Finał konkursu Drivers Fuel Challenge 2016

Finał konkursu Drivers Fuel Challenge 2016

W piątek, 9 sierpnia 28 kierowców samochodów ciężarowych z całego świata spotkało się na torze testowym Volvo Trucks w Goeteborgu, w Szwecji.

Uczestnicy rywalizowali ze sobą w decydującej rundzie konkursu Drivers’ Fuel Challenge. Zadaniem uczestników było pokonanie pojazdem Volvo FH toru o długości 6,9 km, zużywając przy tym jak najmniej paliwa. Ale to nie wszystko: w tegorocznej edycji konkursu, ci, którzy ukończyli swój przejazd przed upływem określonego czasu, otrzymywali dodatkowe punkty.

– W dzisiejszych czasach decydujące znaczenie dla firm transportowych ma dotrzymywanie terminów dostaw. Dzięki wprowadzeniu ograniczenia czasowego, Drivers’ Fuel Challenge jeszcze lepiej weryfikuje umiejętności, jakich wymaga się od kierowców w ich codziennej pracy. Żeby wygrać, kierowca musi wyjątkowo starannie zaplanować jazdę, przewidywać manewry i oszczędzać paliwo – mówi Ricard Fritz, wiceprezes ds. produktów i sprzedaży pojazdów w Volvo Trucks.

Warunkiem powodzenia w konkursie było osiągnięcie dużej prędkości średniej przy jak najniższym zużyciu paliwa – a umożliwiło to Volvo FH wyposażone w niedawno udoskonalony układ napędowy.

– Istotą naszego zmodernizowanego układu napędowego jest perfekcyjne współdziałanie silnika i skrzyni biegów w celu zapewnienia jeszcze większej efektywności transportu – mówi Mats Franzén, menedżer produktu ds. silników w dziale Powertrain Components Volvo Trucks.

Na koszty paliwa przypada około jedna trzecia całkowitych kosztów firmy transportowej. Dlatego Volvo Trucks nieustannie reaguje na rosnące wymagania klientów w zakresie ekonomicznego transportu. Jednak aby prowadzić naprawdę ekonomiczną działalność transportową, nie wystarczy dysponować nowoczesnym samochodem ciężarowym – potrzebny jest również dobry kierowca. I to właśnie jest powód, dla którego Volvo Trucks przykłada wielką wagę do procedur przekazania pojazdu i profesjonalnego szkolenia kierowców.

– Poprzez Drivers’ Fuel Challenge chcemy pokazać, ile tak naprawdę zależy od dobrego kierowcy. Kierowca jeżdżący ekonomicznie może zapewnić swojej firmie nawet dziesięcioprocentowe oszczędności na kosztach paliwa. W dłuższej perspektywie sumują się one w pokaźne kwoty. Osobiście jestem pod dużym wrażeniem tego, jak doskonale kierowcy potrafili wykorzystać potencjał i technologię samochodów ciężarowych – podkreśla Lene Larsen, menedżer projektu ds. Drivers’ Fuel Challenge w Volvo Trucks.

Zwycięstwo w Drivers’ Fuel Challenge było nie lada wyczynem. W finale konkursu rywalizowało ze sobą 28 najlepszych kierowców z całego świata, wyłonionych w finałach regionalnych i krajowych, spośród ponad 12 000 uczestników.

Z tej grupy do ścisłego finału zakwalifikowało się czterech finalistów: Stanislav Martynov z Rosji, Emir Salihović z Bośni i Hercegowiny, Tomáš Horčička z Czech i Kjetil Dale z Norwegii. Najlepszym z nich okazał się Tomáš Horčička.

– Zwycięstwo w Drivers’ Fuel Challenge jest dla mnie czymś niesamowitym. A ponieważ jestem kierowcą i jednocześnie właścicielem firmy transportowej, zdaję sobie sprawę, jak ważna jest umiejętność ekonomicznej jazdy – mówi Tomáš Horčička.

Oprócz tytułu najbardziej ekonomicznego kierowcy samochodu ciężarowego na świecie, zwycięzca otrzymał zaproszenie dla dwóch osób na dowolny wyścig Formuły 1 jako gość specjalny.

W trakcie globalnego finału konkursu, reprezentujący Polskę Piotr Krahel uzyskał drugi najniższy wynik zużycia paliwa w pierwszej porannej rundzie kwalifikacyjnej, jednak do zakwalifikowania się do dalszej rywalizacji zabrakło mu punktów bonusowych za czas przejazdu.

Przeczytaj też:
Modyfikacje w silnikach Volvo Trucks

Volvo Trucks wprowadza szereg istotnych modyfikacji w swoich silnikach 11- i 13-litrowych spełniających normę emisji spalin Euro 6, których celem jest zapewnienie niższego zużycia paliwa przy jednoczesnej poprawie właściwości jezdnych.

Październik przyniósł kolejne wzrosty

W październiku 2021r. zarejestrowano 2927 pojazdów użytkowych pow. 3,5 t, to 16% więcej niż przed rokiem i więcej niż we wrześniu br.

Ponowny wzrost liczby nowych samochodów ciężarowych

We wrześniu 2021 r. zarejestrowano 2781 wszystkich rodzajów pojazdów użytkowych pow. 3,5 t, to 32,4% więcej niż przed rokiem i więcej niż w sierpniu br. (+37,5%).

Volvo Trucks z największym zamówieniem na elektryczne ciężarówki

Duński gigant logistyczny firma DFDS zamówiła od Volvo Trucks ponad 100 elektrycznych ciężarówek typu FM Electric.

Test Volvo FE Electric, są już pierwsze wyniki

Elektromobilność na rynku samochodów ciężarowych to temat, który dopiero rodzi się na polskich i europejskich drogach.

Kolejna edycja akcji Profesjonalni Kierowcy na autodromie Jastrząb

W dniu 9 września Autodrom Jastrząb wypełnił się uczestnikami akcji Profesjonalni Kierowcy, którzy otrzymali certyfikaty potwierdzające ich sumienne przygotowanie do zawodu.

Rejestracje samochodów ciężarowych w maju 2021

Od początku 2021 roku przybyło 14 039 nowych pojazdów użytkowych o DMC pow. 3,5 t. - ciężarówek i autobusów - co oznacza dwukrotny wzrost (+96,6%) w skali roku.

Elektryczne ciężarówki będą musiały mieć ostrzegawcze sygnały dźwiękowe

Volvo Trucks opracowało akustyczny system ostrzegawczy dla modeli samochodów ciężarowych z napędem elektrycznym.

Używane ciężarówki Volvo Trucks dostępne przez internet

Volvo Trucks uruchamia nową platformę w Europie do kupowania używanych samochodów ciężarowych przez internet.

Zapisz się do newslettera

Raz w tygodniu otrzymasz od nas przegląd wydarzeń z branży TSL

Wyszukiwarka

Informacje