×

Ostrzeżenie

JUser::_load: Nie można załadować danych użytkownika o ID: 50.
Jednak można

Jednak można

Kögel przenosi Mega rewolucję na tory kolejowe
 
Prawdziwą atrakcją tegorocznych targów "Transport logistic", odbywających się od 9 do 12 maja w Monachium, będzie naczepa Kögel Euro Trailer Mega Rail z zabudową FlexiUse i wyposażeniem RoRo, prezentowana w atrium, przy wejściu wschodnim. Projektując naczepę Mega Rail Euro Trailer inżynierowie firmy Kögel osiągnęli coś, co było niemożliwe do teraz: Dzięki zastosowaniu zabudowy FlexiUse i automatycznym ogranicznikom osi, ta objętościowa  i wydłużona o 1,3m naczepa otrzymała oznakowanie do transportu na popularnych wagonach kieszeniowych T3000. Ponadto Kögel Euro Trailer Mega Rail ma pojemność około 111 m3. Łączy więc w sobie zalety pojemnej naczepy w transporcie drogowym z elastycznością i możliwościami transportu kombinowanego.
 
Naczepa Euro Trailer Mega Rail mieści w sumie 37 europalet. Dzięki temu ma ona o cztery miejsca paletowe więcej niż standardowa naczepa Mega. Wynikają z tego rozmaite korzyści ekologiczne i ekonomiczne: oszczędność do dziesięciu procent paliwa, emisja CO2 mniejsza nawet do dziesięciu procent, multimodalność i uniwersalne dopuszczenie do ruchu publicznego. Dzięki nowym wymaganiom prawnym w Niemczech, ta przedłużona naczepa Mega może być stosowana również w transporcie intermodalnym. 
 
Transport szynowy naczepy Euro Trailer Mega Rail jest możliwy dzięki systemowi, który zgłoszono do objęcia prawami patentowymi, łączącemu przegubowe ograniczniki osi i zabudowę FlexiUse. Podczas składania bocznego zabezpieczenia przeciwwjazdowego jak i podnoszenia naczepy do załadunku na wagon, przegubowe osie uruchamiają automatyczny mechanizm, który za pomocą sprężonego powietrza przestawia ograniczniki do właściwej pozycji. Wymagający minimalnej konserwacji system sprawia, że rama nie opiera się na wagonie. Dodatkowo w przypadku regulowanej wersji FlexiUse wysokość zabudowy z przodu i tyłu można ustawiać niezależnie od siebie. W ten sposób udaje się zachować maksymalną wysokość wewnętrzną zgodnie z kodyfikacją kolejową P400, a naczepa Euro Trailer Mega Rail pasuje do wszystkich popularnych wagonów kieszeniowych T3000 z podporą o wysokości 980 milimetrów. Model otrzymał atest DIN EN 12642 kod XL, co pozwala na załadunek na szybkobieżne pociągi towarowe rozwijające prędkość do 140 km/h. 
 
- Większa pojemność, większa elastyczność, większa efektywność. Z naczepą Euro Trailer Mega Rail z zabudową FlexiUse firma Kögel obiera kierunek: przyszłość — mówi Thomas Eschey, prezes zarządu ds. produkcji i techniki w firmie Kögel.