×

Ostrzeżenie

JUser::_load: Nie można załadować danych użytkownika o ID: 50.
Pickup otwarty na lifestyle

Pickup otwarty na lifestyle

Pierwszy pickup od producenta samochodów premium

 

Mercedes-Benz Klasy X został opracowany z uwzględnieniem zmieniających się wymogów na międzynarodowym rynku pickupów. Zapotrzebowanie na średniej wielkości pickupy o charakterystycznych dla aut osobowych cechach i elementach wyposażenia z zakresu komfortu od lat systematycznie rośnie. Równocześnie wzrasta liczba pickupów kupowanych na potrzeby prywatnego użytku. Samochody tej klasy nie są traktowane już tylko jako woły robocze. Jako pierwszy producent premium, Mercedes-Benz reaguje na te zmiany – bazując na bogatym doświadczeniu i kompetencjach w budowaniu aut użytkowych oraz terenowych, takich jak Unimog i Klasa G do ciężkich zastosowań, pojazdów odpowiednich zarówno do pracy, jak i wypoczynku, takich jak Klasa V czy Vito, i oczywiście samochodów osobowych, które na całym świecie wyróżniają się nowoczesnym luksusem oraz przyjemnością z jazdy.

Klasa X celuje w różne grupy docelowe: posiadaczy ziemskich i rolników w Argentynie, właścicieli firm i przedsiębiorców budowlanych z Australii, rodzin preferujących produkty premium z Brazylii, świadomych trendów indywidualistów z Afryki Południowej i Wielkiej Brytanii, jak również amatorów sportów na świeżym powietrzu mieszkających w Nowej Zelandii czy w Niemczech.

Jak żaden inny pickup, nowa Klasa X godzi pozorne sprzeczności: nowoczesny design i bezkompromisową solidność, imponujące właściwości w terenie i wysoki poziom dynamiki jazdy po asfalcie, stylowy komfort oraz wyśmienitą funkcjonalność. W skrócie, jest Mercedesem wśród pickupów. Jego wytrzymałość przekłada się na właściwości jezdne i prowadzenie odpowiadające licznym wymaganiom – zarówno w zakresie dynamiki jazdy, jak i wygody. To zasługa komfortowego zawieszenia, starannie zestrojonego zgodnie z typową dla Mercedesów charakterystyką. Konstrukcja Klasy X wykorzystuje ramę typu drabinkowego, wielodrążkową tylną oś ze sztywnym mostem, niezależne przednie zawieszenie oraz sprężyny śrubowe obu osi.

Progresywny design Klasy X sprawia, że nowy pickup odznacza się doskonałą równowagą solidności i stylu. Ucieleśnia on udoskonalony język projektowania Mercedes-Benz – język zmysłowej przejrzystości. Mocno zaakcentowane powierzchnie, zredukowane formy i ekstremalnie precyzyjnie zarysowane elementy w emocjonujący sposób zwracają uwagę na bazowe cechy pickupa – i łączą się z niemal nieograniczoną funkcjonalnością.

Ładowność Klasy X sięga 1,1 tony. Tyle wystarczy, by w przestrzeni ładunkowej przewieźć 17 pełnych 50-litrowych beczek piwa. Samochód ma uciąg do 3,5 tony, czyli może holować przyczepę z trzema końmi albo 8-metrowy jacht.

3150-milimetrowy rozstaw osi, krótki przedni zwis, cofnięta kabina pasażerska i bardzo długi nawis tylny sprawiają, że wydłużona karoseria Klasy X ma w sobie czysty dynamizm. Także design bocznych szyb, z ich podciętym u dołu zarysem, oraz wyraźne linie kontrastujące z muskularnie wyrzeźbionymi płaszczyznami podkreślają dynamiczny profil pickupa z gwiazdą. Poszerzone optycznie nadkola, zdecydowane rysy przedniego pasa i purystyczna stylizacja tylnej partii nadwozia nadają mu wrażenie szerokości. Wspólnie elementy te zapewniają pickupowi mocarną prezencję na drodze i nawiązują do znakomitej dynamiki poprzecznej Klasy X.