×

Ostrzeżenie

JUser::_load: Nie można załadować danych użytkownika o ID: 49.
IVECO Eurocargo: ciężarówka, która lubi miasto

IVECO Eurocargo: ciężarówka, która lubi miasto

Tegoroczne uroczystości z okazji 40-lecia IVECO uświetnia premiera nowego Eurocargo — ciężarówki wyznaczającej miejski rytm.

Eurocargo jest idealnym partnerem do realizacji miejskich projektów: pełen szacunku do ludzi i środowiska, a zarazem szczycący się innowacyjnymi funkcjami oraz nowoczesną stylistyką. Pojazd oferuje zarówno niskie zużycie paliwa, jak i doskonałą zwrotność oraz wszechstronność.

Zaledwie dwa lata po debiucie rynkowym wersji z silnikiem Euro VI IVECO wprowadził dalsze udoskonalenia do pojazdu, który wybrało już pół miliona klientów w Europie, Afryce, Azji Środkowej, Australii i Ameryce Łacińskiej. Ciężarówka Eurocargo jest liderem rynkowym i technologicznym w Europie. Nowy model, który stanowi ukoronowanie ewolucji gamy IVECO, wprowadza istotne innowacje w aspekcie silników, bezpieczeństwa, komfortu, redukcji kosztów i ekologiczności. Kontynuuje on również sukces modeli Stralis i Daily, które zdobyły odpowiednio tytuły Międzynarodowego samochodu ciężarowego roku 2013 i Międzynarodowego samochodu dostawczego roku 2015.

Nowy Eurocargo jest jedynym pojazdem średniej wielkości w swojej kategorii, który wyposażono w silnik EURO VI wykorzystujący wyłącznie technologię HI-SCR z pasywnym filtrem cząstek stałych DPF. HI-SCR jest jedynym systemem obróbki spalin, który nie zmienia procesu spalania, gdyż trafia do niego czyste powietrze zamiast mieszanki powietrza i zawróconych spalin.

Pojazdy średniej wielkości wykorzystywane są głównie do dystrybucji w mieście lub do świadczenia usług komunalnych. Z tego względu priorytetem IVECO było podniesienie osiągów i redukcja zużycia paliwa nowego Eurocargo. Dla modelu przewidziano gamę ośmiu silników, z których dwa to
czterocylindrowe silniki Tector 5 o mocy 160 i 190 KM, dostosowane do warunków operacyjnych właściwych dla środowiska miejskiego. Dodatkowo, dzięki wdrożeniu nowej turbosprężarki oraz zwiększeniu stopnia sprężania zwiększono moment obrotowy przy prędkościach poniżej 1200 obr./min., Eurocargo jest w stanie reagować bardziej dynamicznie przy przyspieszaniu. W rezultacie uzyskuje się oszczędność paliwa sięgającą nawet 8%.

W przypadku tras długich i pozamiejskich Eurocargo oszczędza paliwo dzięki dwóm systemom: EcoSwitch, który wydłuża czas jazdy na szóstym biegu i ogranicza redukcję do czwartego biegu, oraz funkcji EcoRoll (dostępnej w wersjach z dwunastoma biegami) wykorzystującej siłę bezwładności pojazdu podczas zjazdu ze zbocza. Ważnym aspektem odnowionej wersji Eurocargo jest także bezpieczeństwo: poza poduszką powietrzną i elementami sterowania umieszczonymi w kierownicy nowy Eurocargo jest wyposażony we wszystkie kluczowe układy wspomagania, takie jak: system ostrzegania przed niezamierzoną zmianą pasa ruchu (LDWS), zaawansowany system hamowania awaryjnego (AEBS) i system regulujący prędkość jazdy (ACC). W celu podniesienia poziomu bezpieczeństwa i widoczności podczas jazdy pojazd wyposażono w standardzie w światła LED do jazdy dziennej (DRL). Lampy przednie typu Xenon dostępne są jako opcja.

Eurocargo nie tylko ma wiele nowych cech, ale też opiera się na zupełnie nowej koncepcji stylistycznej, odzwierciedlającej pionierskie rozwiązania zastosowane w Daily: nowe deflektory powietrza i nową osłonę chłodnicy, która wygląda niczym uśmiech wyłaniający się spod wielkiego, centralnie umieszczonego logo marki.

Kampania reklamowa promująca Eurocargo, której myśl przewodnia brzmi: „Wyznacza miejski rytm”, przedstawia pojazd jako centralny element scenerii miejskiej.

4trucks.pl / IVECO

Przeczytaj też:
Pierwsze w Polsce śmieciarki zasilane skroplonym gazem ziemnym LNG Zamówione przez PGK w Śremie trzy pojazdy do zbiórki odpadów, zabudowane na podwoziach IVECOS-WAY, to pierwsze w naszym kraju tego rodzaju pojazdy zasilane LNG. Flota tego wielkopolskiego przedsiębiorstwa komunalnego wzbogaciła się także o imponujący zestaw z ciągnikiem siodłowym IVECO S-WAY, również napędzany ekologicznym LNG.
Rusza produkcja VW Caddy z napędem CNG W zakładzie Volkswagen Poznań ruszyła produkcja kolejnej wersji modelu Caddy 5 - z napędem na gaz ziemny CNG.
Ciężarówki gazowe nie podlegają zakazowi jazdy nocnej Grupa Hegelmann złożyła zamówienie na 150 ciągników siodłowych IVECO S-WAY LNG oraz 10 ciągników siodłowych IVECO S-WAY CNG.
Gaz czy biogaz? Pojazdy na gaz stają się coraz bardziej popularne w całej Europie, ale rynki takie jak Hiszpania, Włochy, Francja, Niemcy oraz Europa Środkowo-Wschodnia wysuwają się na pierwszy plan.
Co w zamian za rosyjski gaz do napędu samochodów ciężarowych CNG LNG? Komisja Europejska ogłasza ograniczenie zależności od rosyjskiego gazu dla transportów ciężarowych.
Co oznacza program H2-ICE Wkrótce może się okazać, że napędy elektryczne nie spełniają oczekiwań branży transportowej i na rynku pojawi się kolejna technologia. Technologia ta nie jest niczym nowym, jednak do tej pory zdecydowanie ustępowała miejsca przekazom medialnym gloryfikującym napędy elektryczne. Obecnie wyraźniej widać wzrost zainteresowania napędem wodorowym, czego dowodem jest choćby niedawna nagroda Truck Innovation Award 2022 dla DAF'a XF Hydrogen.
Amazon zamawia IVECO S-WAY CNG IVECO dostarczyło już pierwsza partię 216 jednostek IVECO S-WAY CNG (na sprężony gaz ziemny), kolejne 848 jednostek zostanie dostarczone w połowie 2022 roku. Oznacza to, że całkowite zamówienie wynosi 1064 ciężarówek.
AGROMEX z nowymi ciągnikami siodłowymi IVECO S-WAY LNG Firma AGROMEX Wojciech i Jacek Fraszka Sp. j. odebrała pierwsze 18 ciągników IVECO S-WAY LNG z 30 sztuk zamówionych na rok 2021. Dołączą one do 20 pojazdów IVECO S-WAY LNG, które pracują już w firmie AGROMEX od 2020 roku.
IVECO S-WAY LNG dla firmy Don Trucking Firma transportowa Don Trucking odebrała ciągniki IVECO S-WAY NP w wersji LNG wyposażone w silnik o mocy 460 KM.