Kontrola BAG

Kierowca prowadził ciężarówkę bez przerwy prawie przez 3 dni

Czeski kierowca ciężarówki zadziwił policjantów.

Niemieccy funkcjonariusze zatrzymali do kontroli czeską ciężarówkę, która jechała z Włoch. Okazało się, że kierowca, chcąc być "w porządku" z czasem prazy, zamiennie używał drugiej obcej karty kierowcy. W tachografie przez cały czas znajdowały się dwie karty. W zależności od potrzeby czas jazdy rejestrowany był na jednej a raz na drugiej karcie. W czasie, gdy tachograf rejestrował czas jazdy, w tym samym czasie na drugiej karcie prowadzony był zapis odpoczynku.

W czasie kontroli karta zatrzymanego kierowcy ciężarówki własnie rejestrowała okres odpoczynku, mimo że sam prowadził zestaw. W ten sposób mężczyzna przyjechał w sumie 49 godzin. Podczas trzydniowej podróży zrobił sobie tylko sześć godzin przerwy. Sterownik został zgłoszony z powodu różnych naruszeń.

Przeczytaj też:
Konfiskata aut pijanym kierowcom - najczęściej zadawane pytania W dniu 14 marca 2024 r. wchodzą w życie przepisy pozwalające na konfiskatę samochodów pijanym kierowcom. Co prawda nie ma jeszcze do nich przepisów wykonawczych, lecz jest to tylko kwestia najbliższych tygodni.
Wymiana tachografów niezbędna przy międzynarodowych przewozach drogowych GITD przypomina, że do końca roku 2024 pojazdy wykorzystywane w międzynarodowych przewozach drogowych muszą zostać wyposażone w inteligentne tachografy drugiej wersji (tzw. retrofit).
Surowa kara za jazdę ciężarówką z zawieszoną działalnością W dniu 01 lutego 2024 r. inspektorzy z WITD w Gdańsku zatrzymali do rutynowej kontroli zestaw ciężarowy.
Ponad tysiąc kilometrów ciężarówką w jedną dobę 1300 km przejechał kierowca ciężarówki w jedną dobę, bez uprawnień, bez karty w tachografie.
Kilkanaście tysięcy złotych kary za tachograf W dniu 22 grudnia pilscy inspektorzy zatrzymali do kontroli zestaw pojazdów niemieckiego przewoźnika.
Kierowca ciężarówki zatrzymany za transport narkotyków Policjanci CBŚP przejęli 120 kg marihuany ukrytej w 246 litrowych beczkach przewożonych przez ciężarówkę.
Legalizacja tachografu – obowiązkowy krok w branży transportowej Legalizacja tachografu to proces, który dla wielu przedsiębiorców transportowych jest równoznaczny z dopełnieniem formalności prawnych.
Potrójna obsada w ciężarówce Kierowcy ciężarówki poruszali się w czasie zakazu i stracili prawo jazdy na 3 miesiące.
Paliwo ponad normę Zespół pojazdów był wyposażony w trzy stałe zbiorniki paliwa.