Alternatywne układy napędowe Euro 6 Scania

Scania 320

Scania wprowadza kompleksową ofertę układów napędowych zgodnych z normą Euro 6 wykorzystujących paliwa alternatywne.

Motywuje ją ku temu długoterminowy plan przewidujący wdrożenie najszerszej na rynku gamy zrównoważonych rozwiązań dla transportu. Kluczową rolę wśród produktów podporządkowanych temu celowi odgrywa hybrydowa ciężarówka dystrybucyjna, łącząca silnik elektryczny i spalinowy, zasilany biodieslem. Inne jednostki napędowe opracowane przez firmę Scania zasilane są biodieslem, bioetanolem, biogazem oraz HVO (ang. Hydrotreated Vegetable Oil – uwodorniony olej roślinny). Dzięki nim Scania umacnia wiodącą pozycję na rynku, jako producent bogatej gamy pojazdów z alternatywnymi źródłami napędu.

- Nie jest istotne, o jaki rodzaj eksploatacji chodzi i jakie są lokalne uwarunkowania, Scania zawsze może zaproponować alternatywę, tu i teraz - mówi Christopher Podgorski, senior vice president Scania Trucks - Ten debiut pozwala nam zademonstrować przewoźnikom, że mogą zredukować emisję CO2 w niezwykle prosty sposób, z niczego nie rezygnując i nie ponosząc nadmiernych wydatków.

Najnowszą i najważniejszą częścią oferty firmy Scania jest hybrydowa ciężarówka, która poddawana jest już testom przez przedstawicieli specjalistycznej prasy europejskiej. Hybrydowy układ napędowy opracowany przez firmę Scania pozwala ciężarówce pokonać do 2 km wyłącznie na silniku elektrycznym.

Przeznaczeniem napędu elektrycznego jest przede wszystkim praca w warunkach, z którymi inne rozwiązania nie harmonizują tak dobrze. Przykładem służy nocna dystrybucja miejska, gdy wymagany jest niski poziom hałasu lub jazda na terenie magazynów czy parkingów, gdzie emisja spalin jest niepożądana. Silnik elektryczny współpracuje z 9-litrowym dieslem Euro 6 firmy Scania o mocy 320 KM, który może być napędzany 100-procentowym biodieslem, wykorzystującym FAME (ang. Fatty Acid Methyl Esters – estry metylowe kwasów tłuszczowych) lub wspomnianym HVO. W przypadku tego ostatniego poziom emisji CO2 może zostać zredukowany nawet o 92%.

Scania była pierwszą firmą, która rozpoczęła seryjną produkcję i sprzedaż silników Euro 6, najostrzejszego standardu emisji spalin, jaki obowiązuje w Europie. Była również pierwszą, która zaproponowała kompletną gamę jednostek napędowych przystosowaną do trzech zasadniczych typów biodiesla, a warto pamiętać, że użycie biopaliw z dodatkami typu FAME może zredukować emisję CO2 o 65%.

Ponadto Scania zapaliła w 2015 r. „zielone światło” paliwu HVO, które może być stosowane w silnikach zgodnych z Euro 5 i Euro 6. Ten pochodzący ze źródeł odnawialnych gatunek biodiesla może obniżyć emisję CO2 o 90%.

4trucks.pl / Scania

Wyszukiwarka

Informacje

Zapisz się do newslettera

Raz w tygodniu otrzymasz od nas przegląd wydarzeń z branży TSL