Siedemdziesiąt ton zamiast czterdziestu i 28 tys. kary
70,6 t zamiast dopuszczalnych 40 t ważył zestaw przewożący w dwóch kontenerach części do samochodów ciężarowych.
W dniu 19 lipca patrol wielkopolskiej inspekcji, na krajowej 32 w Granowie, zatrzymał do kontroli zestaw należący do polskiego przedsiębiorcy, który przewoził dwa kontenery z Gdyni do Nowej Soli. Kontenery zawierały siodła do pojazdów ciężarowych. Tak ciężki ładunek spowodował przekroczenia dopuszczalnej masy całkowitej oraz dozwolonych nacisków osi pojazdów na drogę. Tak duża masa spowodowała przekroczenie dozwolonego nacisku podwójnej osi napędowej samochodu ciężarowego na drogę - nacisk wynosił 20 t zamiast 19. Z kolei nacisk potrójnej osi naczepy na drogę był przekroczony o 9,4 t i zamiast 24 ważył 33,4 t.
Kierowca ciężarówki nie okazał do kontroli wymaganego, w tym przypadku, zezwolenia kategorii V na przejazd pojazdu nienormatywnego po drogach publicznych. Zestaw nie był również zabezpieczany na trasie przez pojazd pilotujący. Nieprawidłowy transport wstrzymano do czasu rozładowania nadwyżki towaru. Z poważnymi konsekwencjami finansowymi musi liczyć się przewoźnik. Wobec niego toczą się postępowania administracyjne. Za przyczynianie się do degradacji nawierzchni dróg przedsiębiorcy grozi mu do 28 000 zł kary.
Info: WITD Poznań