×

Ostrzeżenie

JUser::_load: Nie można załadować danych użytkownika o ID: 49.
Bezpieczna jazdA2 - nowa kampania bezpieczeństwa ruchu drogowego

Bezpieczna jazdA2 - nowa kampania bezpieczeństwa ruchu drogowego

Co miesiąc w Polsce rejestrowanych jest średnio niemal 11 tys. samochodów ciężarowych.

Ze statystyk prowadzonych przez Centralną Ewidencję Pojazdów i Kierowców wynika, że w pierwszych trzech kwartałach 2015 roku zostało zarejestrowanych 98 194 TIR-ów (stan na koniec 2014 roku to 3 037 427). W obliczu rosnącej liczby pojazdów – zwłaszcza ciężarowych, Autostrada Wielkopolska SA w akcji Bezpieczna jazdA2. Lubię to! zwraca uwagę na problem bezmyślnego wyprzedzania. W projekcie wzięli udział dziennikarze motoryzacyjni – Juliusz Szalek i Maciej Wisławski, którzy w filmie zawierającym drastyczne sceny apelują do kierowców „Pohamuj się – nie wyprzedzaj bezmyślnie!”. Patronat honorowy nad kampanią sprawuje Krajowa Rada Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego.

Jednym z celów zrównoważonego rozwoju wyznaczonych przez Zgromadzenie Ogólne ONZ w sierpniu 2015 roku jest zmniejszenie o połowę liczby wypadków na drogach na całym świecie do 2020 roku. Instytucje działające na rzecz poprawy bezpieczeństwa stoją przed ogromnym wyzwaniem - tym bardziej, że w ciągu zaledwie ostatnich trzech lat liczba zarejestrowanych pojazdów wzrosła o 16%.

- Natężenie ruchu – także na koncesyjnym odcinku autostrady A2 - jest coraz większe, dlatego są nam potrzebne nie tylko dobre drogi, ale też edukacja z zakresu bezpiecznej jazdy. Na autostradzie bardzo częstym problemem są wyprzedzające się TIR-y. Ich kierowcy, rozpoczynając manewr wyprzedzania drugiego samochodu ciężarowego, często nie zdają sobie sprawy z tego, jak szybko zbliża się do nich samochód osobowy poruszający się lewym pasem. Skutki mogą być tragiczne, dlatego w trzeciej edycji akcji Bezpieczna jazdA2 namawiamy do pohamowania się od bezmyślnego wyprzedzaniamówi Zofia Kwiatkowska, rzeczniczka prasowa AWSA.

Osią kampanii jest film z udziałem liderów opinii – Juliusza Szalka i Macieja Wisławskiego. Można go obejrzeć na oficjalnym kanale AWSA w serwisie YouTube. Przesłanie akcji - #pohamujsie – zostało także umieszczone na naklejkach, które nawiązują nie tylko do bezmyślnego wyprzedzania, ale też innych problemów drogowych jak jazda pod wpływem alkoholu, nieprzestrzeganie ograniczeń prędkości, niepatrzenie w lusterko wsteczne. Trafiły one do kierowców poruszających się w dniach 14-15 listopada br. koncesyjnym odcinkiem autostrady A2. Dodatkowo na profilu AWSA na Facebooku publikowane są statystyki i wskazówki dotyczące bezpiecznej jazdy, prowadzone są także konkursy tematyczne.

Autostrada Wielkopolska SA od lat podejmuje działania mające na celu edukację kierowców z zakresu bezpiecznej jazdy. Poprzednie edycje kampanii „Bezpieczna JazdA2. Lubię to!” realizowano kolejno w 2013 i 2014 roku.

4trucks.pl / AWSA