MB- Econic coraz bardziej popularny w transporcie komunalnym

MB- Econic coraz bardziej popularny w transporcie komunalnym

Image Mercedes-Benz Econic jest doskonałym nośnikiem specjalistycznych rozwiązań w gospodarce odpadami, straży pożarnej, obsłudze naziemnej portów lotniczych, transporcie napojów, cieczy, a nawet samochodów. Jego zalety jako pojazdu specjalizującego się w gospodarce odpadami zostały docenione między innymi przez służby oczyszczania miasta w Berlinie oraz innych dużych aglomeracjach miejskich w Europie. 


7 nowych Econiców sprząta ulice Berlina

Od grudnia 2006 roku, berlińskie służby komunalne wzbogaciły swoją flotę o 77 nowych aut marki Mercedes-Benz Econic. 71 z nich, w różnych wariantach, znajdzie zastosowanie w zbiórce śmieci komunalnych (61 wyposażonych w zabudowę firmy Haller, 10 z zabudową wykonaną przez Faun), zaś pozostałe 6 z zabudową firmy Haller będą wywozić odpady gabarytowe. Ostatni z zamówionych Econiców, który ma służyć do zbiórki odpadów, został przekazany miejskiemu zakładowi oczyszczania w Berlinie (BSR) w zakładach w Wörth w kwietniu 2007 roku. Jest to model Econic 2629 LL 6x2/4 (286 KM, przednie i tylne zawieszenie hydrauliczne, sześć kół, z których 4 są kierowane, a 2 -napędowe). Pojazd może posiadać skrętną tylną oś wleczoną, sterowaną elektronicznie i hydraulicznie. Zabudowę wykonała firma Haller.


Mercedes-Benz Econic – coraz bardziej popularny
Mercedes-Benz Econic jest wyjątkowo popularny jako śmieciarka nie tylko dlatego, że wysiadanie i wsiadanie podczas częstych postojów jest ułatwione dzięki nisko umieszczonemu wejściu do kabiny Image  do poziomu drzwi prowadzi tylko jeden stopień - oraz automatycznym, składanym drzwiom, których szerokość wynosi 620 mm. Inne zalety to niewielki promień skrętu, możliwość zainstalowania do czterech foteli, kabina o wysokości 1,93 m oraz automatyczna skrzynia zmiany biegów. Na Międzynarodowe Targi Pojazdów Użytkowych w 2006 roku Econic został gruntownie zmodernizowany. Obecnie wyznacza on nowe standardy techniczne i wizualne, oferując cały wachlarz nowych, praktycznych rozwiązań.

Wygląd zewnętrzny Econica jest obecnie zbliżony do Actrosa i Axora, dzięki zastosowaniu matowoczarnego wlotu powietrza w kształcie litery V oraz perforowanego, czarnego panelu. Inne nowe elementy to środkowa część zderzaków, szerokokątne lusterko po stronie kierowcy, dwa główne lusterka i dodatkowe szerokokątne lusterka eliminujące tzw. martwe punkty. Dzięki nim żaden pieszy nie zostanie przeoczony, zwłaszcza podczas wolnych manewrów w centrum miasta. Klatka kabiny typu Alu-Space przeszła pomyślnie zaostrzone wahadłowe testy zderzeniowe, zgodne z normą ECE-R 29/2, dzięki czemu jeszcze lepiej chroni kierowcę


Econic przyjazny środowisku dzięki BlueTec oraz silnikom napędzanym gazem ziemnym
W modelu Econic jest obecnie montowany silnik z serii 900, sześciocylindrowy w układzie rzędowym. Spełnia on normę emisji spalin Euro 4, zastosowano w nim nowatorską technologię BlueTec. Dzięki zastosowaniu technologii SCR (selektywnej redukcji katalitycznej) oraz zoptymalizowanemu procesowi spalania obniżono poziom emisji spalin oraz zużycie paliwa.

Oprócz silnika OM 906 LA o mocy 170 kW (238 KM) oraz 210 kW (286 KM), Econic dostępny jest także z silnikiem OM 926 LA osiągającym moc 240 kW (326 KM). Wszystkie modele z silnikiem Image Diesla wyposażono w aluminiowy zbiornik paliwa o pojemności 200 litrów, oraz 25-litrowy zbiornik na AdBlue. Napęd przenoszony jest w pełni za pomocą automatycznej, sześciobiegowej skrzyni Allison, dzięki czemu Econic jest idealnie dostosowany do częstego zatrzymywania się i ruszania, typowego przy odbiorze odpadków. 

Jako rozwiązanie alternatywne dla silników Diesla, Econic jest także dostępny z silnikiem napędzanym gazem ziemnym. Silnik na gaz ziemny – M 906 LAG – posiada pojemność skokową 6,9 litra i moc 205 kW (279 KM). Może być także zasilany przyjaznym dla środowiska biogazem. Napędzany gazem ziemnym Econic uzyskał certyfikat spełniania najostrzejszej obecnie normy emisji spalin EEV (Enhanced Environmentally-friendly Vehicle – Pojazd Przyjazny Środowisku). Oznacza to, że osiąga on wynik lepszy niż norma Euro 5, która wejdzie w życie dopiero w roku 2009. Spaliny z napędzanego gazem Econica nie zawierają praktycznie wcale pyłów ani cząstek stałych, a zawartość CO2 w spalinach jest znacznie niższa, niż w przypadku silników Diesla. W przypadku korzystania z biogazu, poziom zawartości CO2 jest sklasyfikowany jako „neutralny”, a dodatkową zaletą jest bardzo cicha praca silnika.





źródło: Merdedes-Benz Polska