Ciąg dalszy sagi

Ciąg dalszy sagi

Nowa odsłona kultowego samochodu

Citroën, który w 1996 r. był pionierem segmentu kombivanów, przedstawia dziś Nowego Berlingo. Trzecia generacja modelu kontynuuje sagę tego nietuzinkowego, prostego i funkcjonalnego samochodu, który w ciągu lat wprowadził wiele innowacji. Dzięki nim stał się synonimem „praktycznego zmysłu”, partnerem dla każdej formy wypoczynku i dla każdej rodziny. Nowoczesna stylistyka i komfort sprawiają, że Nowy Berlingo jest w pełni spójny z linią ostatnich modeli marki. Jednocześnie podkreślają świeżość rozwiązań oraz funkcjonalność, które złożyły się na sukces tego kultowego modelu.

Dotychczas Berlingo znalazł ponad 1,7 miliona nabywców. Nowa generacja, w charakterystycznym dla Citroena stylu, przyciąga wzrok swoim solidnym, a jednocześnie przyjaznym wyglądem. Nowy Berlingo oferuje jeszcze więcej przestrzeni i modułowości. Łatwiejsze użytkowanie na co dzień jest możliwe dzięki trzem niezależnym i składanym w prosty sposób tylnym siedzeniom, płaskiej podłodze aż do fotela pasażera z przodu, powierzchni ładunkowej o długości 2,70 m i dodatkowym 100 l pojemności bagażnika. Model wpisuje się doskonale w epokę za sprawą nowej platformy, układów napędowych najnowszej generacji, jak nowy silnik wysokoprężny BlueHDi 1,5 i automatyczna skrzynia biegów EAT8, dzięki nowemu zawieszeniu zapewniającemu komfort oraz ofercie, w której skład wchodzi 19 systemów wspomagania prowadzenia i 4 systemy łączności. Nowy Citroën Berlingo, dostępny w dwóch długościach nadwozia M i XL (4,40 m lub 4,75 m), w wersjach z pięcioma lub siedmioma miejscami siedzącymi, będzie miał swoją światową premierę na Salonie Samochodowym w Genewie. Do sprzedaży trafi w drugiej połowie 2018 r.

Wprowadzając nowy model Berlingo, marka Citroën dokonuje ewolucji prawdziwej ikony segmentu kombivanów. Segmentu, który Citroën stworzył prawie 22 lata temu. Model stał się odniesieniem dla samochodów tego typu do tego stopnia, że w niektórych krajach jego nazwa stała się synonimem całego segmentu, podobnie jak w przypadku marki Adidas. Ten ważny gracz w segmencie kombivanów wprowadził wiele innowacji, dzięki którym zaznaczył swoją odmienność i stał się wyznacznikiem nowych standardów pod względem wszechstronności i funkcjonalności. Przykładem może być wprowadzenie trzech niezależnych tylnych siedzeń, podsufitowego schowka Modutop® lub otwieranej tylnej szyby. Wprowadzone modyfikacje okazały się niezwykle korzystne dla jego stylistyki, komfortu i właściwości jezdnych. Berlingo nie boi się upływu czasu. W 2017 r. sprzedano 165 000 egzemplarzy samochodów osobowych i użytkowych drugiej generacji, której produkcja rozpoczęła się w 2008 r. Wynik ten był lepszy niż w rekordowym 2016 r. W 2017 r. Citroën Berlingo stał się najlepiej sprzedającym się modelem marki w 17 krajach. Dziś jest drugim w rankingach sprzedaży modelem Citroëna po C3, a w Europie drugim najlepiej sprzedającym się modelem kombivana i należy do pierwszej trójki w segmencie lekkich pojazdów użytkowych. W sumie od chwili wprowadzenia na rynek w 1996 r. wyprodukowano ponad 3,3 miliona egzemplarzy tego modelu.

Wraz z trzecią generacją Berlingo w wersji osobowej Citroën odsłania ważny model zarówno dla marki, jak i dla segmentu, którego był twórcą. Wciąż popularny samochód jest doskonałą ofertą dla rodzin czy seniorów. Jest dla nich idealnym partnerem w prowadzeniu aktywnego stylu życia. Odbiorcy ci stanowią grupę społeczną przywiązaną do posiadania nietuzinkowego, sympatycznego i dyskretnego samochodu. Przede wszystkim szukają w nim przestronności, funkcjonalności i prostoty przy zachowaniu jednocześnie lepszej stylistyki, komfortu i nowoczesności. Pod względem stylu i komfortu Nowy Citroën Berlingo jest odpowiedzią na nowe hasło marki „Inspired By You”.

Wyszukiwarka

Informacje

Zapisz się do newslettera

Raz w tygodniu otrzymasz od nas przegląd wydarzeń z branży TSL