Rozwiązanie mobilne usprawni procesy finansowe w branży logistycznej

Rozwiązanie mobilne usprawni procesy finansowe w branży logistycznej

Firma WebEye opracowała nową aplikację do zarządzania elektroniczną dokumentacją przewozową

Jednym z największych wyzwań dla dostawców usług logistycznych jest powolny i często kłopotliwy proces zarządzania dokumentami przewozowymi. Firmy marnują dużo cennego czasu, posługując się głównie dokumentacją papierową, co z kolei znacznie obniża ich efektywność finansową. WebEye Scanner, nowa innowacja mobilna węgierskiej firmy WebEye – dostawcy rozwiązań telematycznych o najszerszym zasięgu na europejskim rynku – umożliwia natychmiastowe wysyłanie listów przewozowych i innych dokumentów transportowych w formacie elektronicznym, co znacznie skraca czas przetwarzania transakcji finansowych.

Zapewnienie szybkiego i dokładnego zarządzania dokumentami sprawia problemy operatorom w sektorze transportu towarowego. Kluczowym aspektem jest skuteczne koordynowanie ruchu listów przewozowych CMR (dokumentów transportowych przyjętych na mocy konwencji o umowie międzynarodowego przewozu drogowego towarów). Są one niezbędne do zapewnienia bezproblemowej dostawy przesyłek zgodnie z warunkami umowy; ich zaaprobowanie przez drugą stronę uprawnia firmy transportowe do przystąpienia do transakcji finansowej. W międzynarodowym transporcie towarowym zwrócenie i przetworzenie dokumentów papierowych może zajmować nawet kilka dni, a nawet tygodni, co z kolei prowadzi do powstawania dużych nierozliczonych należności w firmach logistycznych.

W celu zwiększenia efektywności finansowej i dokładności dokumentacji, firma WebEye, która działa w 14 krajach europejskich, dodała do swoich zintegrowanych rozwiązań telematycznych nową aplikację mobilną.

WebEye Scanner to aplikacja dla systemu operacyjnego Android, która umożliwia kierowcom cyfryzację listów CMR i innych dokumentów transportowych oraz rejestrowanie ewentualnych uszkodzeń towarów przy użyciu tableta natychmiast po rozładunku. Mając na uwadze potrzebę zagwarantowania autentyczności dokumentacji, program automatycznie oznacza te dane unikatowymi informacjami o lokalizacji i godzinie, po czym wysyła je do systemu WebEye. W centrali firmy transportowej przetwarzanie listów przewozowych i powiązanych operacji finansowych może rozpocząć się w ciągu kilku minut po przybyciu towaru do miejsca przeznaczenia. Dokumenty elektroniczne można później łatwo i szybko wyszukiwać oraz sortować. Inną zaletą tego rozwiązania jest to, że firmy mogą przeglądać dane ze wszystkich rozwiązań logistycznych WebEye w jednym systemie, więc zawsze mają pod ręką kompletne informacje o każdej dostawie, od przebiegu trasy do godziny przyjazdu, zużycia paliwa lub towarzyszącej dokumentacji.

- Centrum badawczo-rozwojowe WebEye zawsze koncentruje się na zwiększaniu efektywności działania naszych partnerów. Tworząc aplikację WebEye Scanner, chcieliśmy rozwiązać problemy związane z zarządzaniem dokumentacją CMR, dobrze znane większości firm logistycznych. Dzięki naszej aplikacji firmy logistyczne mogą potencjalnie otrzymać zapłatę za usługi kilka dni, a nawet kilka tygodni wcześniej, co powinno znacznie zwiększyć ich stabilność finansową. Przetwarzanie dokumentów w postaci elektronicznej jest również bezpieczniejsze i dokładniejsze, a to przekłada się na bardziej efektywą pracę – powiedział Pál Németh, CEO, WebEye International.

Wyszukiwarka

Informacje

Zapisz się do newslettera

Raz w tygodniu otrzymasz od nas przegląd wydarzeń z branży TSL