×

Ostrzeżenie

JUser::_load: Nie można załadować danych użytkownika o ID: 50.
Wykrywanie manipulacji w tachografach

Wykrywanie manipulacji w tachografach

Polscy szkoleniowcy na międzynarodowym sympozjum transportowym

Głównym organizatorem spotkania była belgijska policja, a wśród zaproszonych prelegentów, jako jedyny przedstawiciel sektora prywatnego, znalazła się pochodząca z Polski firma INELO. Ponadto, w trakcie warsztatów grono ekspertów pracowało na oprogramowaniu, które zostało w pełni opracowane przez polskich programistów. 

W sympozjum, organizowanym przez belgijską policję, uczestniczyli między innymi przedstawiciele służb kontrolnych z Wielkiej Brytanii, Belgii, Danii, Francji, Irlandii, Holandii oraz Niemiec. Celem spotkania była wymiana informacji i doświadczeń pomiędzy poszczególnymi instytucjami kontrolnymi odnośnie manipulacji na tachografach oraz możliwych metod ich wykrywania. W roli eksperta ds. manipulacji wystąpiła przedstawicielka polskiej firmy INELO – Małgorzata Stocerz, która od kilku lat jest członkiem konfederacji CORTE, a także świadczy doradztwo dla Komisji Europejskiej.

- Firma INELO, jako jedyny przedstawiciel sektora prywatnego, została zaproszona do udziału w sympozjum organizowanym przez belgijskie służby kontrolne. Możliwość wystąpienia przed tak międzynarodowym gronem ekspertów potwierdza, że nasza wiedza i kilkunastoletnie doświadczenie w branży transportowej, są doceniane również poza granicami naszego kraju. Co warto podkreślić, niektóre z obecnych w Brukseli służb już korzysta z naszego oprogramowania.– mówi Małgorzata Stocerz, ekspert INELO ds. obsługi służb kontrolnych.

W 2014 r. Komisja Europejska oszacowała, że ok.30-35 proc. samochodów ciężarowych podlega manipulacjom, co oznacza, że w co trzecim pojeździe dochodzi do oszustw dotyczących rejestrowania czasu pracy oraz odpoczynku. Kierowcy najczęściej stosują tzw. jazdę bez obowiązkowej karty, nielegalne używanie kart innych pracowników czy też korzystają z najtańszej metody zastosowania magnesu, zakłócającego działanie impulsatora tachografu. I choć służby oraz inspekcje kontrolne stale wykrywają te rodzaje manipulacji, to na rynku pojawiają się coraz to nowsze i bardziej zawansowane metody oszustw. Eksperci podkreślają, że jest to ciągle rozwijająca się dziedzina, dlatego tak ważna jest międzynarodowa współpraca i wymiana doświadczeń pomiędzy poszczególnymi krajami.

- Jeśli nowa metoda manipulacji pojawia się w np. Rumunii, to jest ona w stanie bardzo szybko rozprzestrzenić się na całą Europę. Firmy transportowe często działają ponad granicami krajowymi, a kierowcy sprawnie się ze sobą komunikują. Dlatego też, stale rozwijamy nasze oprogramowanie, reagujemy, analizujemy wszystkie zaistniałe sytuacje i odpowiadamy na nowe potrzeby rynku – dodaje Stocerz.

W trakcie trzydniowego sympozjum w Brukseli, odbyła się także część warsztatowa, podczas której międzynarodowe grono ekspertów przeprowadzało kontrole drogowe z wykorzystaniem nowoczesnych rozwiązań informatycznych. Wszystkie ćwiczenia były wykonywane przy użyciu w pełni polskiego oprogramowania.

- Dzięki współpracy z europejskimi służbami rozwijamy się, prezentujemy nowe rozwiązania, a co najważniejsze wspólnie przyczyniamy się do poprawy bezpieczeństwa na międzynarodowych drogach i walki z nieuczciwą konkurencjąpodsumowuje Małgorzata Stocerz.

Przeczytaj też:
Legalizacja tachografu – obowiązkowy krok w branży transportowej Legalizacja tachografu to proces, który dla wielu przedsiębiorców transportowych jest równoznaczny z dopełnieniem formalności prawnych.
Jazda bez karty w tachografie - Szwedzi mają na to sposób Skandynawska firma z siedzibą w szwedzkim mieście Örnsköldsvik opracowała system, który uniemożliwia uruchomienie silnika, jeśli karta kierowcy nie jest włożona do tachografu.
Informacja dla użytkowników tachografów VDO DTCO 4.0 - jest możliwość zmiany oprogramowania Wobec wymagań, jakie stawia przed użytkownikami Pakiet Mobilności, producent tachografów DTCO 4.0 wprowadza możliwość aktualizacji oprogramowania.
Rejestracja przekroczenia granic w tachografie w ciężarówce Praca polegająca na przewozach wykonywanych przez polskich przewoźników za granicą stanowi aż 64 proc. ich całkowitej działalności. Choć pandemia Covid-19 nie przystopowała rozwoju polskiego transportu, przewoźnicy stoją przed kolejnymi wyzwaniami – tym razem związanymi z Pakietem Mobilności.
Co z tachografami po 2 lutym 2020? Od tego jaki masz tachograf, w swojej ciężarówce, zależeć będzie czy spokojnie przekroczysz granicę, czy będziesz musiał się zatrzymać.
Zmiana czasu w zegarkach, a co z tachografem? Zmiana czasu następuje dwa razy w roku, a jej celem jest oszczędność energii poprzez większe wykorzystanie światła dziennego.
Holenderskie służby zdalną cyfrową kontrolę tachografów Od  16 sierpnia holenderski Inspektorat ds. Środowiska i Transportu (ILT) rozpocznie cyfrową kontrolę akt tachografów samochodów ciężarowych i autobusów w firmach transportowych.
Nowe urządzenie policji, w ciągu kilku sekund, sprawdza przejeżdżające ciężarówki na autostradzie Policja za pomocą specjalnego systemu technicznego sprawdza informacje z cyfrowego tachografu przejeżdżającej ciężarówki na A 4 koło Budziszyna.
Technologia DSRC wskaże ciężarówki z naruszeniami Europejskie służby kontrolne rozpoczęły już testowanie urządzeń, które wykorzystują DSRC (Dedicated Short-Range Communication), czyli technologię pozwalającą na zdalne sczytywanie najważniejszych parametrów ze smart tachografów w pojazdach ciężarowych.