×

Ostrzeżenie

JUser::_load: Nie można załadować danych użytkownika o ID: 50.
MAN rozpoczyna sprzedaż TGE

MAN rozpoczyna sprzedaż TGE

Wstępne zamówienia przerastają oczekiwania

W pierwszych dniach marca, pół roku po prezentacji nowego pojazdu TGE na targach IAA w Hanowerze, firma MAN Truck & Bus rozpoczyna oficjalnie jego sprzedaż w Niemczech, Austrii , Szwajcarii i Holandii.Kilka miesięcy później samochody trafią na pozostałe rynki europejskie m.in. do Polski.Bogata oferta MAN TGE adresowana jest do klientów, którzy w codziennej pracy potrzebują pojazdu dostawczego o całkowitej masie dopuszczalnej w przedziale od 3 do 5,5 ton.

Dzięki nowemu pojazdowi TGE, Firma MAN stała się dostawcą dogodnych rozwiązań dla każdego rodzaju transportu. Obok zamkniętego furgonu i przeszklonego pojazdu kombi paletę pojazdów TGE wzbogacają podwozia z kabiną pojedynczą i podwójną. „Reakcja na nowy pojazd TGE spełniła, a wręcz przekracza nasze oczekiwania. W krótkim czasie po zakończeniu targów IAA odnotowaliśmy ponad tysiąc zapytań dotyczących zakupu nowego pojazdu. Zwłaszcza wieloletni klienci MAN przyjęli nasz nowy produkt z ogromnym zadowoleniem, gdyż dzięki temu w przyszłości będą mogli otrzymać od jednego producenta wszystkie potrzebne do pracy pojazdy użytkowe, wyjaśnia Dennis Affeld, kierujący pionem Van w MAN Truck & Bus.

Klient będzie miał do wyboru dwa rozstawy osi, trzy wysokości dachu i trzy długości pojazdu. Objętość przestrzeni ładunkowej może w zależności od kombinacji wynosić do 18,4 metrów sześciennych. Wszystkie pojazdy typu furgon mają LED-owe oświetlenie przestrzeni ładunkowej. Odpowiednio do DMC (dopuszczalnej masy całkowitej) pojazdu dostępne są wersje z napędem na oś przednią, na 4 koła (4x4), na oś tylną z kołami pojedynczymi lub bliźniaczymi . Do wyboru z sześciostopniową manualna lub nową ośmiostopniową automatyczną skrzynią biegów (pełny automat - przekładnia hydrokinetyczna) . Największą efektywność zapewniają nowe silniki wysokoprężne o pojemności 1.968 cm3, osiągające moc od 102 KM do 177 KM.

Liczne nowe systemy asystenckie istotne dla bezpieczeństwa i komfortu chronią pasażerów MAN TGE i wspomagają kierowcę. Wiele systemów zastosowano po raz pierwszy w segmencie pojazdów dostawczych. Np. nowy układ elektro-hydraulicznego wspomagania kierowcy, zapewniający oszczędność w zużyciu paliwa i komfort jazdy. Na uwagę zasługuje też montowany seryjnie w TGE asystent hamowania awaryjnego EBA (Emergency Brake Assist) potrafiący automatycznie zatrzymać pojazd czy dostępny opcjonalnie adaptacyjny tempomat , który automatycznie dostosowuje prędkość do poprzedzającego pojazdu (przyspiesza i hamuje). Dzięki najlepszemu w klasie współczynnikowi oporu aerodynamicznego Cx wynoszącemu 0,33, bardzo niskiemu zużyciu paliwa oraz tanim kosztom przeglądów i napraw nowy pojazd MAN TGE charakteryzuje się najlepszym TCO (Total Cost of Ownership – całkowite koszty użytkowania). Istotną rolę odgrywa też doskonały serwis pojazdów użytkowych MAN oraz cenione przez klientów kontrakty serwisowe, rozszerzone gwarancje czy też pomoc drogowa MAN Mobile24 dostępna przez 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu .

Ponadto serwisy MAN tradycyjnie uwzględniają potrzeby klientów dotyczących elastycznych godzin i wydłużonego czasu pracy.

Wszystko zgodnie z mottem MAN: CustomerFirst – Klient Przede Wszystkim.

Podstawowa cena nowego furgonu TGE, wyposażonego w silnik wysokoprężny o mocy 102 KM, na rynku polskim będzie bardzo atrakcyjna.

 

Przeczytaj też:
Pierwszy MAN eTruck sprzedany w Polsce W piątek 19 stycznia 2024 r. w Krakowie została podpisana pierwsza w Polsce umowa sprzedaży w pełni elektrycznej ciężarówki MAN eTruck.
Rejestracje samochodów ciężarowych w 2023 - kto zwycięzcą? W całym 2023 roku przybyło 37 323 szt. nowych pojazdów użytkowych (ciężarowe, dostawcze, autobusy) o DMC pow. 3,5 t. co oznacza wzrost (+3,5%) w skali całego roku.
Gdańskie elektryczne MAN-y jeżdżą normalnie na zaplanowanych trasach W dniu 5 października br. firma MAN Truck & Bus Polska przekazała spółce Gdańskie Autobusy i Tramwaje łącznie 18 autobusów elektrycznych.
Podsumowanie roku 2022 w MAN Truck & Bus Polska Rok 2022 dla MAN Truck & Bus był rokiem pełnym wyzwań. W wyniku działań wojennych i po agresji Rosji w Ukrainie koncern stracił dwie z trzech fabryk produkujących komponenty do samochodów ciężarowych.
MAN TGX i naczepa z TIP Trailer Services w zestawie dla ośrodków nauki jazdy
Nowy rok w branży pojazdów użytkowych W całej grupie nowych samochodów ciężarowych pow. 3,5 t w styczniu 2023 r. zarejestrowano 2486 szt. To rezultat o 233 szt. wyższy niż w tym samym miesiącu przed rokiem (+10,3% r/r) i jednocześnie najwyższy wynik dla analogicznego miesiąca w całej historii notowań.
Elektryczny debiut autobusów MAN w Siedlcach Po ośmiu latach MAN wraca do Siedlec i to elektrycznie.
Ciężarówki i autobusy - jak minął rok W roku bieżącym rynek samochodów ciężarowych jest niestabilny. Mimo iż dotychczas radził sobie nieco lepiej z zakłóceniami dostaw półprzewodników niż inne kategorie pojazdów, to po wybuchu wojny za wschodnią granicą sytuacja została skomplikowana dodatkowo brakami komponentów z Ukrainy.
MAN TGX z projektu WOMAN ma nowego właściciela Na drodze widać go z daleka. Wyróżnia się charakterystyczną barwą i pełnym wyposażeniem w akcesoria przydatne każdemu kierowcy, a w szczególności paniom pracującym w zawodzie kierowcy ciężarówki.