Nowe modele DAF LF — Pure Excellence

Nowe modele DAF LF — Pure Excellence

Nowe układy napędowe zapewniające maksymalną oszczędność paliwa

Firma DAF wprowadza wiele innowacji do serii LF, które przełożą się na wzmocnienie marki na pozycji lidera w klasie pojazdów o masie 7,5–19 ton. Innowacje obejmują nowy 3,8-litrowy silnik PACCAR i możliwość wyboru szybszych układów napędowych zapewniających maksymalną oszczędność paliwa. Jednocześnie wygląd zewnętrzny i wewnętrzny jest dostosowany do nowych serii CF i XF podkreślając doskonałość całej gamy pojazdów DAF.

Jedną z najważniejszych innowacji wprowadzonych w serii DAF LF jest nowy 3,8-litrowy silnik PACCAR PX-4, który jest dostępny w 7,5-tonowej wersji modelu LF w dwóch mocach znamionowych: 115 kW/156 KM i 127 kW/172 KM z maksymalnym momentem obrotowym odpowiednio 500 i 600 Nm pomiędzy 1200 i 2000 obr./min. Firma DAF wprowadza nowy silnik LF City do dystrybucji miejskiej, w której najlepiej sprawdza się jednostka o pojemności skokowej poniżej 4,0 l.

Do cięższych prac dostępne są silniki PACCAR PX-5 4,5 l (135 kW/184 KM do 157 kW/213 KM) i PACCAR PX-7 6,7 l (172 kW/234 KM do 239 kW/325 KM). Pod koniec 2016 r. silniki te zostały wzbogacone o nowe oprogramowanie oraz zoptymalizowany układ wlotu powietrza do silnika oraz układ chłodzenia. Dzięki temu maksymalny moment obrotowy obu silników jest wyższy o 5–12% i dostępny jest przy prędkości obrotowej niższej o 100–200 obr./min. Maksymalny moment obrotowy silników PX-5 i PX-7 wynosi teraz odpowiednio 850 Nm (przy 1200–1500 obr./min) i 1200 Nm (przy 1100–1700 obr./min). Moc silnika PACCAR PX-7 została zwiększona o 8 kW/11 KM.

Dzięki wykorzystaniu nowych szybszych przełożeń tylnej osi, wynoszących do 3.31:1, prędkość obrotowa silnika przy prędkości podróżnej jest niższa o 150–200 obr./min. W połączeniu z innowacjami silnika optymalizacja układu napędowego zapewnia sześcioprocentową oszczędność paliwa, a zmniejszony poziom hałasu zapewnia jeszcze lepszą wygodę kierowcy.

Firma DAF oferuje wybór manualnych i zautomatyzowanych przekładni 5-, 6-, 9- i 12-biegowych do nowej serii LF. Ponadto dostępne są w pełni automatyczne skrzynie biegów, a do najmocniejszych wersji silnika PX-7 można teraz również wybrać automatyczną skrzynię biegów Allison dostosowaną do zastosowań specjalistycznych.

O fakcie, że model DAF LF można doskonale dostosować do pełnej gamy potrzeb świadczy także szeroki zakres dostępnych rozstawów osi nawet do 6,90 m. Pozwala to na zwiększenie maksymalnej długości zabudowy do ponad 9 m i przewożenie większych ładunków. Oprócz tego duży rozstaw osi umożliwia zastosowanie zbiorników paliwa o pojemności do 1240 l. Jest to wyjątkowa cecha modelu LF. Umożliwia to zwiększenie zasięgu operacyjnego, optymalizację dostępności pojazdu i tankowanie w miejscach z niskimi cenami paliwa.

Zgodnie z filozofią DAF Transport Efficiency firma DAF wprowadza innowacje w celu ułatwienia pracy wytwórcom zabudów na modelu LF. Obejmują one nowe „moduły mocowania zabudowy”, które ułatwiają jej instalację wraz z wyposażeniem. Oprócz tego dostępne są specjalne przygotowania do mocowania furgonu z platformą załadowczą, cysterny z ramą pomocniczą lub wywrotki.

DAF oferuje teraz w modelu LF większy wybór rozstawu osi i zwisu tylnego. Połączenie większego rozstawu osi i krótszego zwisu ułatwia montaż śmieciarki.

 

Wyszukiwarka

Informacje

Zapisz się do newslettera

Raz w tygodniu otrzymasz od nas przegląd wydarzeń z branży TSL