Pierwszy na świecie zegar z pojazdów Scania

Pierwszy na świecie zegar z pojazdów Scania

Eksperci Scania podjęli się najtrudniejszego z wyzwań – wyścigu z czasem.

Stanęło do niego 14 pojazdów ciężarowych, rozliczanych co do sekundy. Na opuszczonym lotnisku, w kompletnej głuszy, Scania stworzyła z nich gigantyczny zegar, który będzie pracował nieprzerwanie przez 24 godziny.

Transport długodystansowy opiera się w dużej mierze na tym, aby znaleźć się we właściwym miejscu o właściwym czasie. Dlatego inżynierowie Scania poddali pojazdy nowej generacji najtrudniejszej z prób – próbie czasu. Do stworzenia pierwszego na świecie zegara z pojazdów ciężarowych wykorzystano 14 pojazdów, 90 kierowców i 70 000 metrów kwadratowych opuszczonego lotniska. Wyjątkowy zegar rusza 20 września o godzinie 19:00 czasu środkowoeuropejskiego, a jego praca będzie transmitowane online.

– Pojazdy ciężarowe to duże i mocne, a zarazem niezwykle wyrafinowane maszyny. Ich konstrukcja przypomina misterną budowę zegara. Każdy z samochodów Scania w naszym projekcie został dostosowany do swojej roli, jaką pełni w mechanizmie zegara, a system telematyczny na bieżąco monitorujący jazdę sprawił, że wprawienie go w ruch stało się możliwe – wyjaśnia Staffan Arvas, dyrektor marketingu w firmie Scania.

Każdy pojazd musiał sprostać szczególnym wymaganiom, w zależności od wskazówki, której był częścią. Te, które tworzyły sekundnik przez 24 godziny pokonywały pełen okrąg równo co 60 sekund. Samochody zlokalizowane bliżej środka zegara utrzymywały prędkość 13 km/h, zaś te na obwodzie równo 53 km/h. Dużym wyzwaniem dla pojazdów tworzących wskazówkę minutową i godzinową było idealne zsynchronizowanie startów i zatrzymań.

Aby zagwarantować odpowiednią, stałą prędkość przy zachowaniu najniższego zużycia paliwa, każdy pojazd należało nadzorować, uwzględniając jego pozycję w precyzyjnym mechanizmie zegarowym. Menedżerowie floty znajdujący się w wieży kontrolnej, stale monitorowali pojazdy, dążąc do unikania zbędnych postojów i zachowania pełnej dyspozycyjności zestawów. Kluczowa rola w projekcie przypadła jednak kierowcom, od których zależał sukces całego przedsięwzięcia.

– Największym wyzwaniem w transporcie długodystansowym jest precyzja i punktualność. Nasz zegar był wyjątkową próbą precyzji. Należało trzymać się swojego pasa i wyznaczonej prędkości przez okrągłą dobę. Wszyscy kierowcy musieli się idealnie zsynchronizować, a jedynym na to sposobem była dokładność – mówi Elin Engström, kierowca w projekcie ScaniaClock, która odpowiadała za funkcjonowanie sekundnika.

Praca zegara była rejestrowana przez pięć kamer, z różnych miejsc. Efekty wyścigu z czasem Scania, a także dodatkowe informacje o nowej generacji pojazdów i usług firmy, są dostępne na scaniaclock.com – dedykowanej stronie internetowej projektu.

Przeczytaj też:
Zamiast Opticruise - seria G33CM. Nowe skrzynie biegów Scania

Nowe skrzynie biegów zastąpią wszystkie obecne zautomatyzowane rozwiązania Scania Opticruise.

 

Nowe silniki V8 Scania - najwyższa moc w historii

Nowa generacja silników V8 w połączeniu z nowymi skrzyniami Scania Opticruise oferuje zużycie paliwa niższe o nawet 6%.

 

Hybrydowa Scania może przejechać na samych akumulatorach do 60 kilometrów

Scania wprowadza nowe elektryczne i hybrydowe ciężarówki do transportu dystrybucyjnego. W najbliższych latach do sprzedaży trafią również pojazdy transportu dalekobieżnego.

 

Zabytkowa ciężarówka - wspomnienia przewoźnika ożyły (video)

Specjalny prezent urodzinowy otrzymał od rodziny senior rodu, były właściciel firmy transportowej Friedi Slegers.

 

Pojazdy komunalne Scania dla firmy ENERIS

Na początku czerwca br. w Nadarzynie, w siedzibie Scania Polska, odbyło się przekazanie trzech pojazdów komunalnych przeznaczonych do zbiórki odpadów dla Grupy ENERIS.

 

Redukcje zatrudnienia w Scania. Tysiące miejsc pracy jest zagrożonych

Zapotrzebowanie na ciężarówki i autobusy drastycznie spadło.

 

Jak zrobiono pływający holownik z ciężarówki Scania

Okazuje się, że holownik można zbudować wykorzystując kabinę ciężarówki.

 

Scania dostarczy 75 elektrycznych samochodów ciężarowych

Scania i wiodący norweski hurtownik żywności ASKO od dawna współpracują w zakresie dostaw nowych samochodów ciężarowych.

 

Co mają wspólnego: pająk, mur chiński, wielbłądy i Scania? - Nowa kampania sprzedażowa Scania Polska

Pojazdy używane Scania są dostępne w atrakcyjnych cenach w ramach nowej kampanii sprzedażowej Scania pt. Niewiarygodna prawda.

 

Wyszukiwarka

Informacje

Zapisz się do newslettera

Raz w tygodniu otrzymasz od nas przegląd wydarzeń z branży TSL