Blisko pół miliarda złotych przychodu
Wyniki Grupy Wielton w pierwszym kwartale 2018 roku
Przychody Grupy Wielton w pierwszym kwartale 2018 roku były wyższe o ponad 20 proc. w porównaniu z rokiem ubiegłym i wyniosły 479,9 mln zł. Zysk netto osiągnął poziom 20,2 mln zł i przyniósł rekordową, historyczną wartość, mając na uwadze pierwszy kwartał. Skonsolidowany wynik EBITDA na koniec okresu był aż o 5 mln zł wyższy niż przed rokiem i sięgnął 33,3 mln zł przy rentowności 6,9 proc. Wzrost był widoczny również na poziomie sprzedaży – łączna ilość sprzedanych produktów wyniosła w omawianym okresie 4 386 sztuk naczep i przyczep, co dało wzrost w ujęciu r/r o ponad 20%.
- Nasze wyniki jednoznacznie potwierdzają, że zarówno na poziomie finansowym, jak i wolumenu sprzedaży Grupa Wielton znajduje się w bardzo dobrej kondycji, konsekwentnie realizując przyjętą strategię rozwoju i w pełni wykorzystując swój potencjał. Warto zauważyć, że pierwszy kwartał bieżącego roku po raz kolejny okazał się dla nas czasem rekordów. Osiągnięty zysk netto przyniósł historyczną wartość kwartalną, a poziom przychodów Grupy był o blisko jedną trzecią wyższy niż przed rokiem. Bez wątpienia jest to efekt sprzyjającej koniunktury, która w naszej ocenie powinna utrzymać się w najbliższym czasie na większości rynków. Zamierzamy wykorzystać korzystną sytuację makroekonomiczną dlatego inwestujemy w moce produkcyjne i rozwijamy nasze know-how, wdrażając nowe technologie – komentuje Mariusz Golec, Prezes Zarządu Wielton S.A.
Jednym z kluczowych celów, jakie stawia przed sobą Grupa Wielton, jest konsekwentne umacnianie pozycji na wszystkich kluczowych rynkach działalności i budowanie przewagi konkurencyjnej w oparciu o nowe technologie przy jednoczesnym pełnym wykorzystaniu potencjału konsolidowanych spółek. Wolumen sprzedaży naczep i przyczep drogowych oraz produktów dla rolnictwa, który Grupa odnotowała po pierwszym kwartale 2018 roku konsoliduje sprzedaż w obszarze działalności marek Wielton, Viberti, Fruehauf, a także spółki Langendorf. W porównaniu z analogicznym okresem w roku ubiegłym, kiedy sprzedano 3 650 sztuk, skumulowany wynik za I kwartał 2018 roku jest wyższy o 20,2 proc., z czego aż 68,5% (3 005 szt.) to sprzedaż za granicą.
Pomimo nieznacznej korekty na poziomie sprzedaży we Francji i Włoszech, Grupa po pierwszym kwartale 2018 roku pozostała liderem na rynku francuskim, a w przypadku rynku włoskiego utrzymała dotychczasową pozycję. Istotne wzrosty były widoczne na rynku rosyjskim, gdzie dobra koniunktura przełożyła się na zwiększoną sprzedaż wszystkich produktów łącznie w ilości 458 sztuk (wzrost o 36,3 proc. r/r), co przyniosło wzrost przychodów Grupy Wielton do poziomu 40,4 mln zł (wzrost o 39,3 proc. r/r). W pierwszym kwartale 2018 roku skonsolidowany został także wolumen sprzedaży Wielton GmbH i Langendorf – łącznie na niemieckim rynku Grupa sprzedała 348 sztuk produktów, co jest ponad dziesięciokrotnie lepszym wynikiem niż przed rokiem.