Silnik PACCAR MX-11 w Ameryce Północnej
Firma PACCAR rozszerza swój asortyment silników w Ameryce Północnej o nowy silnik PACCAR MX-11, o mocy do 430 KM i momencie obrotowym 2100 Nm.
- Silnik PACCAR MX-11 został zaprojektowany z myślą o zapewnieniu optymalnego działania i oszczędnego zużycia paliwa, najwyższej w branży trwałości i niezawodności oraz cichego środowiska pracy dla kierowcy – powiedział Landon Sproull, wiceprezes PACCAR. – Dzięki ponad 50-letniej historii rozwoju silników i specjalistycznej wiedzy PACCAR w zakresie produkcji, firma stała się jednym z wiodących producentów silników wysokoprężnych na świecie.
Silnik PACCAR MX-11 o pojemności 10,8 l można scharakteryzować jako połączenie najnowocześniejszych innowacji i sprawdzonych technologii, które zmniejszają jego wagę i zapewniają cechy potrzebne w licznych zastosowaniach drogowych i specjalistycznych. Konstrukcja silnika PACCAR MX-11 z podwójnym wałkiem rozrządu w głowicy w połączeniu ze zwartym blokiem silnika i głowicą cylindrów wykonanymi z żeliwa wermikularnego (CGI) gwarantują wysoką trwałość, pozwalającą spełnić najwyższy w branży standard B10 (zakładający, że 90 procent jednostek będzie nadal działać) przy przebiegu miliona mil (1,6 mln km). W silniku PACCAR MX-11 wykorzystano technologię common rail pozwalającą uzyskiwać ciśnienie wtrysku do 2 500 barów, co zapewnia optymalizację zapłonu i najniższe możliwe poziomy zużycia paliwa i hałasu.
PACCAR jest światowym liderem technologicznym w dziedzinie projektowania, wytwarzania i wspierania klientów szukających wysokiej jakości samochodów ciężarowych przystosowanych do niewielkich, średnich i dużych obciążeń, sprzedawanych pod markami Kenworth, Peterbilt i DAF. PACCAR zajmuje się również projektowaniem i produkcją nowoczesnych silników wysokoprężnych, świadczy usługi finansowe i informatyczne związane ze swoją główną działalnością oraz zajmuje się dystrybucją części zamiennych do samochodów ciężarowych.
4trucks.pl / DAF Trucks Polska