×

Ostrzeżenie

JUser::_load: Nie można załadować danych użytkownika o ID: 50.
Szwedzko-niemiecka współpraca

Szwedzko-niemiecka współpraca

Współpraca rządów Szwecji i Niemiec może przyspieszyć rozwój mobilności i elektryfikacji dróg.

Elektryfikacja dróg, jako zrównoważone rozwiązanie transportowe jest już testowana przez ekspertów Scania w praktyce. Wspólna deklaracja szwedzkiego premiera Stefana Löfvena i kanclerz Angeli Merkel zatytułowana „Innowacje i współpraca na rzecz zrównoważonego transportu” ma wzmocnić gospodarkę i konkurencyjność obu państw.

Głównym celem partnerstwa będzie rozwój technologii zelektryfikowanych dróg, projektu zainicjowanego przez inżynierów Scania w porozumieniu z firmą Siemens. Rządy obu państw zapowiedziały wzmocnienie kooperacji przy doskonaleniu i wdrażaniu dostępnych technologii, co pozwoli na wdrożenie lepszych, bardziej zrównoważonych rozwiązań transportowych w szybko zmieniającym się świecie.

Rozpoczęcie inicjatywy przez władze Szwecji i Niemiec zostało zapowiedziane pod koniec stycznia 2017 r. podczas wizyty kanclerz Angeli Merkel w Szwecji.

Porozumienie podkreśla wartość podejmowania strategicznego partnerstwa w tego typu inicjatywach, którego przykładem jest współpraca między firmami Scania i Siemens, obejmująca elektryfikację dróg. Zaowocowała ona uruchomieniem pierwszego na świecie, zelektryfikowanego odcinka drogi publicznej w Gävle, w centralnej Szwecji w czerwcu 2016 r.

Dwukilometrowy fragment zelektryfikowanej autostrady E16 przebiega w regionie Gävleborg, w pobliżu Sandviken i Gävle. Jest wynikiem wspólnej inicjatywy przedstawicieli sektora prywatnego i publicznego ze Szwecji i Niemiec.

– Jestem dumny, że mogłem zaprezentować kanclerz Merkel efekty prac nad elektryfikacją dróg, które prowadzą inżynierowie Scania. Szwedzko-niemieckie porozumienie podkreśla wartość podejmowania strategicznego partnerstwa w tworzeniu rozwiązań dla przyszłego, zrównoważonego transportu, co w pełni realizujemy w Scania. Cieszymy się też, że możemy dzielić się naszym doświadczeniem, zdobytym wraz z firmą Siemens i władzami regionu Gävleborg, podczas eksploatacji naszych hybrydowych pojazdów na zelektryfikowanym odcinku drogi E16 w okolicy Gävlekomentuje Henrik Henriksson, prezes i dyrektor generalny Scania CV AB.

Zdaniem przedstawicieli Scania elektryfikacja dróg stanowi klucz do przyszłego, zrównoważonego transportu, dlatego są oni gotowi podjąć kolejny krok i od testów przejść do jej praktycznego wykorzystania.

Przeczytaj też:
Wóz pożarniczy Rosenbauer na podwoziu Scania pracuje dla Grupy Azoty S.A. Samochód ten jest drugim wspólnym projektem firmy Rosenbauer Polska i Grupy Azoty S.A.
Cyfrowe wyświetlacze w ciężarówkach Scania Kierowcy Scania zyskają większą kontrolę nad pojazdem i jego otoczeniem dzięki sygnałom wysyłanym przez czujniki za każdym razem, gdy zbliża się zagrożenie lub konieczność podjęcia działania.
Scania uruchamia linię montażową baterii do elektrycznych ciężarówek W kwietniu Scania i Northvolt zaprezentowały wspólnie opracowane ogniwo akumulatorowe, zaprojektowane z myślą o ciężkim transporcie.
W tym roku 20-lecie Pomorskiej Miss Scania Już 3 września na terenie gdańskiego oddział Scania będzie możliwość zobaczenia najpiękniejszych pojazdów Scania w Polsce. Ponadto strefa zielonego transportu, konkursy i koncerty.
Sto ciężarówek Scania Super dla floty FRANCEPOL Pierwsze pojazdy zostały odebrane na początku lipca br. Jest to partia 100 ciężarówek z zamówionych 170.
Scania przewiduje zwiększony popyt na ciężarówki Zakład produkcyjny Scania w Zwolle zapowiedział zwiększenie produkcji samochodów ciężarowych do 240 ciężarówek dziennie.
FMS Scania - na Ukrainie bez opłat Scania Ukraina, na swoim Facebooku poinformowała o zniesieniu opłaty abonamentowej za korzystanie z systemu zarządzania flotą FMS.
Limitowane V8 - powstanie tylko 100 sztuk Znany, w świecie samochodów ciężarowych, projektant ciężarówek Svempa Bergendahl wypuścił projekt ciężarówki, dla uczczenia silnika V8.
Sprzedaż samochodów ciężarowych w listopadzie 2021 To przedostatni miesiąc podsumowań sprzedaży samochodów ciężarowych w drugim roku pandemii.