×

Ostrzeżenie

JUser::_load: Nie można załadować danych użytkownika o ID: 50.
Nowe samochody ciężarowe Volvo zasilane LNG

Nowe samochody ciężarowe Volvo zasilane LNG

Osiągi identyczne jak pojazdy napędzane konwencjonalnym silnikiem wysokoprężnym

 

Volvo Trucks prezentuje samochody ciężarowe o dużej ładowności, spełniające normę emisji spalin Euro 6, napędzane silnikiem zasilanym skroplonym gazem ziemnym lub biogazem. Nowe pojazdy odznaczają się osiągami, właściwościami jezdnymi i zużyciem paliwa porównywalnymi z pojazdami Volvo Trucks zasilanymi olejem napędowym. Co więcej, w porównaniu z nimi, nowe samochody ciężarowe emitują o 20–100 procent mniej CO2, zależnie od stosowanego paliwa. Nowe Volvo FH LNG i Volvo FM LNG są dostępne z silnikami o mocy 420 lub 460 KM i przeznaczone dla transportu regionalnego i długodystansowego.

– Wprowadzając na rynek nowe samochody ciężarowe zasilane skroplonym gazem ziemnym lub biogazem, oferujemy korzystniejszą pod względem oddziaływania na klimat alternatywę, która jednocześnie spełnia wysokie wymagania pod względem osiągów, ekonomiki paliwowej i zasięgu eksploatacyjnego pojazdu. To kombinacja cech, jakich wymagają nasi klienci w segmencie przewozów regionalnych i długodystansowych – mówi Lars Martensson, dyrektor ds. ochrony środowiska i innowacyjności w Volvo Trucks.

Zamiast obiegu termodynamicznego Otto, stanowiącego konwencjonalne rozwiązanie stosowane w silnikach gazowych, silniki Volvo FH LNG i Volvo FM LNG pracują według obiegu Diesla. Dla użytkownika pojazdu gazowego oznacza to brak kompromisów pod względem właściwości jezdnych, ekonomiki paliwowej i niezawodności. Gazowy silnik Volvo o mocy 460 KM rozwija maksymalny moment obrotowy 2300 Nm, zaś jednostka o mocy 420 KM – 2100 Nm. Są to parametry identyczne, jak w analogicznych silnikach spalających olej napędowy. Także zużycie paliwa jest porównywalne z konwencjonalnymi silnikami wysokoprężnymi Volvo, a jednocześnie jest ono niższe niż w standardowych silnikach gazowych.

Paliwem stosowanym w nowych silnikach jest skroplony gaz ziemny (LNG) lub skroplony biogaz, znany jako bio-LNG. Obydwa te paliwa składają się głównie z metanu. Jeżeli stosowany jest biogaz, oddziaływanie na klimat może zostać zredukowane nawet o 100 procent, podczas gdy w przypadku gazu ziemnego jest to 20%. Przekłada się to wprost na emisję substancji szkodliwych w trakcie użytkowania pojazdu, określaną mianem emisji „od zbiornika do koła”.

W celu zwiększenia zasięgu, do zbiornika tankuje się paliwo LNG, przechowywane pod ciśnieniem 4–10 bar i w temperaturze -140 do -125 °C. Największy dostępny zbiornik LNG zapewnia zasięg do 1000 km. Tankowanie LNG zajmuje niemal tyle samo czasu, ile tankowanie oleju napędowego.  Podczas jazdy ciekłe paliwo jest podgrzewane, sprężane i przekształcane w gaz, który następnie jest podawany do cylindrów. Aby zainicjować zapłonu gazu, do cylindra wtryskiwana jest wcześniej niewielka dawka oleju napędowego. Osiągniecie 100-procentowej redukcji emisji CO2 jest możliwe po zastosowaniu HVO (uwodornione oleje roślinne) zamiast kopalnego oleju napędowego oraz bio-LNG zamiast LNG.

Obecnie Volvo Trucks wraz z dostawcami gazu i klientami pracuje nad rozbudową infrastruktury LNG w Europie. W wielu krajach oraz na poziomie UE przedsięwzięcie to cieszy się także wsparciem politycznym. Ponadto Komisja Europejska i kraje członkowskie przyjęły strategię rozwoju infrastruktury LNG w celu zabezpieczenia długookresowej dostępności nośników energii w Europie.

– Gaz ziemny ma wyraźną przewagę pod względem klimatycznym, ma konkurencyjną cenę w wielu krajach, a jego rezerwy są na tyle duże, by uzasadniać szerokie wykorzystanie tego surowca. Nasz zwrot w kierunku pojazdów zasilanych LNG tworzy nowe ramy prowadzenia energooszczędnej i opłacalnej ekonomicznie działalności transportowej przez naszych klientów. Równocześnie dajemy użytkownikom samochodów ciężarowych o dużej ładowności szansę znacznego ograniczenia swojego oddziaływania na klimat – konkluduje Lars Martensson.

Przeczytaj też:
Bezpłatne szkolenie dla młodych kierowców w Wieluniu Bezpłatne, praktyczne szkolenia "Profesjonalni Kierowcy" odbędą się 21 listopada w Wieluniu. Właśnie trwają zapisy.
Profesjonalni... z kolejną akcją Rusza VIII edycja akcji Profesjonalni Kierowcy. Spinanie zestawu, podpinanie naczepy, jazdy dynamiczne po drogach, manewry i slalomy – warsztaty dla młodych kierowców.
Profesjonalni Kierowcy 2023 - trwają zapisy Właśnie ruszyły zapisy na pierwsze szkolenie VIII edycji.
Volvo Buses kończy działalność w Polsce Firma podjęła decyzję o stopniowym wygaszeniu i zamknięciu fabryki we Wrocławiu w 2024 roku.
Ciężarowe w górę W październiku 2022r. zarejestrowano 3742 nowe pojazdy użytkowe pow. 3,5 t, tj. więcej niż przed rokiem (+24,8%) i więcej o 12,4% niż we wrześniu br. jest to niewątpliwie bardzo optymistyczna wiadomość.
IKEA, Volvo Trucks Polska i Grupa Raben dostawy Volvo FM Electric do fabryki IKEA IKEA Industry, Volvo Trucks i Grupa Raben podpisały umowę o współpracy w zakresie zeroemisyjnego transportu towarów w Polsce.
Profesjonalni Kierowcy - wystartowały zapisy do siódmej edycji W ramach programu Volvo Trucks organizowane są bezpłatne szkolenia dla kierowców, którzy obecnie nie pracują w zawodzie. Zapisy do VII edycji programu właśnie wystartowały.
Modyfikacje w silnikach Volvo Trucks Volvo Trucks wprowadza szereg istotnych modyfikacji w swoich silnikach 11- i 13-litrowych spełniających normę emisji spalin Euro 6, których celem jest zapewnienie niższego zużycia paliwa przy jednoczesnej poprawie właściwości jezdnych.
Profesjonalni kierowcy wystartowali po raz szósty Dziś odbyła się inauguracja akcji Volvo Trucks wraz z partnerami: MJM Brokers, Volvo Financial Services (VFS), MAK Ubezpieczenia, Phillips Poland, Wielton, Continental, PKO Leasing, Ergo Hestia oraz Shell Polska.