Skrócony czas dostawy do minimum

Skrócony czas dostawy do minimum
Mainfreight Poland rozwija bezpośrednie linie drobnicowe na Południe Europy 
 
Mainfreight Poland, będący częścią nowozelandzkiej grupy logistycznej, jednej z największych na świecie, dynamicznie rozwija sieć linii drobnicowych na Południe Europy. W marcu operator zwiekszył częstotliwość bezpośrednich połączeń na Półwysep Iberyjski i skrócił czas dostawy do minimum. Firma zapowiada także rozwój regularnych transportów z Polski do Rumunii.
 
Grupa Mainfreight jest jedną z największych grup logistycznych na świecie. Oferuje indywidualne rozwiązania w ramach łańcuchów dostaw, specjalizuje się w transporcie i spedycji drogowej, morskiej, lotniczej oraz logistyce kontraktowej. Polska część Grupy – Mainfreight Poland, działająca w Polsce od 2012 roku, oferuje głównie usługi w zakresie spedycji i transportu drogowego, spedycji morskiej i obsługi łańcuchów dostaw. Ponad 3 lata temu firma uruchomiła bezpośrednie linie drobnicowe do Porto w Portugalii, a w maju ubiegłego roku do Hiszpanii. Do Portugalii wyjazdy z Polski odbywają się dwa razy w tygodniu (we wtorki i piątki) zarówno w imporcie jak i eksporcie. Podobnie wygląda obsługa linii drobnicowych do Hiszpanii.  
 
W marcu tego roku, Mainfreight Poland rozwinął połączenie drobnicowe z Hiszpanią i zwiększył częstotliwość bezpośrednich transportów do dwóch w tygodniu. Wyjazdy do Barcelony odbywają się w każdy wtorek i piątek. Warto dodać, że niewielu jest operatorów logistycznych, którzy organizują bezpośrednie transporty na tak dalekich trasach, skracając czas dostawy do minimum – nawet do 48 h. Możliwe jest to dzięki podwójnej obsadzie kierowców w pojazdach obsługujących te trasy.  
 
- Dzięki podwójnej obsadzie kierowców na autach liniowych czas realizacji dostawy jest skrócony do minimum, co jest naszą największą przewagą na rynku usług transportowychpodkreśla Piotr Skipor, dyrektor operacyjny Mainferight Poland. – Piątkowy transport z Barcelony trafia do naszego magazynu w Zabrzu w poniedziałek, a we wtorek klient ma już towar u siebie. Podobnie jest w drugą stronę. Tak krótki „transit time” jest rzadkością na tych trasach. Standardowo kierunki te obsługiwane są z uwzględnieniem przeładunku towarów, w którymś z krajów tranzytowych, co znacznie wydłuża czas transportu, a dodatkowo może powodować opóźnienia w dostarczeniu przesyłek – wyjaśnia Piotr Skipor.
 
Dodatkowym atutem operatora jest magazyn cross-dockowy do obsługi drobnicy (kompletacja i przeładunki) położony na Śląsku w Zabrzu, co ułtawia nie tylko wyjazdy na Południe Europy, ale też obsługę linii drobnicowej do Rumunii i transportów z Zachodu na Wschód Europy. 
 
Aktualnie Mainfreight Poland realizuje połączenia drobnicowe do Rumunii raz w tygodniu, ale na dwóch autach. W tym roku firma również zamierza rozwinąć to połączenie do dwóch wyjazdów w tygodniu, podobnie jak w przypadku Hiszpanii i Portugalii. 
 
Oprócz tego w śląskim magazynie, Mainfreight Poland dokonuje przeładunków i kompletacji przesyłek drobnicowych jadących z zachodnioeuropejskich oddziałów Grupy Mainfreight na Ukrainę. Magazyn w Zabrzu pełni tutaj rolę „transit point”, czyli hubu przeładunkowego dla ładunków transportowanych m.in. z Holandii, Francji, Belgii, czy Luksemburga do Wschodniej Europy. 
 
- Połączenie wschodu z zachodem jest naturalną konsekwencją naszego położenia geograficznego, a wykorzystanie Polski do współpracy z Ukrainą podyktowane jest znajomością kultury wschodniej i realiów współpracy z urzędami i agencjami celnymi, a przede wszystkim doskonałą znajomością procedur prawnych (głównie w przypadku odpraw celnych i współpracy z przewoźnikami).mówi Piotr Skipor. – Również dla naszych partnerów z Hiszpanii albo z Portugalii, pośredniczenie w tranzycie przesyłek drobnicowych na wschód jest sporym ułatwieniem w organizacji transportu, jak również szansą na optymalizację kosztów. Znajomość realiów wschodnich pozwala nam pełnić rolę konsultanta dla krajów z zachodniej Europy.podsumowuje Piotr Skipor, dyrektor operacyjny Mainfreight Poland.
 
Przeczytaj też:
Danone przedłuża współpracę z Kuehne+Nagel

Danone Sp. z o.o. przedłuża współpracę z Kuehne+Nagel w Polsce o kolejne siedem lat.

 

Telematyka w ciężarówce. Kierowco, co wie o tobie twój szef?

Narzędzia telematyczne pozwalają obecnie zebrać mnóstwo danych dotyczących każdego przejazdu samochodu ciężarowego.

 

myCEVA - cały proces logistyczny online

CEVA Logistics, wiodący globalny operator logistyczny, przyspieszył proces transformacji cyfrowej i uruchamia myCEVA, nową platformę transakcyjną, umożliwiającą nadawcom przesyłek zarządzanie online całym procesem transportowym.

 

Rusza program FM Open Lab dla młodych przedsiębiorców - logistyków

FM Logistic CE, wiodący operator logistyczny działający w Polsce, Czechach, Słowacji i Węgrzech, uruchamia program dedykowany start-upom. Inicjatywa nosi nazwę FM Open Lab i jest skierowana do przedsiębiorców, którzy chcieliby rozwijać swój produkt lub usługę w rzeczywistych warunkach biznesowych.

 

Sztuczna inteligencja w logistyce drogowej? To już działa

Kuehne + Nagel uruchomiło w Singapurze platformę cyfrową eTrucknow, wykorzystującą technologię sztucznej inteligencji.

 

Kierowca jak fotograf. Raben wprowadza bezdotykową obsługę dokumentów przewozowych

Usługa PCD dostępna jest od 4 maja.

 

Jak wzorowo radzić sobie z pandemią koronawirusa w logistyce. GEFCO Polska wprowadza zaostrzone procedury ochrony

GEFCO Polska wprowadziła szereg zmian dla zapewnienia bezpieczeństwa zdrowia pracowników i partnerów oraz zachowania ciągłości realizowania zleceń.

 

Branża magazynowa wobec kryzysu epidemii. Rokowania są pozytywne

W przeciwieństwie do branży automotive rynek magazynowy nadal się rozwija.

 

Przewoźnik na kontrakcie. Jakie korzyści daje współpraca z dużym operatorem logistycznym?

Współpraca przewoźnika z operatorem logistycznym to codzienność branży transportowej.

 

Wyszukiwarka

Informacje