Nowość od Goodyear

Nowość od Goodyear

Goodyear wprowadza nowe opony o podwyższonej trwałości dla lekkich pojazdów ciężarowych

Goodyear wprowadza nowe opony KMAX S i KMAX D na obręcze 17.5” i 19.5”, dostępne w wersji na osie prowadzące i napędowe. Amerykański koncern chce w ten sposób zaspokoić popyt na trwałe, wszechstronne ogumienie, które uzyskuje dobre osiągi w każdych warunkach pogodowych, oferując przy tym niski koszt na kilometr. Nowe opony zostały przygotowane z myślą o nowych rodzajach napędu, takich jak hybrydowy i elektryczny, a także dla konwencjonalnych pojazdów z silnikiem Diesla. Szczególnym celem inżynierów rozwijających nowe produkty było uzyskanie długich przebiegów, przy jednoczesnym zachowaniu dobrej trakcji, precyzji kierowania i wysokiej trwałości w pojazdach pokonujących duże odległości w transporcie regionalnym i ruchu miejskim.

Nowe opony KMAX S i KMAX D będą dostępne na rynku od kwietnia br. (szczegóły w tabeli poniżej). Zastąpią one modele Goodyear RHS II na oś prowadzącą i RHD II (+) na oś napędową. Konstrukcja nowych produktów opiera się na sprawdzonej technologii KMAX połączonej ze wzmocnioną budową karkasu. W porównaniu z wcześniejszymi produktami, nowe ogumienie wyróżnia się zaletami, które pomagają ograniczać koszty operacyjne. Główne korzyści z ich montażu to: długie przebiegi, sprawność we wszystkich zastosowaniach, oraz trwałość w trudnych warunkach eksploatacyjnych. Obie konstrukcje, tj. na oś kierowaną i napędową spełniają aktualne oraz znane, przyszłe kryteria opon zimowych. Mniejsze zużycie energii, dzięki zoptymalizowanym oporom toczenia, przekłada się na niższą temperaturę pracę opony i lepszą efektywność paliwową.

- Nowe modele rozszerzają odnoszącą sukcesy linię opon KMAX przeznaczonych dla długich przebiegów, zaspokajając potrzeby operatorów lekkich pojazdów ciężarowych z obręczami o średnicy 17.5” i 19.5”. To bardzo trwałe i wszechstronne ogumienie, które idealnie sprawdza się w każdych warunkach pogodowych i pojazdach. Przy ich projektowaniu uwzględniono również rozwój nowych technologii i pojazdów, które coraz częściej posiadają napęd hybrydowy lub elektryczny”powiedział Benjamin Willot, dyrektor marketingu Goodyear ds. opon użytkowych w Europie. - Opony KMAX są przeznaczone przede wszystkim dla operatorów zajmujących się dystrybucją, dla których najważniejszym kryterium ekonomicznym są długie przebiegi. W połączeniu z szerokim zakresem usług wspierających flotę i rozwiązań oferowanych przez Goodyear, produkty te dają pewność i umożliwiają rentowną działalność.

Opony KMAX S na oś prowadzącą wyróżniają się solidną konstrukcją o czterech żebrach w rozmiarach 245/70R17.5 i 265/70R17.5, oraz pięciu żebrach w pozostałych wersjach.  Oferują precyzyjne prowadzenie dzięki wysokiemu wskaźnikowi netto/brutto oraz elementom usztywniającym, umieszczonym między żebrami. Wielokierunkowe rowki o zębatym kształcie zwiększają trwałość opony, a agresywny profil bieżnika – niezależnie od jego wysokości – umożliwia równomierne zużycie w każdych warunkach eksploatacyjnych. Opona zachowuje dobre właściwości hamowania na wszystkich etapach zużycia.

Kierunkowy wzór bieżnika opon napędowych KMAX D, z zoptymalizowanym niskim kątem nachylenia w kształcie litery V, poprawia przyczepność. Otwarte rowki i blaszki pomagają utrzymać trakcję na wszystkich nawierzchniach, natomiast łączniki w części barkowej wzmacniają żebra, zapewniając wytrzymałość na rozrywanie przy oddziaływaniu wysokiego momentu obrotowego. Progresywne wypukłości w linii środkowej optymalizują sztywność i poprawiają trakcję pod koniec okresu eksploatacji opony. Agresywny wzór bieżnika utrzymuje się przez cały czas, zapewniając długie przebiegi, stabilne prowadzenie i dobrą trakcję.

Zarówno KMAX S, jak i KMAX D zawierają wysokiej jakości mieszankę bieżnika odporną na ścieranie, która wydłuża żywotność opony, zapobiega przegrzewaniu i optymalizuje opory toczenia. Wzmocniona konstrukcja opasania jest odporna na uderzenia, zapewniając jednocześnie komfort i trwałość. Mocna stopka radzi sobie z różnymi obciążeniami, zapewniając przy tym trwałość i poczucie pewności.

Wszystkie rozmiary linii KMAX S i KMAX D spełniają wymagania stawiane oponom zimowym, co potwierdzają symbole trzech szczytów górskich i płatka śniegu na ścianie bocznej opony.

Przeczytaj też:
TruckForce - kilka uwag o ciężarowych oponach

Eksperci szacują, że prawie 84 proc. ładunków jest dostarczanych tylko drogą lądową. To szansa na rozwój dla ponad 130 000 firm transportowych, które działają na polskim rynku.

Goodyear doradza operatorom autokarów

Specjalne opony autokarowe zapewniają długie przebiegi, komfort jazdy i niski koszt na kilometr

Goodyear Proactive Solutions zdobył nowych, flagowych klientów

Międzynarodowe przedsiębiorstwa transportowe wybierają system Goodyear Proactive Solutions

Zimówki do każdej ciężarówki

Nowoczesne opony zimowe do pojazdów użytkowych na każdą oś pojazdu

Zwiększona ładowność użytkowa i obniżone koszty operacyjne

Nowa opona Goodyear dla lekkich naczep typu mega

Goodyear Proactive Solutions umożliwia monitorowanie pojazdów

Pierwsza w Polsce prezentacja innowacyjnego systemu zintegrowanych rozwiązań dla flot Goodyear Proactive Solutions

Wersja TreadMax dla naczep o dużej nośności
Goodyear wprowadza nowe bieżnikowane opony o wysokim indeksie nośności do naczep Goodyear rozszerza ofertę opon KMAX

Wyszukiwarka

Informacje

Zapisz się do newslettera

Raz w tygodniu otrzymasz od nas przegląd wydarzeń z branży TSL