Rozwój polskich firm

Rozwój polskich firm

Co drugi polski przedsiębiorca transportowy zakupi lub wymieni flotę w 2018 roku

 

Prawie 98 proc. polskich przedsiębiorców transportowych planuje rozwijać swoje firmy w 2018 roku. Według przewidywań ekspertów nie są to jedynie puste deklaracje, gdyż polski transport, pomimo utrudnień prawnych, nadal jest ceniony na arenie międzynarodowej i firmom zależy na utrzymaniu wysokiego statusu. W opinii przewoźników inwestycja w modernizację lub powiększenie floty to najlepsza metoda na rozwój i zapewnienie wysokiej jakości usług.

- Z końcem 2017 roku, na pytanie W jaki sposób w ciągu najbliższego roku planujesz rozwijać swoją firmę transportową? aż 59 proc. przedstawicieli polskich firm transportowych udzieliło odpowiedzi dotyczącej inwestycji we flotę pojazdów. Ponad 20 proc. wskazało na czynnik ludzki – zatrudnienie nowych pracowników, a prawie co piąty ankietowany zadeklarował zakup nowoczesnych urządzeń telematycznych. Z czego wynikają takie plany rozwoju w 2018 roku - wyjaśnia CEO marki VIAON, Bartosz Najman.

W ubiegłym roku, Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce oceniło, że około 200 tysięcy polskich ciężarówek przewozi towary po całej Europie, co zapewnia pracę dla prawie 300 tysięcy kierowców. Oznacza to, że udział polskich przewoźników w rynku europejskim nie pozostaje bez znaczenia. Patrząc na nasz kraj prawie 3 całego transportu to transport drogowy. Firmy zdają sobie sprawę, że powiększenie czy wymiana floty na nowszą jest po prostu konieczną inwestycją, a  korzyści finansowe mogą być zauważalne nawet w tym samym roku, w którym dokonano zakupu pojazdów.
 
Początek nowego roku przyniósł branży transportowej kolejne zmiany w stawkach płacy minimalnej obowiązujących na terenie Francji, Holandii i Polski. Jednak przedsiębiorstwa z końcem ubiegłego roku zadeklarowały, że istniejący system europejski dotyczący rozliczania czasu pracy i płacy minimalnej kierowców delegowanych nie stanowi dla nich problemu. Tego zdania było prawie 50 proc. osób pracujących w branży (łącznie odpowiedzi Bardzo dobrze rozumiem i Rozumiem).
 
Zaledwie dla 6 proc. badanych przepisy są całkowicie niezrozumiałe, przez co mogą sprawiać utrudnienia w prowadzeniu i zarządzaniu firmą transportową. Na pytanie o to, co stanowi największy problem przy analizie i rozliczaniu płacy dla kierowców zawodowych najczęściej wskazywaną odpowiedzią jest niedokładność pracowników w określaniu czasu trwania poszczególnych aktywności. Utrudnienie to zauważa aż 44 proc. ankietowanych. Jeśli chodzi o rozliczanie delegacji to sprawia ono problem 30 proc. badanych, a co piąty z nich narzeka na trudności w określeniu faktycznego czasu przekroczenia granicy.

- Kwestie wskazywane przez respondentów jako najczęstsze problemy przy rozliczaniu czasu pracy i płacy dla kierowców zawodowych pokazują, że w Polsce brakuje pełnej świadomości w zakresie zastosowania urządzeń telematycznych. Światowe koncerny doceniły już możliwości wynikające z zastosowania telematyki. U nas natomiast potrzebna jest nadal edukacja na ten temat, by jeszcze większa liczba firm dostrzegła związek pomiędzy zakupem takich rozwiązań a niedługim okresem zwrotu z inwestycji – komentuje Kamil Korbuszewski, ekspert GBOX.
 
Badanie zostało przeprowadzone przez markę VIAON podczas Międzynarodowych Targów Transportu i Logistyki TransPoland w listopadzie 2017 roku. Celem ankiety było zbadanie opinii przedstawicieli branży transportowej na temat potencjalnych szans i zagrożeń dla rozwoju tej gałęzi w Polsce. Wśród respondentów znaleźli się m.in. właściciele firm transportowych, dyrektorzy zarządzający, managerowie wyższego szczebla, spedytorzy oraz logistycy.

Przeczytaj też:
Globalny transport

LeasePlan przyłącza się do inicjatywy EV100

Flotowe Trendy 2017

Konferencja flotowej mobilności

Inteligentne opony Continental iTyre

Continental uzupełnia gamę opon do pojazdów ciężarowych o inteligentne opony iTyre z fabrycznie zainstalowanymi czujnikami ContiPressureCheck do natychmiastowego pomiaru poziomu ciśnienia i temperatury w oponie. Milionerzy jeżdżą IVECO Daily

IVECO Daily, samochód znany ze swej solidności, jest również pojazdem trwałym i długowiecznym. Norbert Dentressangle kontynuuje swoje partnerstwo z Renault Trucks

Renault Trucks na początku stycznia przekazało kluczyki do pierwszych 100 spośród 530 pojazdów ciężarowych "Guaranteed Made in France", zamówionych przez Norbert Dentressangle-czołową europejską firmę transportową i logistyczną. Trans Trade Żywiec przedłuża umowę z Continental

Firma transportowa Trans Trade Żywiec, należąca do piwnego potentata - Grupy Żywiec, po raz kolejny doceniła wysoką jakość produktów i usług świadczonych przez Continental Opony Polska i przedłużyła współpracę na kolejny rok. Z ekologią (nam) po drodze

Lider sprzedaży jednośladów w Polsce - firma Arkus&Romet z Dębicy zakupiła 35 ciągników siodłowych Scania. Nowe narzędzie do kontroli opon

ContiBreakdownService_-_600

 

Od siedmiu lat Dział Opon do Pojazdów Użytkowych Continental wykorzystuje cyfrowe, ręczne narzędzie do monitorowania opon w ramach obsługi floty. Dzięki zastosowaniu tych urządzeń możliwe jest przeprowadzenie szybkiej, prostej i bezpiecznej kontroli opon w pojazdach floty transportowej. Dane dotyczące stanu opony pozwalają na natychmiastowe wykrycie i usunięcie nieprawidłowości. Doświadczenie pokazuje, że w wielu przypadkach ciśnienie w ogumieniu jest zbyt niskie, co z jednej strony powoduje uszkodzenie opon, a z drugiej zwiększone zużycie paliwa. 90 proc. usterek opon wykrytych podczas obsługi flot wiąże się z niedostatecznym ciśnieniem w oponach.

Zapisz się do newslettera

Raz w tygodniu otrzymasz od nas przegląd wydarzeń z branży TSL

Wyszukiwarka

Informacje