×

Ostrzeżenie

JUser::_load: Nie można załadować danych użytkownika o ID: 50.
Pomiejszona wersja Scania R 500 Topline

Pomiejszona wersja Scania R 500 Topline

Hugo Markes od wczesnego dzieciństwa pasjonował się ciężarówkami Scania. - Pamiętam, że byłem pod wrażeniem tych dużych pojazdów jako młody chłopak. Zacząłem zbierać modele ciężarówek i marzyłem o tym, by pewnego dnia w ten sposób przemierzać świat - mówi.

Z biegiem lat Markes odkrył kolejną pasję: konstrukcję i budowę modeli śmigłowców. Dziś prowadzi sklep z modelami w pobliżu Zurychu w Szwajcarii, a także modelową szkołę lotów śmigłowcowych.

W pewnym momencie Markes wpadł na pomysł zbudowania modelu, który pozostałby na ziemi. - To było po tym jak cenny helikopter rozbił się - mówi z uśmiechem Markes - Wtedy przyszedł mi do głowy pomysł ciężarówki. Pamiętałem modele z dzieciństwa i wiedziałem, że to jest to!

Markes znalazł odpowiedniego partnera Hermanna Auera, który jest profesjonalnym konstruktorze modeli mieszkającym w Południowym Tyrolu. Firma Auer zaczęła rysować plany ciągnika Scania R 500 Topline i poszukiwać odpowiednich materiałów do modelu.

Skala 1: 2,3 została ustalona na podstawie opon. Rezultatem jest model o długości ponad 7 metrów i szerokości 1 metra, ważący ponad 800 kg. Ciężarówka ma wystarczającą moc do holowania małego samochodu.

Z perspektywy czasu, para zgadza się, że projekt był "szalony". Każde koło musiało zostać zrobione z aluminium za pomocą tokarki. Komponenty musiały zostać ukształtowane za pomocą frezu trójwymiarowego, a kabina została wykonana z włókna węglowego. Sprzęgło, zamki, zawiasy i zbiornik ... wszystko zostało dokładnie odbudowane. W przypadku braku oryginalnych danych, informacje były szukane w internecie. Prece trwały około 4000 godzin.

Pojazd sterowany jest za pomocą pilota. Mniejsze osoby teoretycznie zmieściłyby się w kabinie kierowcy, ale model nie jest do tego przystosowany.

Markes próbuje teraz sprzedać unikalny model Scania R 500. A jaka jest cena wywoławcza? Gdyby jego wartość została obliczona pod względem czasu pracy i kosztów materiałowych, byłaby bezcenna. Pojazd wyceniono na sumę 65 000 EUR.

Przeczytaj też:
Wóz pożarniczy Rosenbauer na podwoziu Scania pracuje dla Grupy Azoty S.A. Samochód ten jest drugim wspólnym projektem firmy Rosenbauer Polska i Grupy Azoty S.A.
Cyfrowe wyświetlacze w ciężarówkach Scania Kierowcy Scania zyskają większą kontrolę nad pojazdem i jego otoczeniem dzięki sygnałom wysyłanym przez czujniki za każdym razem, gdy zbliża się zagrożenie lub konieczność podjęcia działania.
Scania uruchamia linię montażową baterii do elektrycznych ciężarówek W kwietniu Scania i Northvolt zaprezentowały wspólnie opracowane ogniwo akumulatorowe, zaprojektowane z myślą o ciężkim transporcie.
W tym roku 20-lecie Pomorskiej Miss Scania Już 3 września na terenie gdańskiego oddział Scania będzie możliwość zobaczenia najpiękniejszych pojazdów Scania w Polsce. Ponadto strefa zielonego transportu, konkursy i koncerty.
Sto ciężarówek Scania Super dla floty FRANCEPOL Pierwsze pojazdy zostały odebrane na początku lipca br. Jest to partia 100 ciężarówek z zamówionych 170.
Scania przewiduje zwiększony popyt na ciężarówki Zakład produkcyjny Scania w Zwolle zapowiedział zwiększenie produkcji samochodów ciężarowych do 240 ciężarówek dziennie.
FMS Scania - na Ukrainie bez opłat Scania Ukraina, na swoim Facebooku poinformowała o zniesieniu opłaty abonamentowej za korzystanie z systemu zarządzania flotą FMS.
Limitowane V8 - powstanie tylko 100 sztuk Znany, w świecie samochodów ciężarowych, projektant ciężarówek Svempa Bergendahl wypuścił projekt ciężarówki, dla uczczenia silnika V8.
Sprzedaż samochodów ciężarowych w listopadzie 2021 To przedostatni miesiąc podsumowań sprzedaży samochodów ciężarowych w drugim roku pandemii.