PKS Polonus z mocnym orężem logistycznym

 PKS Polonus z mocnym orężem logistycznym
Przetargi samorządowe
 
PKS Polonus – polski przewoźnik autobusowy, obsługujący całorocznie i sezonowo blisko 40 połączeń w regularnej komunikacji lokalnej oraz na dalekobieżnych trasach krajowych i międzynarodowych – testuje autobus Karsan JEST, przeznaczony do przewozu osób w transporcie publicznym. Włączenie nowego pojazdu do floty PKS Polonus może stanowić znaczącą przewagę logistyczną przewoźnika w przetargach na obsługę linii lokalnych i miejskich.
 
Karsan JEST to 6-metrowy, niskopodłogowy autobus klasy MINI, łączący w sobie wysoki komfort podróżowania – charakterystyczny dla dużych, przestronnych pojazdów – z wydajnością i niską emisję spalin, która cechuje małe autokary. Tym samym testowany przez PKS Polonus autobus jest doskonale przystosowany – ze względu na niskie koszty eksploatacji, jak też wymogi środowiskowe i przepisy unijne – do obsługi kontraktów samorządowych. Pierwszymi pasażerami testowych kursów lokalnych są mieszkańcy Piaseczna.
 
Dzięki niskopodłogowej konstrukcji i wysokiemu dachowi, wnętrze pojazdu jest bardzo przestronne, mimo jego niewielkich wymiarów. Panoramiczna przednia szyba znacznie poprawia kierowcy widoczność, a dokładnie przemyślana konfiguracja siedzeń – 11 miejsc siedzących i 4 składane fotele – tworzy dodatkową przestrzeń dla stojących pasażerów, zapewniając zoptymalizowany system przewozu w ramach regularnej miejskiej komunikacji publicznej. Karsan JEST, m.in. ze względu na niskie wejście i dwoje drzwi, spełnia również wymagania określone w Regulaminie 107 EKG ONZ, dotyczące przewozu osób niepełnosprawnych. Całkowita pojemność autobusu pozawala na bezpieczny przewóz do 25 pasażerów.
 
– W opinii logistyków PKS Polonus autobus Karsan JEST to pojazd, który może idealnie sprawdzić się na liniach lokalnych. Dotyczy to zwłaszcza tych tras, na których jeździ nieco mniej pasażerów, więc koszty ich utrzymania nadwyrężają budżety samorządowe, ale są one jednocześnie zasadne z punktu widzenia celów społecznych. Co więcej – cechy konstrukcyjne autobusu Karsan JEST, pozwalające na niskie koszty eksploatacji przy jednoczesnym zachowaniu wysokich standardów podróżowania wskazują, że tego typu pojazdy mogą być przyszłością lokalnej komunikacji zapewnia Paweł Hanula, dyrektor techniczny PKS Polonus.

Konstrukcja pojazdu oparta jest o nadwozie samonośne. Napęd autobusu stanowi jednostka Fiat PowerTrain F1A, a układ przeniesienia napędu oraz zawieszenie pochodzą z Fiata Ducato.
 
Przeczytaj też:
Startuje „Polonus Partner”

Koalicja polskich przewoźników autokarowych, na powitanie 10 000 biletów 50% taniej

Autobusowa podróż w doborowym towarzystwie

Wakacje z czworonożnym pupilem i rower jako bagaż to w PKS Polonus żaden problem

Rewolucja na rynku przewozów autokarowych
PKS Polonus i PolskiBus.com rozpoczynają współpracę PKS Płock Mobilis Group na dłużej z Wisłą

Wisła Płock oraz PKS Płock, spółka będąca częścią Mobilis Group, przedłużyły umowę partnerską. Polonus Warszawa w SuperPKS

Polonus Warszawa dołącza do SuperPKS i będzie trzecim z przewoźników zrzeszonych w ramach tego projektu. PKS Polonus i Polonus Bus z 2 milionami pasażerów na koniec 2015 roku

Ponad 2 mln pasażerów przewiezionych na trasach krajowych i międzynarodowych oraz w komunikacji lokalnej  – to bilans usług zrealizowanych przez PKS Polonus w 2015 roku. PKS Gdańsk Oliwa zaprasza na konferencję

PKS-Gdansk-Oliwa-4trucks

PKS Gdańsk Oliwa SA organizuje konferencję pt. "Wpływ zmian w ustawodawstwie na koszty prowadzenia działalności transportowej".

Wyszukiwarka

Informacje

Zapisz się do newslettera

Raz w tygodniu otrzymasz od nas przegląd wydarzeń z branży TSL