Rosja sankcje transport

Sankcje gospodarcze dla Rosji a branża producentów ciężarówek

Sytuacja, w której zachodzi konieczność nałożenia sankcji gospodarczych częściowo uderzy również w branżę TSL.

 

Wbrew pozorom, gdy wiele państw nałoży sankcje gospodarcze w postaci ograniczeń eksportowych może to odbić się na gałęziach przemysłu, które nie są bezpośrednio związane z polityką. Oprócz żywności są to również towary przemysłowe. Koncerny motoryzacyjne mają w Rosji swoje fabryki, a wiele firm produkcyjnych branży TSL eksportowało tam swoje produkty. Jak zatem może wyglądać gospodarcza rzeczywistość po 22 marca br.?

Wszystkie marki ciężarówek są aktywne w Rosji i również odczują skutki nowego kryzysu. Prawdopodobnie oznacza to, że dostawy części dla fabryk europejskich marek w Rosji są zagrożone. Volvo, Scania, Daimler Trucks mają w Rosji własne fabryki. Na przykład Volvo produkuje ciężarówki w Kałudze w Rosji. Tam budowane są modele FH, FM i FMX, i tam może pojawić się kłopot z produkcją, gdyż Rosja zostanie odcięta od dostaw komponentów. Trzeba pamiętać, że ta fabryka buduje również kabiny, które są wysyłane do Gandawy. Nowa sytuacja polityczna stanowi nowe wyzwanie dla szwedzkiej marki samochodów ciężarowych.

Nawet rosyjski Kamaz może mieć teraz problem z eksportem ciężarówek do swoich przedstawicieli w Europie. Najnowszy Kamaz to również duża część komponentów Mercedes-Benz. Jak zatem ułoży się współpraca i czy nie doprowadzi to do kolejnego kryzysu w produkcji pojazdów ciężkich?

Przeczytaj też:
POLOmarket inwestuje w Mercedesy Sieć POLOmarket realizuje kolejną ważną inwestycję w logistykę, finalizując zakup 13 ciągników siodłowych Mercedes-Benz oraz trzech pojazdów z zabudową chłodniczą za blisko 1,5 mln euro.
Daimler Truck Polska nagradza najlepsze firmy w swojej sieci dealersko-serwisowej Grupa Wróbel ponownie okazała się zwycięzcą w kategorii Dealer Roku. Najlepszym serwisem została firma BTC Czapka ze Skoczowa. 
Pojazdy użytkowe po pierwszym kwartale 2024 r. To już siódmy miesiąc spadku na rynku pojazdów użytkowych we wszystkich grupach: ciągniki samochodowe obniżyły się o blisko 19%, podwozia samochodowe i nieliczne samochody specjalne o 21%.
Mercedes-Benz Actros L z futurystyczną kabiną ProCabin już w sprzedaży Od kwietnia 2024 r. można składać zamówienia na nowego Actrosa L, który wejdzie do produkcji w grudniu bieżącego roku.
Używane Renault Trucks z gwarancją do 240 tys km Dzięki T Red, który doskonale ilustruje podejście do gospodarki o obiegu zamkniętym, producent kładzie nacisk zarówno na pojazdy używane, jak i na ponowne wykorzystanie użytych części.
RP-Trans nowym autoryzowanym punktem serwisowym Ford Trucks Polska Ford Trucks Polska otwiera piętnasty autoryzowany serwis pojazdów ciężarowych.
Słaby luty w pojazdach użytkowych Producenci pojazdów ciężarowych odnotowali kolejny spadek sprzedaży nowych ciężarówek.
FORD TRUCKS F-LINE następca serii Cargo Ford Trucks w oparciu o analizę zapotrzebowania rynku, wymagań klientów oraz regulacji prawnych na rynkach europejskich, nieustannie wprowadzania zmiany w swoich pojazdach.
Tytuł Dealer Roku DAF 2024 otrzymał serwis z Rzeszowa DAF Trucks Polska już od 13 lat nagradza czołowych dealerów marki w Polsce. W tym roku najlepszymi wynikami we wszystkich kluczowych aspektach działalności może pochwalić się oddział Grupy Wanicki z Trzciany pod Rzeszowem.