W średnich przedsiębiorstwach przyszłość
Produkty "Made in Germany" są popularne jak nigdy dotąd.
Niemieckie firmy średniej wielkości rocznie eksportują za granicę towary o wartości blisko 1,2 biliona Euro. To dla operatora logistycznego spore wyzwanie.
W ubiegłym roku zgodnie z danymi Niemieckiego Federalnego Urzędu Statystycznego wyeksportowano towary o łącznej wartości 1,19 biliona Euro i importowano o wartości 948 miliardów Euro. Tym samym eksport wzrósł o ponad 6 procent, a import o 4 procent. Bilans handlu zagranicznego w ubiegłym roku zamknął się z rekordową nadwyżką w wysokości 247,8 miliardów Euro.
Na teren Unii Europejskiej wysłano w roku 2015 towary o wartości 693,9 miliardów Euro. Importowano towary o wartości 621,6 miliardów Euro. Oznacza to wzrost na poziomie 7 i odpowiednio 4,5 procent. Znacznie zwiększył się także handel z Azją. Eksport wzrósł o 2,7 procenta, import o 10,8 procent. Niemcy zakupili z Chin o prawie 15 procent więcej niż w roku poprzednim. Republika Ludowa zajmuje tym samym w roku 2015 pierwsze miejsce wśród najważniejszych krajów pochodzenia produktów importowanych do Niemiec, wyprzedzając Holandię.
- 70 procent transportów skierowanych do Rosji przebiega przez Polskę - wyjaśnia Jan Brachmann, Prezes Seifert Polska.
Seifert Logistics Group od wielu lat jest dobrze skomunikowany ze wschodem. Operator logistyczny każdego dnia przewozi przez Polskę towary na teren Wspólnoty Państw Niepodległych.