×

Ostrzeżenie

JUser::_load: Nie można załadować danych użytkownika o ID: 50.
Transport drogowy a Logistyka 4.0

Transport drogowy a Logistyka 4.0

Zarządcy flot coraz większą uwagę przywiązują do jakości montowanego ogumienia

 

Continental wspólnie z niemieckim magazynem transportowym "trans aktuell” ponownie zapytali właścicieli firm flotowych jakich rozwiązań potrzebują, aby poprawić efektywność i wydajność biznesu, a także jak wyobrażają sobie przyszłość branży.

Przeprowadzone wiosną tego roku badanie miało na celu sprawdzenie jakie przeszkody muszą pokonać firmy przewozowe, by zrealizować strategię Logistyki 4.0 i w pełni wykorzystać nowoczesne, mobilne usługi wspierające transport drogowy.

Obecnie branża transportowa poszukuje rozwiązań w zakresie zwiększania mobilności oraz usprawniania procesów związanych ze stanem technicznym pojazdów i opon. Wszystko po to, by zapobiec nieplanowanym awariom i kosztownym przestojom. Wśród najczęściej wymienianych powodów ograniczonej mobilności operatorzy flot wymienili kilka przyczyn m.in. wysokie natężenie ruchu (67%), awaria opon (40%), uszkodzenie silnika (33%) oraz czas jaki poświęcają na załadunek i rozładunek (33%). Zdaniem respondentów rozwiązaniami, które mogłyby poprawić efektywność prowadzonych operacji są usługi do zarządzania flotą (40%), inteligentne systemy badań i kontroli ogumienia (33%) oraz bieżący monitoring ciśnienia i temperatury w oponie (27%). Ponad połowa ankietowanych (60%) przyznała, że najbardziej interesujące są informacje na temat stanu pojazdu i opon pozyskane w czasie rzeczywistym. Takie systemy pomagają na bieżąco wykrywać ewentualne nieprawidłowości i umożliwiają błyskawiczną reakcję na zdarzenie. To właśnie komunikacja, czyli wymiana danych, pomiędzy pojazdem, zarządcą floty, a partnerem serwisowym kształtuje zakres Logistyki 4.0, która pozwala minimalizować przestoje, dzięki wykorzystaniu nowoczesnych technologii.

Jak pokazały wyniki badania zarządcy flot coraz większą uwagę przywiązują do jakości montowanego ogumienia i sprawności systemów monitorujących stan opon. Opona nie jest już tylko podzespołem pojazdu, ale stała się elementarnym składnikiem zapewnienia mobilności.

- Rozwiązania oferowane przez Continental są efektem partnerskiej współpracy z klientami flotowymi – pomagają zaoszczędzić nie tylko cenny czas, ale również obniżyć koszty prowadzonej działalności. Co więcej, oferta Continental jest nieustannie rozwijana w zakresie przyszłej mobilności, tak aby sprostać rosnącym wymaganiom flot – powiedział Stanisław Rosół, szef sprzedaży opon ciężarowych w Continental Opony Polska.

Monitorowanie stanu opon to istotny element w realizacji Logistyki 4.0. Prawidłowy stan ogumienia wpływa nie tylko na poprawę wydajności floty, ale przede wszystkim wpływa na bezpieczeństwo w trasie. Dlatego Continental oferuje firmom transportowym system ContiPressureCheck, do monitorowania ciśnienia i temperatury w czasie rzeczywistym, a także inteligentne opony iTyre z fabrycznie zainstalowanymi czujnikami ciśnienia. W tym roku niemiecki koncern wprowadzi do oferty również system ContiConnect do zarządzania w czasie rzeczywistym ogumieniem w całej flocie.