×

Ostrzeżenie

JUser::_load: Nie można załadować danych użytkownika o ID: 50.
W średnich przedsiębiorstwach przyszłość

W średnich przedsiębiorstwach przyszłość

Produkty "Made in Germany" są popularne jak nigdy dotąd.

Niemieckie firmy średniej wielkości rocznie eksportują za granicę towary o wartości blisko 1,2 biliona Euro. To dla operatora logistycznego spore wyzwanie.

W ubiegłym roku zgodnie z danymi Niemieckiego Federalnego Urzędu Statystycznego wyeksportowano towary o łącznej wartości 1,19 biliona Euro i importowano o wartości 948 miliardów Euro. Tym samym eksport wzrósł o ponad 6 procent, a import o 4 procent. Bilans handlu zagranicznego w ubiegłym roku zamknął się z rekordową nadwyżką w wysokości 247,8 miliardów Euro.

Na teren Unii Europejskiej wysłano w roku 2015 towary o wartości 693,9 miliardów Euro. Importowano towary o wartości 621,6 miliardów Euro. Oznacza to wzrost na poziomie 7 i odpowiednio 4,5 procent. Znacznie zwiększył się także handel z Azją. Eksport wzrósł o 2,7 procenta, import o 10,8 procent. Niemcy zakupili z Chin o prawie 15 procent więcej niż w roku poprzednim. Republika Ludowa zajmuje tym samym w roku 2015 pierwsze miejsce wśród najważniejszych krajów pochodzenia produktów importowanych do Niemiec, wyprzedzając Holandię.

- 70 procent transportów skierowanych do Rosji przebiega przez Polskę - wyjaśnia Jan Brachmann, Prezes Seifert Polska.

Seifert Logistics Group od wielu lat jest dobrze skomunikowany ze wschodem. Operator logistyczny każdego dnia przewozi przez Polskę towary na teren Wspólnoty Państw Niepodległych.

 

Przeczytaj też:
Magazyn - dlaczego wybrać platformę towarową i jak przyspiesza ona pracę magazynu Nowoczesny magazyn XXI wieku to magazyn wykorzystujący maksymalnie możliwości przestrzenne obiektu, w jakim jest zlokalizowany. O ile przestrzeni poziomej nie jest trudno zapełnić regałami magazynowymi, to przestrzeń w pionie bywa wyzwaniem. Transport towarów na wysokość wymaga odpowiedniego sprzętu, do którego zalicza się również platforma towarowa.
Danone przedłuża współpracę z Kuehne+Nagel Danone Sp. z o.o. przedłuża współpracę z Kuehne+Nagel w Polsce o kolejne siedem lat.  
Telematyka w ciężarówce. Kierowco, co wie o tobie twój szef? Narzędzia telematyczne pozwalają obecnie zebrać mnóstwo danych dotyczących każdego przejazdu samochodu ciężarowego.  
myCEVA - cały proces logistyczny online CEVA Logistics, wiodący globalny operator logistyczny, przyspieszył proces transformacji cyfrowej i uruchamia myCEVA, nową platformę transakcyjną, umożliwiającą nadawcom przesyłek zarządzanie online całym procesem transportowym.  
Rusza program FM Open Lab dla młodych przedsiębiorców - logistyków FM Logistic CE, wiodący operator logistyczny działający w Polsce, Czechach, Słowacji i Węgrzech, uruchamia program dedykowany start-upom. Inicjatywa nosi nazwę FM Open Lab i jest skierowana do przedsiębiorców, którzy chcieliby rozwijać swój produkt lub usługę w rzeczywistych warunkach biznesowych.  
Sztuczna inteligencja w logistyce drogowej? To już działa Kuehne + Nagel uruchomiło w Singapurze platformę cyfrową eTrucknow, wykorzystującą technologię sztucznej inteligencji.  
Kierowca jak fotograf. Raben wprowadza bezdotykową obsługę dokumentów przewozowych Usługa PCD dostępna jest od 4 maja.  
Jak wzorowo radzić sobie z pandemią koronawirusa w logistyce. GEFCO Polska wprowadza zaostrzone procedury ochrony GEFCO Polska wprowadziła szereg zmian dla zapewnienia bezpieczeństwa zdrowia pracowników i partnerów oraz zachowania ciągłości realizowania zleceń.  
Branża magazynowa wobec kryzysu epidemii. Rokowania są pozytywne W przeciwieństwie do branży automotive rynek magazynowy nadal się rozwija.