Opony Michelin na Rajdzie Dakar 2016

Opony Michelin na Rajdzie Dakar 2016

Zakończył się Rajd Dakar 2016, podczas którego dostawcą opon, na którego postawiło najwięcej zespołów, było Michelin.

Firma przygotowała ogumienie dla większości z 354 pojazdów zgłoszonych do tegorocznego wyścigu. Podczas Dakaru 2016 zespoły rajdowe wykorzystały ponad 3 000 opon Michelin.

Na potrzeby tegorocznego wyścigu firma Michelin przygotowała następujące opony dla pojazdów z poszczególnych kategorii:

Samochody – opony MICHELIN D16 oraz MICHELIN Latitude C
Wszystkie załogi Peugeot Sport (Sébastien Loeb, Stéphane Peterhansel, Carlos Sain oraz Cyril Despres) wystartowały na oponach MICHELIN D16 opracowanych specjalnie do pojazdów Peugeot 2008 DKR z napędem na przednie koła.

Opona MICHELIN D16 nie jest tylko zwykłą modyfikacją swojej poprzedniczki. W porównaniu z ubiegłorocznym modelem posiada nowe konstrukcję oraz wzór bieżnika oraz niższą wagę. Głównymi założeniami inżynierów Michelin przy jej opracowywaniu były lepsza przyczepność na każdym rodzaju nawierzchni, większa kontrola i stabilność podczas hamowania, a także większy komfort prowadzenia, tak istotny podczas długi rajdowych odcinków.

Opony MICHELIN D16 dedykowane są do samochodów z napędem na przednie koła, natomiast MICHELIN Latitude C przeznaczona jest do samochodów 4x4, takich X-Raid Minis czy Toyota Hiluxes.

Motocykle – MICHELIN Desert Race wraz z wkładem MICHELIN Bib Mousse
Opony MICHELIN Desert Race to sprawdzone rozwiązanie, które istotnie przyczyniło się do ostatnich pięciu zwycięstw Rajdu Dakar w kategorii motocykli. Podczas rywalizacji zawodnicy korzystają również z wkładów piankowych MICHELIN Bib Mousse, które są lżejsze od tradycyjnych dętek. Zapewniają one równowartość ciśnienia 1,2 bara i eliminują konieczność wymiany dętki w przypadku jej przebicia.

Ciężarówki – MICHELIN XZL+
Opony MICHELIN XZL+ to wiodące ogumienie do ciężarówek startujących w rajdach terenowych. O ich osiągach i wytrzymałości świadczy fakt, że na co dzień używane są przez pojazdy pracujące na placach budowy.

Pojazdy typu buggy – BFGoodrich Baja T/A KR2
Ogumienie BFGoodrich Baja T/A KR2, z portfolio jednej z marek grupy Michelin wyspecjalizowanej w rozwiązaniach off-road, odpowiada wymaganiom pojazdów buggy, które są lżejsze niż samochody z napędem na cztery koła.

Po zakończeniu Rajdu Dakar zużyte opony będą badane, a informacje trafią do Centrum Badań i Rozwoju Michelin we francuskim Ladoux koło Clermont-Ferrand.

4trucks.pl / Michelin

Wyszukiwarka

Informacje

Zapisz się do newslettera

Raz w tygodniu otrzymasz od nas przegląd wydarzeń z branży TSL