WIADOMOŚCI

MAN TGX i TGS

czwartek, 17 lipca 2008
Oficjalne premiery nowych ciężarówek klasy ciężkiej MAN TGX/TGS przewidziane są pod koniec października 2007 r. na targach RAI w Amsterdamie. Przedtem jednak nowe pojazdy mogliśmy zobaczyć na polskiej premierze mającej miejsce w Niepołomicach k. Krakowa w otwartej niedawno montowni samochodów ciężarowych firmy MAN Nutzfahrzeuge.

Przed czterema laty przystąpiono do prac nad zaprojektowaniem następcy TGA. Celem konstruktorów z Monachium było stworzenie nowych pojazdów jeszcze lepiej spełniających życzenia kierowców i wymagania przedsiębiorców. TGX/TGS miał być jeszcze bardziej niezawodny, ekonomiczny, komfortowy i bezpieczniejszy.
Prace projektowe i testy nowych typoszeregów kosztowały ponad 100 mln. euro. Wydaje się więc, że nie jest to tylko powierzchowny „lifting”, a całkiem poważna zmiana. Potwierdzeniem tych słów niech będą zapewnienia konstruktorów TGX i TGS, którzy przy budowie ciężarówek wykorzystali ponad 6 tys. nowych części. Flagowe okręty z emblematem lwa na masce sprawiają wrażenie bardziej nowoczesnych. Oba pojazdy wyróżniają się doskonałą aerodynamiką. Ich współczynnik oporu powietrza, w porównaniu do poprzednika TGA, jest lepszy o ok. 4 procent, a szumy spowodowane wiatrem zostały zmniejszone o ok. 30 procent.
Podczas konstruowania nowych typoszeregów projektanci z MAN-a konsekwentnie dążyli do obniżenia masy własnej pojazdów. Ciężarówki TGX/TGS, w zależności od typu, mają większą o 120 kg ładowność w porównaniu do poprzedniego modelu.



MAN TGX zastąpi model TGA z największymi kabinami: XXL, XLX i XL, co oznacza, że samochód ten doskonale sprawdzi się w przewozach międzynarodowych. MAN TGS z kabiną L i M został skonstruowany z myślą o użytkownikach poruszających się na krótszych trasach, do tzw. dystrybucji, jako pojazdy budowlane lub komunalne. TGS wyposażony w kabinę LX może być stosowany w transporcie krajowym na dłuższe dystanse.
Wnętrze kabiny jest zaprojektowane bardzo ergonomicznie i zapewnia kierowcy dużą możliwość ruchu. Już na pierwszy rzut oka widać odważną stylistykę kokpitu oraz doskonałe materiały wykończeniowe. Komfort odpoczynku i poczucie wygody zapewniają duże leżanki oraz praktyczne schowki do przechowywania rzeczy. Niski tunel środkowy umożliwia wygodne przejście miedzy siedzeniami.
Napęd modeli TGX/TGS zapewnia jeden z sześciocylindrowych rzędowych silników serii D20 CR lub D26 CR o mocach od 235 kW (320 KM) do 397 kW (540 KM) dostępnych w wersji Euro 4 lub Euro 5.
Całkowicie nową konstrukcją w ofercie MAN jest ośmiocylindrowy silnik w układzie widlastym. Jest to najmocniejsza obecnie w Europie jednostka napędowa stosowane seryjnie w pojazdach ciężarowych, która uzyskuje moc maksymalną 500 kW (680 KM) i moment obrotowy 3 000. Nm. W nową jednostkę V8 Common Rail Euro 5 będą wyposażone pojazdy przeznaczone do przewozów dalekobieżnych i w transporcie ciężkim.
TGX/TGS weszły już do produkcji i do końca maja 2008 r. będą produkowane równolegle z modelem TGA.

(MB)

Firma większa - koszty rosną

poniedziałek, 12 stycznia 2009


Wysokie koszty transportu spędzają sen z oczu przewoźnikom. Dlatego wraz z Instytutem Transportu Samochodowego postanowiliśmy zaprezentować naszym czytelnikom naukowe zestawienie tego parametru działalności gospodarczej, by zarządzający transportem mogli porównać czy koszty w ich przedsiębiorstwie są lub były wyższe od krajowej przeciętnej, czy mogą powiedzieć, że w ich firmie nie marnuje się pieniędzy.

Z wyprzedzeniem wykryje niebezpieczeństwo

poniedziałek, 27 października 2008
Samochody ciężarowe, które automatycznie rozpoznają niebezpieczne sytuacje na drodze, zanim zrobi to kierowca. W ciągu najbliższych dziesięciu lat może okazać się to realnym. W dniach 22-23 października br. Volvo Trucks, wraz kilkoma partnerami, zaprezentowało, w jaki sposób przyszłościowe systemy komunikacji pomiędzy pojazdami i otoczeniem mogą przyczynić się do poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego. Pokaz odbył się na torze testowym zlokalizowanym koło Frankfurtu, w Niemczech.

W ramach funkcjonującego w Unii Europejskiej konsorcjum C2C-CC (Car 2 Car Communications Consortium), producenci pojazdów, dostawcy systemów i naukowcy wspólnie opracowali system, umożliwiający komunikowanie się pojazdów i otoczenia między sobą. W projekcie uczestniczy dziewięciu producentów samochodów osobowych i tylko jeden producent pojazdów ciężarowych.

Roboty drogowe za najbliższym zakrętem, pojazd uprzywilejowany szybko nadjeżdżający z tyłu, samochód, który zahamował na środku drogi lub płat lodu zalegający na nawierzchni. To tylko kilka przykładowych, potencjalnie kolizyjnych sytuacji, których można by było uniknąć, gdyby samochody ciężarowe, samochody osobowe, motocykle i infrastruktura komunikowały się ze sobą.

Dzięki nowym technologiom komunikacyjnym, kierowca może być szybko ostrzeżony o potencjalnym niebezpieczeństwie i łatwiej uniknąć problemów. Rozwiązania te otwierają drogę do całkowicie nowej generacji systemów bezpieczeństwa czynnego – mówi Lars-Göran Löwenadler, Dyrektor ds. Bezpieczeństwa w Volvo Trucks.

OC to nie wszystko...

poniedziałek, 06 października 2008


Dla większości przewoźników wykupienie ubezpieczenia komunikacyjnego jest równoznaczne z wykupieniem się z wszelkich kłopotów związanych z zabezpieczeniem pojazdu czy towaru w transporcie. Niestety to co gwarantuje standardowy pakiet ubezpieczeniowy (AC,OC,NNW,CARGO) …nie gwarantuje rozwiązana wszystkich problemów transportowców. Dlaczego?

UWAGA!!!
Aby korzystać z serwisu www.4Trucks.pl, należy włączyć obsługę JavaScript w przeglądarce.