Naczepy-powrót-do-kraju

Obowiązek powrotu do kraju również dla naczep i przyczep

Po licznych zapytaniach Komisja Europejska wydała interpretację dotyczącą Pakietu Mobilności i stwierdziła , że obowiązek powrotu do bazy dotyczy również przyczep i naczep.

 

Przypomnijmy, że przepisy Pakietu Mobilności weszły w życie na początku tego roku i i głosiły m.in., że ciężarówki muszą co osiem tygodni wracać do kraju, w którym są zarejestrowane.

W przeciwieństwie do poprzednich pytań KE dotyczących Pakietu Mobilności, tym razem nie przeprowadzono konsultacji z europejskimi partnerami społecznymi np. IRU i ETF. Organizacje przewoźników są mocno zaniepokojone faktem tak szeroko idącej interpretacji, gdyż trudno będzie egzekwować obowiązek powrotu pojazdów, które nie mają tachografu i trudno jest określić jego położenie.

 

Przeczytaj też:
Inteligentne tachografy G2v2 - co się zmieni Do 18 sierpnia 2025 r. wszystkie samochody ciężarowe o DMC powyżej 3,5 tony oraz autobusy wykorzystywane w międzynarodowym transporcie drogowym na terenie Unii Europejskiej będą musiały zostać wyposażone w tachografy inteligentne II generacji.
Pojazdy w wynajmie - firmy transportowe czekają zmiany na lepsze Zmiany w prawie umożliwią przewoźnikom prowadzącym działalność na terytorium Polski na czasowe korzystanie z pojazdu wynajmowanego, zarejestrowanego na terytorium innego państwa UE.
Konfiskata aut pijanym kierowcom - najczęściej zadawane pytania W dniu 14 marca 2024 r. wchodzą w życie przepisy pozwalające na konfiskatę samochodów pijanym kierowcom. Co prawda nie ma jeszcze do nich przepisów wykonawczych, lecz jest to tylko kwestia najbliższych tygodni.
Wynagrodzenia dla kierowców muszą wzrosnąć w 2024 roku Zmiany w wynagrodzeniach kierowców zawodowych w 2024 – o tym warto wiedzieć.
Skuteczne zmniejszenie kary nałożonej przez Border Force W lutym ubiegłego roku, zostały wprowadzone zmiany w przepisach w zakresie przeciwdziałania wjazdowi nielegalnych imigrantów na teren Wielkiej Brytanii. Kary są znacznie bardziej dotkliwe, a przewoźnicy są częściej na nie narażeni.
Nowe przepisy dotyczące pojazdów nienormatywnych W dniu 17 lutego 2024r. wchodzą w życie nowe przepisy w sprawie pilotowania pojazdów nienormatywnych.
Zmiana naliczania opłat drogowych w Czechach Opłata za przejazd w Czechach dla pojazdów powyżej 3,5 t zostanie powiększona o składnik opłaty za wytwarzanie emisji CO2.
Zmiany przepisów w Wielkiej Brytanii. Kto musi posiadać certyfikaty? Wielka Brytania wprowadza nowe przepisy - przy imporcie niektórych produktów będzie obowiązek przedstawienia odpowiednich certyfikatów.
eToll - zmiana opłat za samochody ciężarowe na 2024 rok Zmiana wysokości stawek opłaty elektronicznej od 1 stycznia 2024 r.