×

Ostrzeżenie

JUser::_load: Nie można załadować danych użytkownika o ID: 49.
Hybrydowe autobusy Volvo zamówione do Belgii

Hybrydowe autobusy Volvo zamówione do Belgii

Volvo otrzymało zamówienie z miejscowości Namur w Belgii na 11 elektrycznych autobusów hybrydowych oraz 2 stacje ładowania autobusów elektrycznych.

Stacje ładowania zostaną dostarczone przez ABB. Jest to jak do tej pory największe zamówienie na systemy elektrycznych autobusów Volvo.

Wiele miast wprowadza systemy autobusów elektrycznych w celu rozwiązania problemu zanieczyszczenia powietrza i wysokiego poziomu hałasu. Położona w południowej Belgii miejscowość Namur, wraz z zarządem transportu publicznego i operatorem TEC, kupuje obecnie od Volvo 11 elektrycznych hybryd i 2 zautomatyzowane stacje ładowania autobusów. Stacje ładowania dostarczy ABB.

TEC zamówiło kompleksowy system, co oznacza, że Volvo będzie odpowiedzialne w całości za serwisowanie pojazdów, konserwację akumulatorów oraz standardowych stacji ładujących za stałą opłatę miesięczną. Rozpoczęcie przewozów planowane jest na koniec 2016 roku.

- Systemy autobusów elektrycznych to kosztowo efektywne rozwiązanie dla miast chcących obniżyć poziom zanieczyszczenia powietrza i hałasu. Volvo i ABB posiadają całościową i konkurencyjną ofertę dla miast na całym świecie, które dążą do wprowadzenia systemu zrównoważonego transportu - powiedział Håkan Agnevall, Prezes Volvo Buses.

- Każdego roku Grupa TEC przewozi ponad 250 milionów pasażerów. Naszą społeczną odpowiedzialnością jest rozwijanie zrównoważonych rozwiązań transportowych, co jest możliwe szczególnie poprzez ulepszanie wydajności energetycznej naszej floty pojazdów. Elektryczna hybryda Volvo 7900 spełnia nasze wymogi. Cicha praca pojazdów polepszy jakość życia mieszkańców Namur - powiedział Vincent Peremans, prezes zarządu Grupy TEC.

Cicha i bezemisyjna praca
Elektryczna hybryda Volvo 7900 pracuje cicho i bezemisyjnie dzięki energii odnawialnej na odcinku około siedmiu kilometrów. Akumulatory są szybko ładowane (w ciągu zaledwie kilku minut) na końcowych przystankach trasy, a także za każdym razem, gdy pojazd hamuje. Dodatkowe wyposażenie autobusów stanowi niewielki silnik diesla, który zwiększa zasięg i możliwości pojazdów.

W porównaniu ze standardowymi autobusami, elektryczna hybryda dostarcza wymierne korzyści dla środowiska. Całkowite zużycie energii jest o 601 procent niższe.

4trucks.pl / Volvo