Nowy pojazd do zadań specjalnych

Nowy pojazd do zadań specjalnych

Volvo Trucks, KZESO i Copma prezentują nowy pojazd dwudrogowy

 

Dzięki współpracy firm KZESO Machinery, Volvo Trucks i Copma na rynek trafił mobilny kompleks zgrzewający KCM 007 przystosowany do zgrzewania szyn bezpośrednio na torach, składający się z nowoczesnego pojazdu dwudrogowego. Kilka minut po wykonaniu zadania może on zjechać z torów i kontynuować jazdę po normalnej drodze. To unikalny projekt, nie tylko w skali kraju, ale także całej Europy.

Nowy pojazd dwudrogowy zostanie zaprezentowany podczas 12. Międzynarodowych Targów Kolejowych TRAKO 2017, które w dniach 26-29 września odbędą się w Gdańsku. Obecnie pierwsze kompleksy zgrzewające KCM 007 umieszczone na pojazdach specjalnych dwudrogowych o roboczej nazwie ZDS-7 K są już na finalnym etapie testów. Gdy zostaną ukończone, trafią do dwóch odbiorców - dużych firm z sektora budowlanego, specjalizujących się w budowie i modernizacji infrastruktury kolejowej.

- Skompletowaliśmy trzy mobilne kompleksy zgrzewające KCM 007, które obecnie testujemy na specjalnie przystosowanym poligonie kolejowym w Chełmie pod Lublinem. Testy polegają na wykonaniu 12 próbnych zgrzewów na wyznaczonym odcinku toru zamkniętego. Wykorzystujemy do tego głowicę zgrzewającą K 922-1 ukraińskiej firmy KZESO, przeznaczoną do zgrzewania oporowego szyn kolejowych o profilu 60E1 i 49E1 z gatunku stali R260 i R350HT. Pierwszy pojazd przeszedł już testy pomyślnie. Dwa pozostałe na dniach powinny być gotowe do wydania klientom - tłumaczy Piotr Wojtas, prezes firmy KZESO Machinery, która jest głównym pomysłodawcą projektu.

W pierwszym etapie firma KZESO Machinery we współpracy z Volvo Trucks i firmą Copma przygotowała trzy kompleksy KCM 007 na pojazdach dwudrogowych, jednak w przyszłości swój nowy produkt będzie chciała sprzedawać na znacznie większą skalę, w tym także za granicą. - Te maszyny mają wszystkie argumenty, by w swoim sektorze stać się hitem sprzedażowym. Kontenerowy kompleks zgrzewający  został osadzony na niezwykle wytrzymałym podwoziu, z dopuszczalnym co najmniej 10-tonowym naciskiem na każdą oś. Model Volvo FMX, który wykorzystano w tym pojeździe spełnia także wszystkie najostrzejsze normy spalinowe i jakościowe, a ponadto wyróżnia się niezwykle przestronną kabiną, świetnie przystosowaną do trudnych warunków budowlanych. Synonimem niezawodności jest także serce jednostki - 13-litrowy, 420-konny silnik, który zbiera doskonałe opinie od dotychczasowych odbiorców naszych pojazdów - mówi Wilhelm Rożewski, manager marketingu i komunikacji w Volvo Trucks Poland.

Zaletą nowego pojazdu dwudrogowego ma być także większa mobilność o czym przekonuje Rafał Kuc, członek zarządu firmy Copma.

- Na torach pojazd może poruszać się z prędkością do 50 km/h, a jego wkolejanie i wykolejanie może się odbywać na przejazdach kolejowych o szerokości do 4 metrów. Jest to możliwe dlatego, że zastosowano własne rozwiązanie tylnego wózka obrotowego. Czas wykolejania się na przejeździe skrócono do 5 minut, co powoduje bardzo szybkie i skuteczne przemieszczanie pojazdu z torowiska kolejowego na drogi publiczne - wyjaśnia Kuc.

Nowy pojazd specjalny dwudrogowy ZDS-7 K będzie również niezwykle uniwersalny, a jego funkcjonalność nie ograniczy się jedynie do mobilnych zgrzewarek. Pojazdy zostały bowiem skonstruowane w taki sposób, by wymiana zabudowy zajmowała zaledwie około 15 minut. - Wystarczy odkręcić 4 śruby mocujące, wypiąć zabudowę i wmontować kolejną, która będzie przystosowana np. do naprawy trakcji lub pełniła rolę dźwigu. Wszystko działa w systemie podobnym do tego, który znamy z samochodowych systemów isofix - tłumaczy Rafał Kuc.

W pojeździe producenci zastosowali także tzw. układ hydrostatyczny, czyli własny napęd. Oznacza to, że w przyszłości pojazd będzie mógł pracować na tzw. torach otwartych, bez konieczności ściągania całej infrastruktury przytorowej. Zastosowanie hydrostatycznego układu napędowego przekłada się także na niższe spalanie oleju napędowego w trakcie jazdy po torach, co znacząco wydłuża żywotność silnika spalinowego pojazdu.

Przeczytaj też:
Volvo Trucks z nowymi silnikami do modeli ciężarówek FH FM i FMX

Volvo Trucks zaprezentowało zmodernizowane silniki wysokoprężne D11 i D13 do samochodów ciężarowych Volvo FH, FM i FMX.

Ile za wysoka ile za szeroka? Jakie mają być wymiary zestawu ciężarowego?

Zwykle bywa jednak tak, że policja, gdy zatrzyma ciężarówkę do kontroli, potrafi coś znaleźć. W tych dwóch przypadkach nie chodziło o wiele.

25 elektrycznych ciężarówek Volvo będzie dostępnych w wynajmie

Niemiecka firma zajmująca się wynajmem pojazdów użytkowych będzie oferować swoim klientom 25 w pełni elektrycznych pojazdów Volvo FL Electric.

Pierwsze nowe Volvo FM LNG trafiły do polskiej firmy

Firma Bisek Asfalt zakupiła dwie nowe ciężarówki Volvo FM zasilane gazem ziemnym LNG. jest zapowiedź poszerzenia floty o więcej tego typu samochodów.

Złote Volvo FH zamówiła jedna z firm transportowych

Z okazji 50 lecia działalności firma zafundowała sobie wyjątkowy prezent - złote Volvo FH.

6 autonomicznych ciężarówek Volvo rozpocznie pracę w kopalni

Autonomiczne ciężarówki Volvo FH będą pracować w kopalni odkrywkowej przy transporcie wapienia.

Nowe normy emisji CO2 dla samochodów ciężarowych

Parlament Europejski przegłosował nowe normy emisji spalin dla ciężarówek.

Ciężarówka Volvo F89 z niesamowitą historią

Emerytowany kierowca Mike ma 70 lat. Jego Volvo F89 od ponad 18 lat służy mu do transportu dwóch zabytkowych łodzi. Zestaw jeździ po całej Europie.

Volvo Trucks szkoli kierowców w Afryce

Volvo Group w Afryce Południowej zainwestowało 1.9 mln. w zaawansowany rozwój i szkolenia bezrobotnych kierowców pojazdów użytkowych.

Wyszukiwarka

Informacje

Zapisz się do newslettera

Raz w tygodniu otrzymasz od nas przegląd wydarzeń z branży TSL