×

Ostrzeżenie

JUser::_load: Nie można załadować danych użytkownika o ID: 50.
Opony terenowe dostosowane do różnych rodzajów nawierzchni

Opony terenowe dostosowane do różnych rodzajów nawierzchni

Continental z kompleksową ofertą rozwiązań dla branży budowlanej

 

Podczas Continental Construction Innovation Day, które odbyły się w połowie kwietnia w Maladze w Hiszpanii, Continental zaprezentował kompleksową ofertę rozwiązań dla pojazdów i maszyn budowlanych. Wśród nowości znalazły się opony do samochodów ciężarowych Conti CrossTrac, ogumienie terenowe ContiEarth oraz usługi cyfrowe umożliwiające monitorowanie ciśnienia i temperatury w oponach.

Conti CrossTrac – nowa seria opon do zastosowań mieszanych. W kwietniu 2018 roku Continental rozpoczął produkcję Conti CrossTrac, opon klasy premium przeznaczonych do najtrudniejszych zastosowań budowlanych, zarówno na drogach utwardzanych, jak i w terenie.

- Prognozowany rozwój branży budowlanej przyczyni się do wzrostu zapotrzebowania na maszyny budowlane, a w rezultacie również na specjalistyczne opony. Nasza nowa seria Conti CrossTrac stanowi doskonałe uzupełnienie szerokiej oferty opon do zastosowań w trudnych warunkach panujących na placu budowy. Została opracowana w celu zapewnienia bezpiecznej, produktywnej, wydajnej i zrównoważonej logistyki budowlanej – powiedział Constantin Batsch, Vice President Truck Tyres Replacement EMEA.

Najwyższej jakości komponenty zastosowane w Conti CrossTrac, innowacyjny wzór bieżnika oraz wytrzymały karkas chronią oponę przed uszkodzeniami, wyjątkową wytrzymałość, trwałość i trakcję w terenie oraz doskonałe parametry użytkowe na drodze.

Błoto, piasek, skały, drogi nieutwardzone – na tak trudnych nawierzchniach musi radzić sobie ogumienie pojazdów i maszyn budowlanych. Do takich zastosowań Continental opracował serię ContiEarth – opony terenowe (OTR), z których każda ma specjalny wzór bieżnika dostosowany do specyficznych potrzeb oraz wymogów ładowarek, wywrotek czy spycharek wykorzystywanych w pracach wydobywczych i budowlanych. Seria ContiEarth obejmuje dwie linie opon: EM-Master i RDT-Master, które są fabrycznie wyposażone w zintegrowane czujniki gotowe do współpracy z systemami monitorowania ciśnienia w oponach ContiPressureCheck i ContiConnect.

Jedną z głównych przyczyn awarii pojazdów budowlanych jest niedopompowanie opon. Rozwiązaniem tego problemu są opracowane przez Continental cyfrowe systemy monitorowania ciśnienia w oponach: ContiPressureCheck dla indywidualnych pojazdów oraz ContiConnect dla flot. Inteligentne czujniki przez cały czas mierzą temperaturę i ciśnienie od wewnątrz opony oraz przekazują dane, które wyświetlane są na pulpicie – na urządzeniu podręcznym, w kabinie kierowcy lub w portalu internetowym dostępnym dla nadzorujących flotę. Ponadto Continental oferuje ContiFleetCheck, czyli system monitorujący oprócz ciśnienia w oponach również głębokość bieżnika, przebieg, a także uszkodzenia ogumienia i stopień zużycia. Dopełnieniem oferty jest system ContiFleetReporting, który zapewnia pełną analizę parametrów użytkowych opon całej floty.

Opony do samochodów ciężarowych Continental, w tym także nowej serii Conti CrossTrac, mają zapewniać efektywność kosztową przez cały okres eksploatacji, a nawet później – dotyczy to w szczególności karkasu. Cykl eksploatacji ContiLifeCycle rozpoczyna się od nowej opony i trwa dłużej dzięki najwyższej klasy rozwiązaniom w zakresie bieżnikowania na zimno i na gorąco – odpowiednio ContiRe i ContiTread – które dają oponom nowe życie przy zachowaniu wysokich parametrów użytkowych. Oprócz tego Continental zajmuje się również zarządzaniem karkasami: od kontroli i przechowywania przez zakup oraz transport, do ostatecznej utylizacji, jeśli zajdzie taka potrzeba.

Przeczytaj też:
Elektryczny autobus z Sanoka W ramach projektu: "Autobus z tylnym, zewnętrznym, elektrycznym układem napędowym" fabryka wyprodukowała nietypowy autobus o nazwie AUTOELEKTROSAN.
26 autobusów wodorowych NesoBus będzie jeździło w Chełmie Dostawa autobusów ma odbyć się w 3 transzach, a ostatecznie zakończyć się 30 października 2025 roku. To trzecie duże zamówienie NesoBusów po Rybniku i Gdańsku.
XPO Logistics inwestuje w 165 elektrycznych Renault Trucks XPO, jeden z największych europejskich dostawców innowacyjnych i zrównoważonych rozwiązań transportowych i logistycznych, ogłosił bezprecedensowe nowe zamówienie na 165 elektrycznych pojazdów ciężarowych.
Elektryczna śmieciarka dostarczona do Bolesławca Volvo Trucks Polska dostarczyło elektryczną śmieciarkę do Miejskiego Zakładu Gospodarki Komunalnej Sp. z o.o. w Bolesławcu.
Jest już nowy Mercedes-Benz eSprinter Dwa rodzaje i dwie długości nadwozia, trzy pojemności akumulatorów i duża ładowność stanowią podstawę dla licznych wariantów nadwozia i sprawiają, że nowy eSprinter może stać się idealnym dużym vanem.
Solidaris odbiera pierwsze elektryczne Volvo FM Volvo Trucks Polska dostarczyło pierwsze dwa elektryczne ciągniki siodłowe Volvo FM do firmy –Solidaris Sp. z o.o.
Pierwszy MAN eTruck sprzedany w Polsce W piątek 19 stycznia 2024 r. w Krakowie została podpisana pierwsza w Polsce umowa sprzedaży w pełni elektrycznej ciężarówki MAN eTruck.
Rozpoczęcie sprzedaży nowego eSprintera i Sprintera Mercedes-Benz eSprinter o zasięgu do 440 kilometrów.
Samochody elektryczne i inne paliwa alternatywne W 2023r zarejestrowano niemal 224 tys. pojazdów z alternatywnymi napędami dla wszystkich kategorii rynku, co oznacza wzrost o 34%.