniki analizy sposobów osiągnięcia zerowej emisji do 2050 r. za pomocą metody prognozowania wstecz, wskazują na długoterminową zbieżność każdej z obranych dróg. Badanie obejmuje trzy segmenty transportu: długodystansowy, dystrybucyjny i miejski oraz cztery kraje: Szwecję, Niemcy, Chiny i USA.

Możemy osiągnąć ponad 20-procentową redukcję emisji CO2, wykorzystując w pełni obecne systemy transportowe, m.in. dzięki ulepszonemu planowaniu tras i sprawniejszemu zarządzaniu ładunkiem. Ponadto widzimy kilka możliwości dotyczących paliw i systemów napędowych. Wykorzystanie biopaliw pozwala na najszybszą redukcję emisji CO2, a elektryfikacja jest najbardziej opłacalna – komentuje Henrik Henriksson.

Powszechne wykorzystanie nowych technologii w praktyce wymaga czasu, gdyż istniejące zasoby pojazdów rotują powoli. Aby odejście od wykorzystania paliw kopalnych było możliwe po 2050 r., zmiany należy wprowadzić znacznie wcześniej – do 2025 r. Powinny one obejmować nie tylko wykorzystywane technologie, ale także infrastrukturę. W tym celu branża transportowa i branże pokrewne powinny przejść szybką przemianę.

Bez względu na wybraną drogę do urzeczywistnienia transportu wolnego od paliw kopalnych, dekarbonizacja wymagać będzie nie tylko niespotykanego dotąd tempa zmian technologicznych, ale także nowego podejścia w branżach pokrewnych. Przede wszystkim należy udostępnić odpowiednie mechanizmy finansowania i podjąć wiążące zobowiązania w zakresie rozwoju infrastruktury technicznej. System energetyczny na świecie powinien równolegle stopniowo zostać uniezależniany od paliw kopalnych. Ponadto istotne jest, aby nabywcy transportu nadal zwiększali zapotrzebowanie na produkty i usługi dostawcze pozbawione paliw kopalnych.

Na podstawie ustaleń z badania Pathways można stwierdzić, iż powstaje koalicja firm mająca ambicję przewodzenia zmianom w kierunku transportu wolnego od paliw kopalnych i przyspieszająca je.

Przeczytaj też:
Wóz pożarniczy Rosenbauer na podwoziu Scania pracuje dla Grupy Azoty S.A. Samochód ten jest drugim wspólnym projektem firmy Rosenbauer Polska i Grupy Azoty S.A.
Cyfrowe wyświetlacze w ciężarówkach Scania Kierowcy Scania zyskają większą kontrolę nad pojazdem i jego otoczeniem dzięki sygnałom wysyłanym przez czujniki za każdym razem, gdy zbliża się zagrożenie lub konieczność podjęcia działania.
Scania uruchamia linię montażową baterii do elektrycznych ciężarówek W kwietniu Scania i Northvolt zaprezentowały wspólnie opracowane ogniwo akumulatorowe, zaprojektowane z myślą o ciężkim transporcie.
W tym roku 20-lecie Pomorskiej Miss Scania Już 3 września na terenie gdańskiego oddział Scania będzie możliwość zobaczenia najpiękniejszych pojazdów Scania w Polsce. Ponadto strefa zielonego transportu, konkursy i koncerty.
Sto ciężarówek Scania Super dla floty FRANCEPOL Pierwsze pojazdy zostały odebrane na początku lipca br. Jest to partia 100 ciężarówek z zamówionych 170.
Scania przewiduje zwiększony popyt na ciężarówki Zakład produkcyjny Scania w Zwolle zapowiedział zwiększenie produkcji samochodów ciężarowych do 240 ciężarówek dziennie.
FMS Scania - na Ukrainie bez opłat Scania Ukraina, na swoim Facebooku poinformowała o zniesieniu opłaty abonamentowej za korzystanie z systemu zarządzania flotą FMS.
Limitowane V8 - powstanie tylko 100 sztuk Znany, w świecie samochodów ciężarowych, projektant ciężarówek Svempa Bergendahl wypuścił projekt ciężarówki, dla uczczenia silnika V8.
Sprzedaż samochodów ciężarowych w listopadzie 2021 To przedostatni miesiąc podsumowań sprzedaży samochodów ciężarowych w drugim roku pandemii.