Volkswagen Samochody Użytkowe zwiększa sprzedaż na świecie

Volkswagen Samochody Użytkowe zwiększa sprzedaż na świecie

W ciągu trzech kwartałów bieżącego roku dostarczył klientom na świecie 367.900 samochodów

 

Volkswagen Samochody Użytkowe w ciągu trzech kwartałów bieżącego roku dostarczył do klientów na całym świecie 367.900 egzemplarzy modeli T, Caddy, Crafter i Amarok. Oznacza to wzrost o 4,9 procent w porównaniu z tym samym okresem poprzedniego roku. W Polsce marka Volkswagen Samochody użytkowe od stycznia do września 2017 roku dostarczyła klientom o 688 samochodów więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku, co oznacza wzrost liczby rejestracji o 11,69 procent. Przy liczbie rejestracji wynoszącej w ciągu pierwszych 9 miesięcy 2017 roku w sumie 6.573 aut, udział marki w rynku pojazdów dostawczych wzrósł do 11,07 procent.

Liczba samochodów dostarczonych klientom w Europie Zachodniej zwiększyła się o 2,6 procent i wyniosła do 249.500 egzemplarzy. We Włoszech sprzedano 9.100 samochodów (+11,6 procent), w Hiszpanii 11.100 (+10,8 procent), a we Francji 15.500 (+9,9 procent). W Niemczech nabywców znalazło 91.900 aut (-0,1 procent), a w Wielkiej Brytanii 35.700 (-4,1 procent).

W Europie Wschodniej sprzedaż samochodów marki Volkswagen Samochody Użytkowe wzrosła o 17,1 procent do 29.000 sztuk.

Na polskim rynku popyt na auta dostawcze marki VWU wzrósł do 6.573 sztuk (+11,69 procent). Po 9 miesiącach 2017 roku Volkswagen Samochody Użytkowe jest zdecydowanym liderem w segmencie B, w którym popyt na wszelkiego rodzaju pojazdy skonstruowane na bazie modelu serii T wzrósł o aż 18,76 procent. Co piąte auto sprzedawane w tym segmencie ma na masce logo Volkswagena. Od stycznia do września 2017 roku klientom dostarczono 2.551 takich pojazdów, czyli o 403 egzemplarze więcej niż przed rokiem.

W Ameryce Północnej (Meksyk) sprzedano 7.700 aut, co oznacza wzrost o 37,0 procent. Również w Ameryce Południowej (+21,9 procent do 30.600 sztuk) oraz w regionie Azji i Pacyfiku (+17,3 procent do 19.200 egzemplarzy) marka dostarczyła klientom więcej aut niż rok wcześniej.

Spadki odnotowano w Afryce (-6,9 procent, 10.300 samochodów) oraz na Bliskim Wschodzie (-12,7 procent, 21.600 aut).

Wyszukiwarka

Informacje

Zapisz się do newslettera

Raz w tygodniu otrzymasz od nas przegląd wydarzeń z branży TSL