WIADOMOŚCI

Chińczycy wybudują nam drogi

piątek, 26 lutego 2010

Chiny_budowa_autostradW dniu 26 lutego br. Minister Infrastruktury Cezary Grabarczyk spotkał się w siedzibie resortu z delegacją chińską pod przewodnictwem Wiceministra Handlu ChRL Gao Hucheng. Delegacja chińska przebywała w Polsce w związku z XIV posiedzeniem Polsko - Chińskiej Komisji ds. Współpracy Gospodarczej. W spotkaniu wziął również udział Ambasador ChRL w RP Sun Rongmin.

Zagrożenia w tunelach drogowych

czwartek, 11 lutego 2010
Tunele i przejazdy podziemne stanowią szczególne źródło zagrożenia dla użytkowników dróg. Oprócz ograniczonego pola widzenia i węższych pasów ruchu, dodatkowym utrudnieniem dla kierowców jest to, że nie są w stanie przewidzieć sytuacji na drodze ze względu na często występujące zakrzywienia tunelu. Dlatego tak istotne jest, aby informować kierowców o nagle pojawiających się w tunelach zagrożeniach, takich jak np. dym czy zgubiony i zalegający na drodze ładunek.

Zdarzenie miało miejsce kilka tygodni temu w tunelu Strenger w Austrii. Samochód zawrócił na autostradzie biegnącej w tunelu i przez 1,5 km jechał pod prąd. Nikomu nic się nie stało dzięki uwadze służb ASFINAG, utrzymujących ruch w tunelach w Austrii, jak również w wyniku działania systemu bezpieczeństwa ruchu drogowego opracowanego przez firmę Kapsch TrafficCom, który służy do automatycznego wykrywania zdarzeń drogowych.

System automatycznego wykrywania zdarzeń drogowych (IDS - Incident Detection System) firmy Kapsch TrafficCom umożliwia automatyczną identyfikację potencjalnych zagrożeń i powiadamianie o nich w ciągu ułamka sekundy odpowiednich służb nadzorujących ruch w tunelu. Dzięki temu mogą one podjąć natychmiastowe działania w celu zapewnienia bezpieczeństwa uczestnikom ruchu drogowego.
W normalnych warunkach, takie systemy działające na zasadzie analizy materiałów video, wykorzystywane są głównie do zbierania danych statystycznych o ruchu drogowym. Oprócz identyfikacji typu pojazdu i, jeżeli jest to wymagane, jego prędkości, system może również rejestrować dane o natężeniu i zagęszczeniu ruchu na drodze.

Jednocześnie system Kapsch IDS bardzo szybko rozpoznaje zdarzenia zachodzące na drodze. Wykrywa osoby oraz przedmioty znajdujące się na jezdni, może w niezależny sposób rejestrować tworzące się korki, pojazdy poruszające się pod prąd kierunku jazdy, a nawet oznakowania pojazdów przewożących niebezpieczne ładunki. System wychwytuje także tak zwane pełzające zmiany, takie jak ograniczenie widoczności z powodu zadymienia lub mgły.

Gdy tylko system wykryje potencjalne zagrożenie, w ciągu ułamka sekundy przesyła informację
o zdarzeniu do odpowiedniej dyspozytorni nadzorującej ruch w tunelu. Jednocześnie materiał video, który w normalnym trybie pracy przechowywany jest tylko przez krótki czas, zostaje wstecznie przekazany do pamięci długoterminowej. Dzięki temu system umożliwia udokumentowanie zdarzenia od momentu jego rozpoczęcia. Poza Austrią systemy Kapsch IDS działają również w Niemczech, Szwajcarii, Hiszpanii, Holandii i we Włoszech, gdzie w istotny sposób przyczyniają się do przeciwdziałania i ograniczania niebezpiecznych sytuacji w tunelach.


materiały: Kapsch TrafficCom

ITD sprawdziła tachografy

piątek, 29 stycznia 2010
Rok 2010 zaczął się dla pracowników Łódzkiego Wojewódzkiego Inspektoratu Transportu Drogowego niezwykle pracowicie. Inspektorzy piotrkowskiego Oddziału WITD podczas kontroli drogowych wykryli w 4 kontrolowanych pojazdach 4 niedozwolone urządzenia dodatkowe podłączone do urządzeń rejestrujących tj. tachografów. Proceder, który ujawnili inspektorzy dotyczył w dwóch przypadkach przewoźników zagranicznych, a w dwóch przypadkach tego samego przewoźnika krajowego.

W dniu 18 stycznia w Tomaszowie Mazowieckim na drodze krajowej nr 8 zatrzymano do kontroli pojazd należący do przewoźnika z Białorusi. Kontrolowanym pojazdem wykonywano przewóz drogowy ładunku z Czech na Białoruś. Po dokładnej kontroli tachografu stwierdzono, że z tyłu urządzenia jest wpięty dodatkowy "pstryczek". Został on zdemontowany i zabezpieczony. Pojazd skierowano na parking strzeżony do momentu uiszczenia kary pieniężnej.

W dniu 19 stycznia w Mzurkach na drodze krajowej nr 8 zatrzymano do kontroli pojazd należący do przewoźnika z Ukrainy. Przewoził on orzechy z Azerbejdżanu do Niemiec. Podczas dokładnej kontroli tachografu stwierdzono, że z tyłu do gniazda podłączony jest tzw. "pstryczek". Został od zdemontowany i zabezpieczony. W tym przypadku pojazd również został skierowany na parking strzeżony do momentu uiszczenia kary pieniężnej.

W dniu 20 stycznia w Radonii na drodze krajowej nr 12 zatrzymano dwa pojazdy należące do przewoźnika z okolic Lublina. Podczas kontroli zapisów na tarczach tachografu stwierdzono pewne nieścisłości, które mogły wskazywać na ingerencję w urządzenie rejestrujące. W trakcie oględzin kabiny kierowcy inspektorzy znaleźli na desce rozdzielczej przycisk, do którego mógł być podłączony wyłącznik tachografu. W celu potwierdzenia tego podejrzenia przeprowadzono próbę drogową. Podczas jazdy po przełączeniu tego przycisku, okazało się, że odcina on pracę tachografu. W obu przypadkach wyłączniki zamontowano dokładnie w tym samym miejscu na desce rozdzielczej. Wobec przewoźnika zostało wszczęte postępowanie administracyjne.


Źródło: GITD

Bez prawa jazdy

poniedziałek, 11 stycznia 2010

itd_autoW dniu 4 stycznia br. podczas pełnienia służby w Białogardzie inspektorzy transportu drogowego z oddziału w Koszalinie zwrócili uwagę na samochód ciężarowy, który poruszał się z nieprzypiętym i niezabezpieczonym ładunkiem, a skrzynia ładunkowa nie ma tylnej burty.

Akcja Choinka w zachodniopomorskim

poniedziałek, 28 grudnia 2009

akcja_choinka W dniu 16 grudnia inspektorzy Inspekcji Transportu Drogowego w Szczecinie prowadzili ze Strażą Leśną z Goleniowa wspólne działania kontrolne pod kryptonimem „Choinka”.

UWAGA!!!
Aby korzystać z serwisu www.4Trucks.pl, należy włączyć obsługę JavaScript w przeglądarce.