Opony ciężarowe Goodyear najszybsze na świecie

Opony ciężarowe Goodyear najszybsze na świecie

Opracowany przez Volvo Trucks The Iron Knight pobił dwa światowe rekordy prędkości ciężarówek na oponach Goodyeara.

W rezultacie opony marki stały się najszybszym ogumieniem dla tego rodzaju pojazdów użytkowych. Skonstruowane i wyprodukowane przez amerykański koncern specjalne opony są wynikiem stałej współpracy i zaawansowanego partnerstwa z wiodącym producentem ciężarówek, firmą Volvo Trucks.

Ogumienie Goodyeara dla The Iron Knight pomogło 4,5-tonowej ciężarówce o mocy 2400 KM uzyskać średnią prędkość 169.09 km/godz. w czasie 21,29 sekundy na dystansie ponad 1000 metrów ze startu zatrzymanego. Ten wyjątkowy pojazd pobił również rekord na dystansie 500 metrów, rozpędzając się do 131.29 km/godz. w 13,71 sekund ze startu zatrzymanego. Warty podkreślenia jest również fakt, że w czasie prób ciężarówka Volvo Trucks osiągnęła maksymalną prędkość 276 km/godz.

Technologie zastosowane w oponach specjalnie skonstruowanych przez Goodyeara dla pojazdu podejmującego próbę bicia rekordu prędkości opierają się na doświadczeniach zdobytych przez markę w czasie wyścigów ciężarowych. Do produkcji wykorzystano standardowe osnowy najnowszej generacji, identyczne z wykorzystywanymi na co dzień w pojazdach użytkowych jeżdżących w całej Europie. Tym samym nowy rekord świata uzyskany na oponach ciężarowych Goodyear jest podkreśleniem wiodącej pozycji technologicznej marki w branży transportowej.

- Przy takiej mocy i momencie obrotowym zapewnienie 4,5-tonowej ciężarówce odpowiedniej trakcji przy prędkościach sięgających 280 km/godz. to prawdziwe wyzwanie dla ogumienia – powiedział Laurent Colantonio, dyrektor ds. technologii opon użytkowych Goodyear w regionie EMEA. - Skonstruowanie produktu, który bije rekord świata prędkości, świadczy o naszej specjalizacji w stosowaniu zaawansowanych technologii i innowacji do produkcji wyjątkowych opon. Dotyczy to zarówno ogumienia dla The Iron Knight, jak i standardowych opon ciężarowych, które oferują najwyższe osiągi wszystkim klientom, pomagając jednocześnie ograniczać całkowite koszty użytkowania.

Opony Goodyear 315/70R22.5 na oś kierowaną The Iron Knight powstały na bazie ogumienia wyścigowego Goodyear Truck Racing wykorzystywanego przez wszystkie pojazdy ciężarowe startujące w zawodach odbywających się w ramach Mistrzostwach Europy Samochodów Ciężarowych FIA. Opony na oś napędową w rozmiarze 495/45R22.5 są w stanie przenosić ogromny moment obrotowy wytwarzany przez pojazd opracowany przez Volvo Trucks. Ogumienie na obie osie powstaje w oparciu o standardowe osnowy ciężarowe marki, ze specjalnie opracowanymi mieszankami i wzorami bieżnika. Opona użyta do bicia rekordów posiada na ścianie bocznej specjalnie oznaczenie Goodyear The Iron Knight.

Rekordowe przejazdy odbyły się na zamkniętym torze testowym w północnej Szwecji. Za kierownicą The Iron Knight siedział Boije Ovebrink, który posiada ponad 30-letnie doświadczenie w wyścigach samochodowych i ciężarowych, a także pobił w przeszłości pięć rekordów prędkości. Obecnie uzyskane wyniki są analizowane przez FIA, międzynarodowe stowarzyszenie sportów motorowych.

Volvo Trucks i Goodyear łączy długa historia współpracy, szczególnie w zakresie bicia światowych rekordów prędkości. Mean Green, również prowadzona przez Boije Ovebrinka, to najszybsza ciężarówka hybrydowa, która w 2012 roku na specjalnie skonstruowanych oponach ciężarowych Goodyear pobiła dwa rekordy prędkości.

Przeczytaj też:
Jak elektryczne ciężarówki spisują się zimą?

Wydaje się, że przed elektromobilnością nie uciekniemy. Jest to nadal jeszcze mało rozpoznany segment mobilności, jednak bardzo fascynujący i oczeklujący na wiele wyzwań, np. zima...

Sprzedaż samochodów ciężarowych w listopadzie 2021

To przedostatni miesiąc podsumowań sprzedaży samochodów ciężarowych w drugim roku pandemii.

Modyfikacje w silnikach Volvo Trucks

Volvo Trucks wprowadza szereg istotnych modyfikacji w swoich silnikach 11- i 13-litrowych spełniających normę emisji spalin Euro 6, których celem jest zapewnienie niższego zużycia paliwa przy jednoczesnej poprawie właściwości jezdnych.

Październik przyniósł kolejne wzrosty

W październiku 2021r. zarejestrowano 2927 pojazdów użytkowych pow. 3,5 t, to 16% więcej niż przed rokiem i więcej niż we wrześniu br.

Ponowny wzrost liczby nowych samochodów ciężarowych

We wrześniu 2021 r. zarejestrowano 2781 wszystkich rodzajów pojazdów użytkowych pow. 3,5 t, to 32,4% więcej niż przed rokiem i więcej niż w sierpniu br. (+37,5%).

Volvo Trucks z największym zamówieniem na elektryczne ciężarówki

Duński gigant logistyczny firma DFDS zamówiła od Volvo Trucks ponad 100 elektrycznych ciężarówek typu FM Electric.

Test Volvo FE Electric, są już pierwsze wyniki

Elektromobilność na rynku samochodów ciężarowych to temat, który dopiero rodzi się na polskich i europejskich drogach.

Kolejna edycja akcji Profesjonalni Kierowcy na autodromie Jastrząb

W dniu 9 września Autodrom Jastrząb wypełnił się uczestnikami akcji Profesjonalni Kierowcy, którzy otrzymali certyfikaty potwierdzające ich sumienne przygotowanie do zawodu.

Rejestracje samochodów ciężarowych w maju 2021

Od początku 2021 roku przybyło 14 039 nowych pojazdów użytkowych o DMC pow. 3,5 t. - ciężarówek i autobusów - co oznacza dwukrotny wzrost (+96,6%) w skali roku.

Wyszukiwarka

Informacje