RIO gościła we Wrocławiu
Nowa marka Volkswagen Truck & Bus dedykowana rozwiązaniom cyfrowym prezentowana jest w trakcie Wielkiego przejazdu po Europie.
Pierwsza platforma IT dla całej branży transportowej jest jedną z atrakcji tegorocznego Wielkiego przejazdu po Europie, imprezy organizowanej przez MAN w dziewięciu krajach. Producent pojazdów użytkowych jest inicjatorem RIO, nowej marki VW Truck & Bus, dedykowanej rozwiązaniom cyfrowym. Światowa premiera tej marki odbyła się podczas Międzynarodowych Targach Pojazdów Użytkowych IAA 2016 w Hanowerze. W dniach 07-09.11 została po raz pierwszy zaprezentowana klientom w Polsce.
Idea systemu RIO to połączenie w sieć wszystkich uczestników łańcucha transportowego, aby w ten sposób uzyskać ewidentne korzyści dla każdego z nich: dla zleceniodawców, kierowców, spedycji, przedsiębiorstw transportowych i logistycznych, menedżerów floty, dysponentów i planistów oraz producentów pojazdów i elementów ich zabudowy. Dzięki temu uniwersalnemu podejściu teraz cała branża logistyczna może startować w cyfrową przyszłość.
- Chodzi nam o to, żeby umożliwić cyfrową transformację w logistyce. Tworząc RIO stworzyliśmy platformę, która dzięki inteligentnym połączeniom informacji jest w stanie wygenerować konkretną wartość dodatnią dla każdego z poszczególnych uczestników w ekosystemie transportu i logistyki.- powiedział Joachim Drees, prezes zarządu spółki MAN Truck & Bus AG i członek zarządu Volkswagen Truck & Bus GmbH. Markus Lipinsky, Chief Digital Officer firmy MAN Truck and Bus oraz CEO w RIO, dodaje: - Zasadniczo chodzi o umożliwienie uczestnikom uzyskania bezpośrednich korzyści poprzez podanie koniecznych informacji w odpowiednim momencie i dzięki temu ograniczenie trwonienia zasobów. W ten sposób dochodzi do optymalizacji procesów i bardziej skutecznego sterowania strumieniami towarów.
Różnorodne funkcje systemu RIO sięgają od zoptymalizowanego wykorzystania pojazdów aż do wymiany informacji wśród kierowców pojazdów ciężarowych. Aby być zawsze na bieżąco, treści platformy będą aktualizowane automatycznie poprzez tzw. chmurę danych do 40 razy w ciągu roku. RIO będzie dostępne od wiosny 2017 roku.
RIO od samego początku zachęca licznych partnerów do współpracy, aby udostępniać najlepsze rozwiązania we wszystkich dziedzinach. Ekspertyzy poszczególnych partnerów to dla klienta wartości dodane, wykraczające wyraźnie ponad możliwości poszczególnych ofert. W ten sposób RIO oferuje między innymi usługi takich firm jak Continental, Schmitz-Cargobull, Krone, czy Meiller.
Otwarta dla nowych partnerów platforma jest w stanie objąć róznorodne informacje z całego ekosystemu transportu i logistyki, połączyć je ze sobą i przetworzyć dane tak, że możliwe było wyciągnięcie z nich konkretnych zaleceń dla różnych uczestników łańcucha logistycznego.
Firma MAN, która w ramach Volkswagen Truck & Bus jest odpowiedzialna za markę RIO, wprowadzi tę nową platformę już od wiosny 2017 seryjnie do wyposażenia jednego ze swoich nowych pojazdów ciężarowych. Każdy inny dowolny pojazd ciężarowy, posiadający interfejs FMS, może zostać włączony do sieci przez zamontowanie odpowiedniego urządzenia.