Dachser rozkwita w sezonie ogrodniczym

 Dachser rozkwita w sezonie ogrodniczym
Polscy wytwórcy produktów dla branży ogrodniczej eksportują coraz więcej swoich wyrobów do europejskich sieci DIY.
 
Dachser, jeden z wiodących operatorów logistycznych na świecie, który dostarcza towary do 18 tys. marketów typu dom i ogród w całej Europie, tylko w 2016 zwiększył przewozy produktów ogrodniczych z Polski o 65% w stosunku do roku 2015. Najwięcej z nich trafiło do sieci DIY w Niemczech - aż 60%. Chłonnymi rynkami na produkty ogrodnicze wytwarzane w naszym kraju są też Czechy, Słowacja, Francja, Austria, Rumunia, kraje Półwyspu Iberyjskiego i Włochy.
 
- Obroty zagraniczne polskich przedsiębiorstw wytwarzających produkty dla ogrodnictwa systematycznie rosną, bo nasi krajowi producenci cieszą się renomą na europejskich rynkach. Jednym z najważniejszych kanałów dystrybucji są dla nich oczywiście sieci DIY. Trzeba jednak pamiętać, że to bardzo wymagający partnerzy, a zapewnienie płynnych dostaw do marketów w wielu krajach stanowi nie lada wyzwanie. Jednak, jak pokazuje nasze doświadczenie, nawet niewielkie krajowe przedsiębiorstwa mogą spełniać rygorystyczne wymogi sieci i rozwijać się na międzynarodowych rynkach bez konieczności posiadania zagranicznych oddziałów, jeśli pracują z odpowiednim partnerem logistycznym – wyjaśnia Juliusz Pakuński, Kierownik Rozwoju Biznesu Dachser DIY-Logistics w Polsce.
 
Dachser co roku dostarcza ponad 4 mln przesyłek do europejskich sieci marketów typu dom i ogród poprzez gęstą sieć połączeń i oddziałów na całym kontynencie. W poszczególnych marketach korzysta z tzw. okien czasowych, w których sklep wymaga dostawy. Poprzez tzw. „Dachser DIY-Logistics pipeline” towary trafiają zarówno w trybie ciągłym, jak i na żądanie, od dostawców do punktów sprzedaży, a także - jeśli jest taka konieczność – z powrotem. Pozwala to zachować ciągłą dostępność produktów w marketach i uniknąć luk w zaopatrzeniu.
 
- W tym roku przygotowania do sezonu ogrodniczego ruszyły już w lutym, a obecnie jest on już w pełnym rozkwicie. Na bieżąco więc dowozimy do europejskich marketów DIY nowe grupy asortymentowe i uzupełniamy na sklepowych półkach te produkty, które zdążyły się już sprzedać – dodaje Juliusz Pakuński.
 
Dzięki współpracy z Dachser wiele polskich firm jest w stanie sprostać wymogom sieci m.in. w zakresie płynności i terminowości dostaw, które zazwyczaj są obwarowane wysokimi karami. Eksporterzy mogą przy tym znacząco ograniczyć swoje koszty i ryzyko związane ze sprzedażą produktów do zagranicznych sieci DIY. Dachser zapewnia bowiem nie tylko przewóz towarów, ale też świadczy szereg usług dodatkowych, m.in. magazynowanie produktów sezonowych. W poszczególnych państwach dysponuje też zespołami merchandiserów, którzy dbają o sprawne wyłożenie towarów na półkę i ich odpowiednią ekspozycję w marketach, zapewniają kontrolę ilości i jakości produktów, obsługę zwrotów i reklamacji oraz obsługę akcji promocyjnych.
 
 
 
Przeczytaj też:
Dopasowanie się do nowych realiów

Logistyka i handel w oczekiwaniu na Brexit

12 - miesięczny test

Dachser przetestuje elektryczną ciężarówkę eActros

Atrakcyjny rynek zbytu dla rodzimych przedsiębiorców

Dachser zwiększa obsługę eksportu do Skandynawii

Na jednym ładowaniu do 100 km

Dachser dostarczy towar elektrycznymi ciężarówkami

Dachser kształci młodych logistyków

Przyszłość branży logistycznej leży w rękach młodych ludzi

Dachser testuje

Rozwiązania dla ostatniej mili

Rzeczywisty i wirtualny Dachser

Targi transport logistic

Historia pewnej maszyny
Polska wymiana gospodarcza skoncentrowana jest głównie na Unii Europejskiej. Dachser przyśpiesza połączenie do Czech

Dachser otworzył kolejne bezpośrednie połączenie drobnicowe do Czech.

Wyszukiwarka

Informacje

Zapisz się do newslettera

Raz w tygodniu otrzymasz od nas przegląd wydarzeń z branży TSL