Dachser z szybszym transportem do Chin

Dachser z szybszym transportem do Chin

Dachser wykorzystuje drogę lądową, by transportować towary swoich klientów pomiędzy Europą a Chinami.

Licząca blisko 11-tys. km trasa lądowa, stanowiąca nowy Jedwabny Szlak, pokonywana jest obecnie koleją jako alternatywa dla transportu lotniczego i morskiego. Polskim punktem na Jedwabnym Szlaku Dachser są Małaszewicze. Jedną z firm korzystających z tej trasy jest obecna także w Polsce firma Wilo - działający w skali globalnej niemiecki producent pomp i systemów pompowych.

Biorąc pod uwagę wymogi procesów produkcyjnych, za radą Dachser, Wilo zdecydował się na przyspieszenie swoich morskich transportów z Chin do Europy wykorzystując w tym celu kolej. Operator regularnie bowiem przewozi ładunki drobnicowe swoich klientów na trasie biegnącej wzdłuż nowego Jedwabnego Szlaku. W ramach kompleksowej obsługi Dachser odbiera części z fabryki Wilo w Chinach, zapewnia ich transport lądowy z Chin poprzez Kazachstan, Rosję, Białoruś, polski oddział w Małaszewiczach do końcowego przystanku kolejowego w Hamburgu. Tam na rzecz klienta załatwia procedury celne, a następnie dostarcza części do fabryki Wilo w Dortmundzie. Wszystkie te operacje trwają 17 dni.

Droga kolejowa pomiędzy Chinami a Europą wzdłuż nowego Jedwabnego Szlaku jest obecnie oceniana jako bezpieczna i przewidywalna. - Pociągi są z reguły na czas, a raporty statusowe są przygotowywane przynajmniej raz dziennie, umożliwiając śledzenie towarów przez GPS – komentuje Helmut Lustinetz, stojący na czele Global Partner Management w DACHSER Air & Sea Logistics.

Pod względem wolumenu transport kolejowy stanowi niszę w stosunku do przewozów morskich. Jednak ma duże znacznie, kiedy liczy się czas dostawy (14 - 16 dni w porównaniu z 38-45 dni w przypadku transport morskiego), a jednocześnie gdy przesyłka nie jest na tyle pilna, by uzasadniała poniesienie kosztu transportu lotniczego (pozwala uzyskać czas 3-6 dni). W rezultacie eksperci szacują, że wykorzystanie na nowo odkrytej trasy zyska na znaczeniu w ciągu najbliższych kilku lat. Otworzy to nowy, nowoczesny rozdział w historii Jedwabnego Szlaku.

4trucks.pl / Dachser

Wyszukiwarka

Informacje

Zapisz się do newslettera

Raz w tygodniu otrzymasz od nas przegląd wydarzeń z branży TSL