Sankcje gospodarcze dla Rosji a branża producentów ciężarówek
Sytuacja, w której zachodzi konieczność nałożenia sankcji gospodarczych częściowo uderzy również w branżę TSL.
Wbrew pozorom, gdy wiele państw nałoży sankcje gospodarcze w postaci ograniczeń eksportowych może to odbić się na gałęziach przemysłu, które nie są bezpośrednio związane z polityką. Oprócz żywności są to również towary przemysłowe. Koncerny motoryzacyjne mają w Rosji swoje fabryki, a wiele firm produkcyjnych branży TSL eksportowało tam swoje produkty. Jak zatem może wyglądać gospodarcza rzeczywistość po 22 marca br.?
Wszystkie marki ciężarówek są aktywne w Rosji i również odczują skutki nowego kryzysu. Prawdopodobnie oznacza to, że dostawy części dla fabryk europejskich marek w Rosji są zagrożone. Volvo, Scania, Daimler Trucks mają w Rosji własne fabryki. Na przykład Volvo produkuje ciężarówki w Kałudze w Rosji. Tam budowane są modele FH, FM i FMX, i tam może pojawić się kłopot z produkcją, gdyż Rosja zostanie odcięta od dostaw komponentów. Trzeba pamiętać, że ta fabryka buduje również kabiny, które są wysyłane do Gandawy. Nowa sytuacja polityczna stanowi nowe wyzwanie dla szwedzkiej marki samochodów ciężarowych.
Nawet rosyjski Kamaz może mieć teraz problem z eksportem ciężarówek do swoich przedstawicieli w Europie. Najnowszy Kamaz to również duża część komponentów Mercedes-Benz. Jak zatem ułoży się współpraca i czy nie doprowadzi to do kolejnego kryzysu w produkcji pojazdów ciężkich?